Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Unravel

  • PC 40
Tak tohle bylo utrpení. Nechal jsem se nalákat roztomilým trailerem z loňské E3 a podobně jako u Never alone jsem byl zklamán konečným provedením. Ale zatímco Never alone je špatné hlavně technicky, Unravel nedává smysl vůbec v ničem.

Hrajete za cosi, co se podle internetů nějak jmenuje, ale já tomu říkal Kuky. Jste prostě smotek nějaké látky, přičemž podobně jako Spider-Man dokážete kus látky vystřelit a zachytit se za jiné kusy látky. Také můžete vázat uzle. A to jsou veškeré fíčury této hry.

Grafika vás omámí, vlezlá hudba otráví (ihned jsem ji musel vypnout) a herní prvky zezačátku nabudí, ale stereotyp se dostaví neskutečně brzy. Úkony se neustále opakují, furt dokola děláte uzly, abyste z nitě utvořili trampolínu, která vás vystřelí do výšin. Samozřejmě ta trampolína lze udělat jen tam, kde vám tvůrci dovolí, takže o nějaké svobodě v hratelnosti nemůže být řeč.

Vychytaná fyzika vám občas umožní dělat psí kusy, ale hrozně málokdy.

Hra vás nutí pořád čekat. Hlavní menu není menu, ale dům, po kterém se musíte pohybovat, abyste spustili misi. Mise spustíte tak, že se dokodrcáte k nějaké fotce a pak se záhadným teleportem přenesete přímo do ní. Během pobíhání „ve fotce“ a vázání uzlů se na pozadí občas ukáží jakési výjevy (rodiče s dětmi jdou na výlet, dvě lesby se objímají, někdo čistí jezero od splašků), jejichž smysl jsem úplně nepochopil, ale patrně se jedná o činy a zážitky famílie, v jejichž domě Kuky řádí.

Což mě absolutně nezajímá! Co je tohle za příběh? A musí tam vůbec nějaký být?

Abych se vrátil k tomu neustálému čekání - furt se na něco čeká. Než se Kuky zvedne poté, co spadne, než sebere na konci mise kus látky, který pak přilepí na fotoalbum (???), než do něj vstoupí světýlko, ve které se mění zmíněné výjevy (???), než světýlko vyletí do vzduchu poté, co Kuky dokončí misi (???), proč? Mimochodem proč tam jsou ta světýlka, to je další z mnoha otázek. Asi aby mohly být v poslední misi a ukázat tak hráči po 5 hodinách hraní že to šlo i jinak, zábavněji! No, co se dá dělat, ale mám to za sebou.

#Herní výzva 2016 - bod č. 2

Pro: grafika; zimní prostředí

Proti: to prostředí se mohlo střídat častěji; hudba; nudné; nesmyslné; zbytečně ňuňu

+6 +12 −6