Sequel k naší pravděpodobně nejlepší české adventuře byl u mě dlouho ztracen v temnotě času stejně, jako tomu bylo u dílu prvního. Avšak na rozdíl od jedničky, kde má očekávání balancovali na hraně nezaujatosti a zvědavosti, jsem k pokračování přistupoval rozpolcenými pocity očekávání, ale i střízlivé opatrnosti. Změna vývojáře je vždy riziko o to více, pokud mu svěříte pokračování titulu, jenž odděluje čára dlouhá šesti let.
Bohužel pro BMII a bohudík pro mě jsem si ho zahrál prakticky okamžitě po díle prvním, což mělo za následek dvě věci. Za prvé: Nebezpečné plameny nesmrtelné nostalgie na mne nedosáhly, tedy mne nemohli popálit a kouř z nich mne nemohl oslepit. Za druhé: Mi dvojka jen pomohla ujistit si fakt, jak moc kvalitní originál ve skutečnosti jest.
Atmosféra, jenž byla základním stavebním kamenem jedničky, je ve dvojce k nenalezení - výjímkou je poslední kapitola. Hudba, ač povedená, se sem dle mého vkusu moc nehodí. Ozvučení je slabé a to myslím v doslovném slova smyslu. Na některých obrazovkách jsem se musel pozastavit, kouknout do menu a zkontrolovat, zda jsem mám zapnutý zvuk. Téměř absolutní absence ambientního ozvučení také zrovna hold výborné zvukové stránce z originálu neskládá. Autoři tu svou ne kompetenci v tomto aspektu snaží vykompenzovat lacinými lekačkami a komickou "brutalitou"
Dabing. Pro mě v tomto žánru společně s příběhem nejdůležitější aspekt. Nemá smysl si roztírat med kolem pusy, jelikož české namluvení se prostě a jednoduše nepovedlo. Paradoxně tu český dabing dopadl stejně, jako ten anglický z jedničky... vlastně ještě hůř. Ten je spíchnutý zatraceně horkou jehlou. Intonace je dost často úplně mimo, nebo se někdy hlas vůbec nehodí k dané postavě. Ovšem pravá (ne)kvalita se projeví ve chvíli, kdy mají herci hrát např. vést dialog, nedejbože projevovat nějaké emoce. Ani herec, jako David Prachař nedokáže vůbec držet krok,něco zahrát, nebo se projevit, což jen svědčí o tovární režii a Anální produkci. A nechtějte, aby jsem se vyjadřoval k dabingu Batese a Victorie. Je k pochopení, že nezaměnitelný hlas pana Brzobohatého je opravdu těžké byt jen napodobit, ale to, co mi předhodili páni producenti v podobě dementního staříka ujíždějícím na héliu....to je opravdu síla.
Překvapila mě "mrtvolnost" lokací. I v místech, kde by se to logicky mělo hemžit NPC. Převážně nenarazíte na více lidí než by jste napočítali na prstech jedné ruky. Jinak lze konstatovat, že lokace jsou solidně vypracované - i když jsem je na rok 2009 čekal detailnější - a v tomto ohledu jsem rád, že se Němci nerozhodli pro plné 3D ztvárnění, protože postavy, kterým byla darována kletba třetího rozměru vypadají úděsně, adventura- neadventura.
Scénář jede jak na horské dráze. Nahoru a dolů. Někdy je Darren vtipný, někdy mluví jako debil. Nemám tušení, zda se pera chopilo více lidí nebo měl scénárista rozdvojenou osobnost - dobré a špatné dny. Každopádně, opět podle mého posun zpět. I takové prkotiny jako animace mě vytáčely. Nechápu, proč postavě trvá 10 let než se někam správně natočí, aby mohla okomentovat nějaký předmět, někdy se mi zase stalo, že nefundovala funkce "dvojklikem" pro rychlé přesunutí a pokud fungovala, tak náhodně, což mělo za následek, že můj ukazováček pravé ruky klikal, ikdyž nemusel, což mělo za následek nechtěné přeskočení komentáře nebo části dialogu.
Nevím, jak to vidíte vy, vážení kolegové, ale já se domnívám, že tato adventura není ideálním nástupcem naší světově nedoceněné legendy. Já si pod opravdovým nástupcem představuji více, než jen pár známých lokací či postav. To co zdobilo Posla Smrti tu není, nebo je to nedopečené a neochucené. Příběh se celou cestu vleče (na obranu můžu říci, že prostřední kapitoly se nedělají snadno) a jeho konec je useklý velice prapodivně a náhle. Hádanky povětšinou dávají smysl, ale někdy si říkám, kolik litrů ležáku to ti helmuti museli do sebe nacucat. No nevím, asi bude lepší pro třetí díl svá očekávání mírně zchladit.
Bohužel pro BMII a bohudík pro mě jsem si ho zahrál prakticky okamžitě po díle prvním, což mělo za následek dvě věci. Za prvé: Nebezpečné plameny nesmrtelné nostalgie na mne nedosáhly, tedy mne nemohli popálit a kouř z nich mne nemohl oslepit. Za druhé: Mi dvojka jen pomohla ujistit si fakt, jak moc kvalitní originál ve skutečnosti jest.
Atmosféra, jenž byla základním stavebním kamenem jedničky, je ve dvojce k nenalezení - výjímkou je poslední kapitola. Hudba, ač povedená, se sem dle mého vkusu moc nehodí. Ozvučení je slabé a to myslím v doslovném slova smyslu. Na některých obrazovkách jsem se musel pozastavit, kouknout do menu a zkontrolovat, zda jsem mám zapnutý zvuk. Téměř absolutní absence ambientního ozvučení také zrovna hold výborné zvukové stránce z originálu neskládá. Autoři tu svou ne kompetenci v tomto aspektu snaží vykompenzovat lacinými lekačkami a komickou "brutalitou"
Dabing. Pro mě v tomto žánru společně s příběhem nejdůležitější aspekt. Nemá smysl si roztírat med kolem pusy, jelikož české namluvení se prostě a jednoduše nepovedlo. Paradoxně tu český dabing dopadl stejně, jako ten anglický z jedničky... vlastně ještě hůř. Ten je spíchnutý zatraceně horkou jehlou. Intonace je dost často úplně mimo, nebo se někdy hlas vůbec nehodí k dané postavě. Ovšem pravá (ne)kvalita se projeví ve chvíli, kdy mají herci hrát např. vést dialog, nedejbože projevovat nějaké emoce. Ani herec, jako David Prachař nedokáže vůbec držet krok,něco zahrát, nebo se projevit, což jen svědčí o tovární režii a Anální produkci. A nechtějte, aby jsem se vyjadřoval k dabingu Batese a Victorie. Je k pochopení, že nezaměnitelný hlas pana Brzobohatého je opravdu těžké byt jen napodobit, ale to, co mi předhodili páni producenti v podobě dementního staříka ujíždějícím na héliu....to je opravdu síla.
Překvapila mě "mrtvolnost" lokací. I v místech, kde by se to logicky mělo hemžit NPC. Převážně nenarazíte na více lidí než by jste napočítali na prstech jedné ruky. Jinak lze konstatovat, že lokace jsou solidně vypracované - i když jsem je na rok 2009 čekal detailnější - a v tomto ohledu jsem rád, že se Němci nerozhodli pro plné 3D ztvárnění, protože postavy, kterým byla darována kletba třetího rozměru vypadají úděsně, adventura- neadventura.
Scénář jede jak na horské dráze. Nahoru a dolů. Někdy je Darren vtipný, někdy mluví jako debil. Nemám tušení, zda se pera chopilo více lidí nebo měl scénárista rozdvojenou osobnost - dobré a špatné dny. Každopádně, opět podle mého posun zpět. I takové prkotiny jako animace mě vytáčely. Nechápu, proč postavě trvá 10 let než se někam správně natočí, aby mohla okomentovat nějaký předmět, někdy se mi zase stalo, že nefundovala funkce "dvojklikem" pro rychlé přesunutí a pokud fungovala, tak náhodně, což mělo za následek, že můj ukazováček pravé ruky klikal, ikdyž nemusel, což mělo za následek nechtěné přeskočení komentáře nebo části dialogu.
Nevím, jak to vidíte vy, vážení kolegové, ale já se domnívám, že tato adventura není ideálním nástupcem naší světově nedoceněné legendy. Já si pod opravdovým nástupcem představuji více, než jen pár známých lokací či postav. To co zdobilo Posla Smrti tu není, nebo je to nedopečené a neochucené. Příběh se celou cestu vleče (na obranu můžu říci, že prostřední kapitoly se nedělají snadno) a jeho konec je useklý velice prapodivně a náhle. Hádanky povětšinou dávají smysl, ale někdy si říkám, kolik litrů ležáku to ti helmuti museli do sebe nacucat. No nevím, asi bude lepší pro třetí díl svá očekávání mírně zchladit.
Pro: Hudba, délka, některé fajn lokace.
Proti: Atmosféra, zvuk, český dabing, vzhed postav, příběh.