Osobně považuji Resident Evil 4 za skvělou hru, která bohužel postupem času zničila celou sérii. Velký příklon k akčnosti a upozadění survivalu. Přesto to byla kvalitní akční zábava, kterou mnozí z nás mají v srdci jako zrození béčkových hororů.
Evil Within je vším, čím měl být RE 4. Akční, divný příběh a atmosférický s opravdu fajn obludama. Mikami jasně věděl, co chce ze hry udělat. Moderní pojetí survival hororu, které na dnešním trhu prostě není. To je hlavní důvod, proč má TEW tolik pozornosti. Tyto hororovky ze staré školy jsou těžce nedostatkové zboží a tak dochází k "mezi slepými jednooký králem". Tím nechci říct, že je TEW špatná hra. Jen je velmi nevyvážená. Některé pasáže jsou naprosto fascinující a jiné zase příliš generické a jakési bez duše.
Délka je hry je tak akorát. U konce si začnete říkat, že by se to mohlo už pomalu uzavřít. Celou dobu si tedy TEW udržel mou pozornost až do samého konce a rozhodně dokázal kvalitně zabavit. Především pasáže, kdy Sebastian prchá před monstry. Hlavně naháněčka s Laruou byla prostě perfektní. Takovou hru bych chtěl. Je možnost se bránit, ale útěk je silnější zbraň. Dost jsem si vzpomněl na můj nejoblíbenější díl RE - nemesis. Také pracovalo s něčím podobným, ale zde to bylo ještě trochu lépe dotvořeno. Častější naháněčky s keeperem a Laurou by mi fakt nevadili.
Narozdíl od ostatních mi přišel zábavný i gunplay. Stealth je sice opravdu fajn nápad do survival hry, ale ustřelit palici zombíkovi brokovnicí to už je jiná. Krása je v tom, že výstřel jsem skutečně cítil. Převážně užívání kuše mě potěšilo. Je to jedna z nejzajímavějších zbraní za poslední dobu. Různorodost munice do této krásky dává možnost kreativně ničit nepřátele.
Co se týče příběhu, tak je nejlépe řečeno OK. Neurazí a ani nenadchne. Je těžce nad podprůměrnou zábavností a tak je hlavním tahákem samozřejmě hratelnost. Na hře je však toho hodně špatného.
Například optimalizace. Jako sorry, ale ta hra na plné detaily fakt nevypadá tak závratně, aby bylo potřeba žrát tolik výkonu. Na slabých mašinách samozřejmě nehratelné a na nejvyšší detaily jsem necítil, kam ten výkon chodí. Scenérie jsou sice hezké, ale převážně se pohybujete v uzavřených prostorách, které nejsou vymodelovány nijak závratně. Prostě klasickej survival ze staré školy. Dost mě to nakrklo. Stejně jako občasné pády hry.
Další věc, která mi přišla směšná, tak systém upgradování. Když pominu tu blbost, že do survival hororu někdo nasekal upgrade systém, tak používání zeleného gelu jako "platidlo" nedává absolutně smysl. Nejspíš jsem něco v ději minul, ale takhle mi to připadá, že gel je extrémně silná viagra, která dokáže postavit i větší kapsy. Při naleštění svého revolveru také zvýší účinnost (he, he, naleštění revolveru, he). Je to prostě směšný systém, který měl být ze hry naprosto odstraněn. Není sice přímo otravný, ale do celého soukolí nezapadá.
Rád bych také dodal, že pro mě survival není o tom, že nemohu vzít do kapsy víc jak 10 zapálek nebo nedokážu unést víc jak 5 střel do revolveru. Tohle selhání bych tipoval na lenost level designu, kde měly být lépe umístěné zásoby munice i léčiv. Pokud Sebastian dokáže dát do kapsy podivuhodný zdroj elektřiny, tak dokáže dát i o zápalku víc. Nesmyslné a hloupé.
Abych byl upřímný, tak jsem si hru koupil kvůli jménu hlavního hrdiny. Sebastian Castellanos. Řekněte si to nahlas. Super jméno, co? Ačkoliv je to sympaťák od pohledu a tvrďák, tak působilo dosti směšně, když ve čtvrté kapitole po překonání několika zrůd a pastí, padne do znečištěné vody obklopené mrtvolami a suše prohlásí "něco není s tímhle místem v pořádku". Tak ne asi, ty vole! Díky za info!
Ve výsledku je to však zábavná hra, která není ani horor a ani survival. Je něco mezi. Hraje se to však dobře a střetnete se převážně s nostalgii na staré hororovky, které jste tak milovali.
Evil Within je vším, čím měl být RE 4. Akční, divný příběh a atmosférický s opravdu fajn obludama. Mikami jasně věděl, co chce ze hry udělat. Moderní pojetí survival hororu, které na dnešním trhu prostě není. To je hlavní důvod, proč má TEW tolik pozornosti. Tyto hororovky ze staré školy jsou těžce nedostatkové zboží a tak dochází k "mezi slepými jednooký králem". Tím nechci říct, že je TEW špatná hra. Jen je velmi nevyvážená. Některé pasáže jsou naprosto fascinující a jiné zase příliš generické a jakési bez duše.
Délka je hry je tak akorát. U konce si začnete říkat, že by se to mohlo už pomalu uzavřít. Celou dobu si tedy TEW udržel mou pozornost až do samého konce a rozhodně dokázal kvalitně zabavit. Především pasáže, kdy Sebastian prchá před monstry. Hlavně naháněčka s Laruou byla prostě perfektní. Takovou hru bych chtěl. Je možnost se bránit, ale útěk je silnější zbraň. Dost jsem si vzpomněl na můj nejoblíbenější díl RE - nemesis. Také pracovalo s něčím podobným, ale zde to bylo ještě trochu lépe dotvořeno. Častější naháněčky s keeperem a Laurou by mi fakt nevadili.
Narozdíl od ostatních mi přišel zábavný i gunplay. Stealth je sice opravdu fajn nápad do survival hry, ale ustřelit palici zombíkovi brokovnicí to už je jiná. Krása je v tom, že výstřel jsem skutečně cítil. Převážně užívání kuše mě potěšilo. Je to jedna z nejzajímavějších zbraní za poslední dobu. Různorodost munice do této krásky dává možnost kreativně ničit nepřátele.
Co se týče příběhu, tak je nejlépe řečeno OK. Neurazí a ani nenadchne. Je těžce nad podprůměrnou zábavností a tak je hlavním tahákem samozřejmě hratelnost. Na hře je však toho hodně špatného.
Například optimalizace. Jako sorry, ale ta hra na plné detaily fakt nevypadá tak závratně, aby bylo potřeba žrát tolik výkonu. Na slabých mašinách samozřejmě nehratelné a na nejvyšší detaily jsem necítil, kam ten výkon chodí. Scenérie jsou sice hezké, ale převážně se pohybujete v uzavřených prostorách, které nejsou vymodelovány nijak závratně. Prostě klasickej survival ze staré školy. Dost mě to nakrklo. Stejně jako občasné pády hry.
Další věc, která mi přišla směšná, tak systém upgradování. Když pominu tu blbost, že do survival hororu někdo nasekal upgrade systém, tak používání zeleného gelu jako "platidlo" nedává absolutně smysl. Nejspíš jsem něco v ději minul, ale takhle mi to připadá, že gel je extrémně silná viagra, která dokáže postavit i větší kapsy. Při naleštění svého revolveru také zvýší účinnost (he, he, naleštění revolveru, he). Je to prostě směšný systém, který měl být ze hry naprosto odstraněn. Není sice přímo otravný, ale do celého soukolí nezapadá.
Rád bych také dodal, že pro mě survival není o tom, že nemohu vzít do kapsy víc jak 10 zapálek nebo nedokážu unést víc jak 5 střel do revolveru. Tohle selhání bych tipoval na lenost level designu, kde měly být lépe umístěné zásoby munice i léčiv. Pokud Sebastian dokáže dát do kapsy podivuhodný zdroj elektřiny, tak dokáže dát i o zápalku víc. Nesmyslné a hloupé.
Abych byl upřímný, tak jsem si hru koupil kvůli jménu hlavního hrdiny. Sebastian Castellanos. Řekněte si to nahlas. Super jméno, co? Ačkoliv je to sympaťák od pohledu a tvrďák, tak působilo dosti směšně, když ve čtvrté kapitole po překonání několika zrůd a pastí, padne do znečištěné vody obklopené mrtvolami a suše prohlásí "něco není s tímhle místem v pořádku". Tak ne asi, ty vole! Díky za info!
Ve výsledku je to však zábavná hra, která není ani horor a ani survival. Je něco mezi. Hraje se to však dobře a střetnete se převážně s nostalgii na staré hororovky, které jste tak milovali.
Pro: gunplay, kuše, "Sebastian Castellanos", keeper a laura, občas opravdu kreativní prostředí
Proti: optimalizace, nápady na půl cestě, dutost hlavního hrdiny, hloupé dialogy, nudné postavy, průměrný příběh