Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Honza, Jan, Jeník, Jenda, Hanz, Johnny.... • 33 let • Gigolo • planeta Země (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

Prey

  • PC 80
Prey vždy byla v mých očích hrou nedoceněnou, avšak až čas poukázal na to, jak originální a tvořivá střílečka to jest. Je to jako včera co jsem si otevřel svůj malý zelený trezůrek, vytáhl jsem Františka Palackého a upaloval do relativně nově postaveného TESCA, aby jsem si tu hru koupil. Po deseti letech jsem vytáhl tu krabičku ze své knihovničky, za kterou jsem tehdy utratil takřka celé své jmění.

Někdo by mohl tvrdit, že Prey je v základu vlastně obyčejnou střílečkou, kterých bylo na tehdejším trhu mraky, ale všichni dobře víme, že tomu tak není. Absolutně není pochyb, že Prey inspiroval svými nápady jiné později úspěšné tituly. Hrátky s gravitací, vstupování do portálů a někdy i pokroucení samotného prostoru zařídili vskutku pěkný "mindfuck"

Design vetřelecké lodi, nepřátel a zbraní je parádní. Spojení techniky a organična působí děsně...mimozemsky, atmosféricky a cool. Naprosto totéž platí o zbraních a ač se v podstatě jedná o mimozemské "předělávky" pušky, kulometu, brokovnice či raketometu, nelze v žádném případě upřít jejich vizuální jedinečnost. Každá z nich má sekundární mód střelby, jsou skvěle ozvučené a navíc i dost vyvážené, jelikož celým průchodem hrou jsem neustále střídal všech 8 kousků v závislosti na okolnostech. Má oblíbená jest elementární puška, která nabírá z energetických kapslí několik druhů munice (elektřina, led, sluneční paprsek atd.) Jediné co mě mrzí jest absence nějaké "BFG alien edition."

Jedna ze skvělých vlastností Id tech 4 je osobní interakce s panely a tlačítky, to mohlo být využito více, létaní lodí bylo celkem fajn, ale stejně se nelze ubránit dojmu, že tyto sekvence tu byly na natáhnutí herní doby. Využití duchovní formy, gravitačních stěn a portálů mohlo být nepochybně vyšší a hádanky komplexnější, ale rozhodně si nelze stěžovat. Podle mě pěkně uvolnili tempo a zpomalovali generičnost. Též škoda nevyužití fyziky, kterou má Id tech skvělou (až na pár momentů s odklízením haraburdí nic). Opravdu smůla, protože co do nápadů a provedení se takový Half Life 2 vůbec na Prey nechytal... mělo to obrovský potenciál.

Potenciál měl i příběh. Namluvený protagonista, spojení duchovna, mystiky, mimozemské civilizace, splývání snů s realitou tu bohužel působí jen jako křoví na krásně naaranžované scéně. Místo toho tu máme novodobou verzi Maria a jeho princezny, kterou našemu hrdinovi unesly. Výše uvedené věci jdou absolutně stranou a místo skvělého hororového příběhu tu máme obyčejnou a nudnou "Damsel in distress" Ach jo.

A na závěr bych dodal své zklamání z jednoduchých bossfightů (obzvláště ten poslední) a nemožnost sprintovat mi také přišla naprosto nepochopitelná. A váš okřídlený přítel mohl též dělat více než jen překládat nápisy a zaměstnávat nepřátele, ale což. Prey jsem odehrál na jeden zátah, jedním dechem, neodtrhl jsem se od ní a ač si ji pamatuji delší rozhodně nemohu tvrdit že onen strávený čas byl zahozený.
+16