Herní výzva 5
Zmizení Ethana Cartera je vlastně takový béčkový film převedený do počítačové hry. Jednoduchý příběh podpořený jednoduchou hratelností, výtečnou hudbou a skvělou grafikou. Tyto čtyři části dají dohromady jeden nádherný celek.
Příběh o chlapci, kterého se snaží najít nějaký neznámý, nejspíše detektiv, v nějakém "městečku". Je to jednoduché, ale účinné.
Člověka ve hře drží jednoduché ovládání, kde používáte pouze chůzi, popřípadě běh a občas se skrčíte. A samozřejmě se rozhlížíte myší a klikáte s ní na dané předměty. To je vše, co ve hře děláte. Pouze jdete vpřed po cestě, kolejích, lesem nebo kudy chcete. A zde se dostáváme k tomu, co autoři píší na začátku: "Hra vás nepovede za ručičku". Z části to je pravda, protože se rozhodujete sami, co uděláte, ale ve skutečnosti je to trochu jiné Na konci stejně musíte splnit všechny úkoly, které jste doposud nedokončili, minuli jste je nebo je nepochopili, nechtěli se s nimi zdržovat.
Hudba skvěle dokresluje celou hratelnost a do hry více přináší strach a zároveň nádheru dané lokace. Není příliš akční a je pouze taková (pro mě) frustrující, ale zase neřve tak nahlas, aby vás při hraní rušila.
Nakonec je tady grafika, která celé dílo vede, protože bez ní by to asi nedopadlo slavně. Opravdu jsem se kolikrát přichytil, kdy jsem pouze stál na místě a sledoval vodu, stromy a další předměty, lokace jak jsou nádherně vymodelované, jak na ně působí vítr a okolí.
Zmizení Ethana Cartera je vlastně takový béčkový film převedený do počítačové hry. Jednoduchý příběh podpořený jednoduchou hratelností, výtečnou hudbou a skvělou grafikou. Tyto čtyři části dají dohromady jeden nádherný celek.
Příběh o chlapci, kterého se snaží najít nějaký neznámý, nejspíše detektiv, v nějakém "městečku". Je to jednoduché, ale účinné.
Člověka ve hře drží jednoduché ovládání, kde používáte pouze chůzi, popřípadě běh a občas se skrčíte. A samozřejmě se rozhlížíte myší a klikáte s ní na dané předměty. To je vše, co ve hře děláte. Pouze jdete vpřed po cestě, kolejích, lesem nebo kudy chcete. A zde se dostáváme k tomu, co autoři píší na začátku: "Hra vás nepovede za ručičku". Z části to je pravda, protože se rozhodujete sami, co uděláte, ale ve skutečnosti je to trochu jiné Na konci stejně musíte splnit všechny úkoly, které jste doposud nedokončili, minuli jste je nebo je nepochopili, nechtěli se s nimi zdržovat.
Hudba skvěle dokresluje celou hratelnost a do hry více přináší strach a zároveň nádheru dané lokace. Není příliš akční a je pouze taková (pro mě) frustrující, ale zase neřve tak nahlas, aby vás při hraní rušila.
Nakonec je tady grafika, která celé dílo vede, protože bez ní by to asi nedopadlo slavně. Opravdu jsem se kolikrát přichytil, kdy jsem pouze stál na místě a sledoval vodu, stromy a další předměty, lokace jak jsou nádherně vymodelované, jak na ně působí vítr a okolí.
Pro: hratelnost, příběh, grafika, hudba
Proti: (ne)volnost (bez dvojsmyslu),