Takže tu máme zase jednou pro změnu zombie rubačku, efektní bezmyšlenkovité porcování zombíků bude určitě náctileté konzolové hráče přitahovat, nezapomeňme okořenit špetkou RPG prvků (Diablo like strom dovedností), protože RPG prvky jsou přeci strašně kůl a strašně dnes letí a rozhodně nesmějí nikde a v žádném žánru chybět. Co je ještě kůl? No přeci otevřený svět! Čert vem, že je tvořen převážně metodou copy+paste, čert vem že nám tu vyskakuje hláška „vrať se do herní zóny“ pět centimetrů od kraje pláže „CoD style, baby!“. Strašně to buduje atmosféru, jen co je pravda. Narveme tam ještě tuny questů, které nám tady vytvoří náš kolega „náhodný generátor“, samozřejmě při zombí apokalypse nesmějí přeci chybět questy jako „přines mi 2 džusíky“, „vrať se nejméně 2x na to samé místo a vykonej tam tu samou činnost- viz. vrak letadla mj.“, stejně tak potěší, když se vrátíte z právě prošlé lokace v rámci hlavního questu a teprve až poté vás tam pošlou znovu s x vedlejšími questy (nemohli prostě říci „jéé ty se chystáš tam a tam, přines mi/zabij/aktivuj...“ prostě ne... hezky si tam cupitej znovu voe),nebo proběhni po sté město, vyrubej tam po dvousté stejné skupinky zombíků a aktivuj/přines/zabij“, jsou samozřejmě na denním pořádku (jeden za všechny- aktivace rozhlasu po celém městě, to byl vopruz neuvěřitelný). Samozřejmě přeci nemůžeme hráče nějak stresovat, takže tu nepůjde umřít! Hráč se po smrti vzápětí respawne půl metru od místa smrti (vyrubaní zombíci zůstanou vyrubanými a zranění zraněnými) a aby se jakože neřeklo, tak mu ubereme nějaké ty zlaťáčky (ty se počítají procentuálně, takže nikdy nemůže hráč svojí neschopností přijít úplně na buben), peníze tu navíc mají naprosto mizivou hodnotu a své jmění nabudete zpátky do několika minut. Nakoupit si tak desítky a desítky lékarniček není vůbec žádný problém. Volba obtížnosti tu není, proč taky.
I po x letech po vydání se autoři neobtěžovali s nějakým polishingem, takže tu máme spoustu naprosto pitomých bugů a nedodělků... po kliknutí na zavřít v inventáři postava zaútočí- ideální, když držíte v ruce nějakou výbušninu, z těžkého kulometu nešlo vylézt, cutscény obsahovaly sem tam nějaké ty grafické chybky- navíc se v nich objevovaly najednou všechny 4 postavy :/, přestože hraji pouze za jednu z nich, po načtení hry se občas zruší některé questy, systém kruhového menu je děs běs a absence nějaké předvolby je naprosto na hlavu, aktuálně sebrané zbraně či některé specifické itemy se vám mění za zbraň, kterou právě používáte... to vždycky dokáže strašně potěšit, zvlášť když jste obklopeni tlupou zombíků a omylem seberete alkohol (ale tak což, alespoň se před příchodem na onen svět pořádně vožeru...).
Opotřebovávání zbraní po pár úderech, pitomý příběh s naprosto nesmyslným závěrem (chování závěrečného padoucha jaksi odporuje zdravému rozumu) asi už nemá smysl ani zmiňovat.
Čili po x letech jsem zase čuchl k nějaké větší „novější“ hře a dostal jsem tohle...
Aneb to je příběh o tom, jak Isair očekával atmosférickou lehce survival zombie hru s chytře implementovanými RPG prvky, kvalitně pečlivě ručně propracovaným obsahem a světem a místo toho dostal tuctovou generickou konzolovou sandboxovou sračku pro patnáctileté děti. Blbec jeden, dobře mu tak, příště nemá být tak naivní:) (a něco více si o hře zjistit).
Edit: Opakovaně dohráno v roce 2024, po nějakých devíti letech. Překvapivě mě to tentokrát bavilo mnohem více. Výtky zmiňované výše víceméně platí, na druhou stranu likvidace zombíků je tu zpracována nebývale zábavným způsobem, kombinace first person střílečky/rubačky s Diablo like itemizací a vývojem postavy má také své zvláštní kouzlo. A z hlediska open world sandboxu je to pořád takový jednooký mezi slepými, z hlediska designu prostředí je to poměrně detailní, různorodé a ne až tolik copy+paste, jak bývá u her podobného typu zvykem, questy jsou většinou shit, na druhou stranu tu nejsou takové ty donekonečna generované, takže pro kompletisty to není taková noční můra a postapo zombie atmosféra zmaru a všudypřítomné destrukce je vtahující (hlavně v prvních dvou lokacích). Člověk holt od toho nesmí příliš očekávat, je to pouze béčková zombie rubanice v hezkých, pro zombie apokalypsu i netypických, kulisách, ideální odreagovačka, která má své silnější momenty (první návštěva města a přeživších v kostele za doprovodu té smutné hudby, návštěva hotelu aj.).
I po x letech po vydání se autoři neobtěžovali s nějakým polishingem, takže tu máme spoustu naprosto pitomých bugů a nedodělků... po kliknutí na zavřít v inventáři postava zaútočí- ideální, když držíte v ruce nějakou výbušninu, z těžkého kulometu nešlo vylézt, cutscény obsahovaly sem tam nějaké ty grafické chybky- navíc se v nich objevovaly najednou všechny 4 postavy :/, přestože hraji pouze za jednu z nich, po načtení hry se občas zruší některé questy, systém kruhového menu je děs běs a absence nějaké předvolby je naprosto na hlavu, aktuálně sebrané zbraně či některé specifické itemy se vám mění za zbraň, kterou právě používáte... to vždycky dokáže strašně potěšit, zvlášť když jste obklopeni tlupou zombíků a omylem seberete alkohol (ale tak což, alespoň se před příchodem na onen svět pořádně vožeru...).
Opotřebovávání zbraní po pár úderech, pitomý příběh s naprosto nesmyslným závěrem (chování závěrečného padoucha jaksi odporuje zdravému rozumu) asi už nemá smysl ani zmiňovat.
Čili po x letech jsem zase čuchl k nějaké větší „novější“ hře a dostal jsem tohle...
Aneb to je příběh o tom, jak Isair očekával atmosférickou lehce survival zombie hru s chytře implementovanými RPG prvky, kvalitně pečlivě ručně propracovaným obsahem a světem a místo toho dostal tuctovou generickou konzolovou sandboxovou sračku pro patnáctileté děti. Blbec jeden, dobře mu tak, příště nemá být tak naivní:) (a něco více si o hře zjistit).
Edit: Opakovaně dohráno v roce 2024, po nějakých devíti letech. Překvapivě mě to tentokrát bavilo mnohem více. Výtky zmiňované výše víceméně platí, na druhou stranu likvidace zombíků je tu zpracována nebývale zábavným způsobem, kombinace first person střílečky/rubačky s Diablo like itemizací a vývojem postavy má také své zvláštní kouzlo. A z hlediska open world sandboxu je to pořád takový jednooký mezi slepými, z hlediska designu prostředí je to poměrně detailní, různorodé a ne až tolik copy+paste, jak bývá u her podobného typu zvykem, questy jsou většinou shit, na druhou stranu tu nejsou takové ty donekonečna generované, takže pro kompletisty to není taková noční můra a postapo zombie atmosféra zmaru a všudypřítomné destrukce je vtahující (hlavně v prvních dvou lokacích). Člověk holt od toho nesmí příliš očekávat, je to pouze béčková zombie rubanice v hezkých, pro zombie apokalypsu i netypických, kulisách, ideální odreagovačka, která má své silnější momenty (první návštěva města a přeživších v kostele za doprovodu té smutné hudby, návštěva hotelu aj.).