(dohrál jsem na iPadu, ale jelikož PC verze bude kromě lehce vylepšené grafiky identická, dovolím si vyřknout svůj verdikt i zde)
Pořád ještě přemýšlím o tom, jestli to Rohlík myslel vážně, nebo je to nějaké nedopatření. Mluvím o dialozích. V koutku duše doufám, že ta hrůza, co jsem viděl, jsou nějaké placeholdery, které tam napráskal metodou volné asociace jeden z programátorů s vědomím, že je později přepíše opravdovými texty od Rohlíka, avšak při releasu na to zapomněli a vyjde update, který... Nah, co si to namlouvám, ty texty tam prostě jsou a těžko se změní. Vypadají, jako kdyby je psal dvanáctiletý kluk - trapný humor, křečovité vtípky, příšerná stylizace, gramatické chyby a překlepy. Je to vážně síla, hrál jsem už hodně her, ale tohle jsou asi ty nejhorší dialogy, co jsem kdy viděl. I SAS: Písečný skalp má kvalitnější texty a třeba v tomto momentě (při souboji s hlavním bossem) jsem skoro nechtěl odpovídat. CO TO MÁ SAKRA BEJT?
Příběh je stejně mizerný - slabě vykonstruovanou hlavní zápletku bych i překousl, ale třeba způsob, jakým "přemlouváte" ostatní mágy, aby se k vám přidali, je k smíchu. Probíhá to asi takhle:
(po té, co hráč po x hodinách vybil a prolezl celou lokaci a našel mága stojícího (jak jinak) na posledním čtverečku)
A: "Nazdar, konečně jsme tě našli!"
B: "Jděte pryč!"
A: "Ale my chceme bojovat proti prospektorům!"
B: "Aha, tak to se k vám přidám, jdeme!"
Kde je nějaká motivace postav? Nemají žádný příběhový background, ani osobnost. V dialozích znějí všechny stejně. Kromě Psa si ani nepamatuju, jak se moji parťáci jmenovali. Vlastně celkově si nevzpomínám na žádné NPC, které by stálo za zmínku.
Dost mi vadily i malé nedomyšlenosti v UI. Třeba obchodování bylo peklo. Představte si, že máte 7 postav a pro každou musíte koupit třeba 10 jídla, 10 mana potionů a 10 hp potionů. Nakupuje jen postava s nejvyšším charisma, aby byla cena co nejnižší. Takže musíte udělat 10*3*7 = 210 pohybů jen abyste vše nakoupili a 10*3*6 = 180 pohybů, abyste vše přesunuli od nakupující postavy k ostatním. 390 přesunů během jednoho nákupu, který vám vydrží na jednu střední výpravu. Jo, bolela mě z toho ruka. Proč se proboha nedají nakupovat věci po 10, 100? Nebo proč není jídlo společné pro celou partu? Ekonomika mimochodem nefunguje, na konci jsem měl 60k zlaťáků a neměl jsem je za co utratit. Nebo poměrně pěkně zpracované knihy s kouzly a bestiář - pokaždé se otevřou na začátku a je fakt opruz po jedné stránce listovat na kouzlo, které je na konci. Naprosto nepochopitelně tyto knihy obsahují i spoilery, kdy je u každého kouzla napsáno, kde se dá najít, z čehož se dají vyčíst budoucí lokace i události.
Pár věcí se přesto povedlo, hratelnost je i přes trochu přespočetné souboje na slušné úrovni, i když některé hádanky byly nelogické (pomocí rozžhavené železné tyče rozpusť lavinu a dostaň se dál; teleport ukrytý ve stromě, který je třeba nejprve rozsekat). Během hry je nutné rozdělovat svojí partu, což je pěkně použito v hádankách, ale postupem času se tuto možnost naučíte využívat i v soubojích. Ty jsou mimochodem lehce zabugované, je třeba možné rozstřílet protivníka na velkou vzdálenost, aniž by začal souboj, či pomocí vyvolaného gnoma zabugovat protivníka tak, že neútočí. Systém magie je dostatečně komplexní, aby se daly vymýšlet různé taktiky. Přijde mi však, že některá kouzla jsou příliš mocná a ke konci hry byly souboje o ničem. Hudební magie je zajímavý nápad, avšak vyplatí se pouze s plnou partou a ve finále jsem používal pouze skladbu na zrychlení + přišlo mi, že násobení účinku kouzla hraním skladby více postavami na jiné nástroje nefunguje.
Rozhodně pozitivní je možnost rychlého cestování přes minimapu na již prošlá políčka a možnost vkládání poznámek. Takže zahoďte papír a tužku, vše si můžete zapsat ve hře. A je to nezbytnost, třeba v Labyrintu se jinak těžko dostanete dál. Je zde také kouzlo, jež vám poskytne nápovědu při řešení hádanek, což se rozhodně hodí v případě, kdy nechcete hledat návod na internetu (a ještě více se hodí v době, kdy žádný návod ještě není ;) ).
Hra se na iPadu ovládala dobře (narozdíl od portu prvního dílu), ale i na této platformě je grafika nejlépe průměrná. Nedokážu si představit, jak na ní budou reagovat rozmazlení PC hráči i přes avizovaná vylepšení, které moc zásadní asi nebudou. Celkově mi přijde, že hra by měla zůstat na mobilních zařízeních, kde hodně jejích nedostatků bude lépe tolerovatelná, ale chápu - jde o peníze.
Celkově jde o řemeslně slušně odvedenou hru, která asi příznivce prvního dílu nezklame, avšak pár designových selhání mi nedovolí hodnotit hru nějak vysoko. Začátek hry je zadarmo - doporučuji zkusit rozehrát na mobilních zařízeních a uvidíte, jestli vás hra osloví. Na PC bych to nehrál.
Pořád ještě přemýšlím o tom, jestli to Rohlík myslel vážně, nebo je to nějaké nedopatření. Mluvím o dialozích. V koutku duše doufám, že ta hrůza, co jsem viděl, jsou nějaké placeholdery, které tam napráskal metodou volné asociace jeden z programátorů s vědomím, že je později přepíše opravdovými texty od Rohlíka, avšak při releasu na to zapomněli a vyjde update, který... Nah, co si to namlouvám, ty texty tam prostě jsou a těžko se změní. Vypadají, jako kdyby je psal dvanáctiletý kluk - trapný humor, křečovité vtípky, příšerná stylizace, gramatické chyby a překlepy. Je to vážně síla, hrál jsem už hodně her, ale tohle jsou asi ty nejhorší dialogy, co jsem kdy viděl. I SAS: Písečný skalp má kvalitnější texty a třeba v tomto momentě (při souboji s hlavním bossem) jsem skoro nechtěl odpovídat. CO TO MÁ SAKRA BEJT?
Příběh je stejně mizerný - slabě vykonstruovanou hlavní zápletku bych i překousl, ale třeba způsob, jakým "přemlouváte" ostatní mágy, aby se k vám přidali, je k smíchu. Probíhá to asi takhle:
(po té, co hráč po x hodinách vybil a prolezl celou lokaci a našel mága stojícího (jak jinak) na posledním čtverečku)
A: "Nazdar, konečně jsme tě našli!"
B: "Jděte pryč!"
A: "Ale my chceme bojovat proti prospektorům!"
B: "Aha, tak to se k vám přidám, jdeme!"
Kde je nějaká motivace postav? Nemají žádný příběhový background, ani osobnost. V dialozích znějí všechny stejně. Kromě Psa si ani nepamatuju, jak se moji parťáci jmenovali. Vlastně celkově si nevzpomínám na žádné NPC, které by stálo za zmínku.
Dost mi vadily i malé nedomyšlenosti v UI. Třeba obchodování bylo peklo. Představte si, že máte 7 postav a pro každou musíte koupit třeba 10 jídla, 10 mana potionů a 10 hp potionů. Nakupuje jen postava s nejvyšším charisma, aby byla cena co nejnižší. Takže musíte udělat 10*3*7 = 210 pohybů jen abyste vše nakoupili a 10*3*6 = 180 pohybů, abyste vše přesunuli od nakupující postavy k ostatním. 390 přesunů během jednoho nákupu, který vám vydrží na jednu střední výpravu. Jo, bolela mě z toho ruka. Proč se proboha nedají nakupovat věci po 10, 100? Nebo proč není jídlo společné pro celou partu? Ekonomika mimochodem nefunguje, na konci jsem měl 60k zlaťáků a neměl jsem je za co utratit. Nebo poměrně pěkně zpracované knihy s kouzly a bestiář - pokaždé se otevřou na začátku a je fakt opruz po jedné stránce listovat na kouzlo, které je na konci. Naprosto nepochopitelně tyto knihy obsahují i spoilery, kdy je u každého kouzla napsáno, kde se dá najít, z čehož se dají vyčíst budoucí lokace i události.
Pár věcí se přesto povedlo, hratelnost je i přes trochu přespočetné souboje na slušné úrovni, i když některé hádanky byly nelogické (pomocí rozžhavené železné tyče rozpusť lavinu a dostaň se dál; teleport ukrytý ve stromě, který je třeba nejprve rozsekat). Během hry je nutné rozdělovat svojí partu, což je pěkně použito v hádankách, ale postupem času se tuto možnost naučíte využívat i v soubojích. Ty jsou mimochodem lehce zabugované, je třeba možné rozstřílet protivníka na velkou vzdálenost, aniž by začal souboj, či pomocí vyvolaného gnoma zabugovat protivníka tak, že neútočí. Systém magie je dostatečně komplexní, aby se daly vymýšlet různé taktiky. Přijde mi však, že některá kouzla jsou příliš mocná a ke konci hry byly souboje o ničem. Hudební magie je zajímavý nápad, avšak vyplatí se pouze s plnou partou a ve finále jsem používal pouze skladbu na zrychlení + přišlo mi, že násobení účinku kouzla hraním skladby více postavami na jiné nástroje nefunguje.
Rozhodně pozitivní je možnost rychlého cestování přes minimapu na již prošlá políčka a možnost vkládání poznámek. Takže zahoďte papír a tužku, vše si můžete zapsat ve hře. A je to nezbytnost, třeba v Labyrintu se jinak těžko dostanete dál. Je zde také kouzlo, jež vám poskytne nápovědu při řešení hádanek, což se rozhodně hodí v případě, kdy nechcete hledat návod na internetu (a ještě více se hodí v době, kdy žádný návod ještě není ;) ).
Hra se na iPadu ovládala dobře (narozdíl od portu prvního dílu), ale i na této platformě je grafika nejlépe průměrná. Nedokážu si představit, jak na ní budou reagovat rozmazlení PC hráči i přes avizovaná vylepšení, které moc zásadní asi nebudou. Celkově mi přijde, že hra by měla zůstat na mobilních zařízeních, kde hodně jejích nedostatků bude lépe tolerovatelná, ale chápu - jde o peníze.
Celkově jde o řemeslně slušně odvedenou hru, která asi příznivce prvního dílu nezklame, avšak pár designových selhání mi nedovolí hodnotit hru nějak vysoko. Začátek hry je zadarmo - doporučuji zkusit rozehrát na mobilních zařízeních a uvidíte, jestli vás hra osloví. Na PC bych to nehrál.
Pro: Slušná délka a hratelnost, možnost rozdělit partu, minimapa s rychlým cestováním a psaním poznámek, hezká kniha kouzel / bestiář, kouzlo s nápovědou
Proti: Otřesné dialogy a kvalita textů obecně, příběh a ploché postavy, in-game spoilery, grafika, nefungující ekonomika, nedomyšlenosti v UI, bugy