Achjo. Že hry od Paradoxu jsou vymazlené a vyleštěné až nějakou dobu po vydání, to ví i malé děti. Jenže tohle je docela horší.
Nebyl jsem jeden z těch, co by si ho mohli utrhnout z nového plánování postupu armád. Dokonce mi to přijde i jako zajímavý a dobrý nápad a k mému překvapení tahle fíčura funguje i docela dobře. Ano, bude potřeba to ještě opravovat a slepovat, ale šokem je, že tahle věc opravdu docela dobře funguje a dá se smysuplně použít. Poněkud děsivý OOB (Order Of Battle) systém z předchozího dílu byla totiž věc, která mě od něj docela odradila. Tohle to hezky obchází a zároveň nechává stále možnost hráči možnost velet na menší operativní úrovni.
Jenže ta hra je prostě rozbitá. AI jednoduše nefunguje, je naprosto dementní, nezvládá si upravovat armády, nesmyslně zkoumá technologie. Diplomacie je už naprosto náhodná a státy si vyhlašují války od pohledu ad hoc. Spojenectví znamená, že vám prostě na vaši frontu spojenec pošle všechny své divize a pak se nechá sežrat nepřítelem z druhé strany (což je věc, kterou se už dávno podařilo vyřešit v Europa Universalis IV, proboha). Hmmmm, paráda. Posílání sil spojenci je taky směšně jednoduché, takže se vám klidně stane, že hrajete za Československo, pomaličku postupujete Německem a běhěm okamžiku se náhle na frontě ocitne 120 japonských divizí. To není dobré.
Vyjednávání míru je potom už čistá tragédie. Absolutní katastrofa.
Zamrzí i absence názvů jednotlivých provincií, místy legračně nepraktický interface a velmi málo hudby, která se po chvíli začne opakovat.
Všehovšudy jsme dostali poněkud nehotovou kostru hry. Co z ní chceme bude nejspíš až za nějakou dobu. Od Paradoxu zamrzí, že featury, které má dávno už EU IV nejspíš naschvál nedají sem, protože je třeba rejžovat peníze na DLCčkách.
Jenže je tady naděje, proto dávám prozatím i vyšší hodnocení, po čase ho klidně zvýším. Až se hra opraví a přidají se funkce, které citelně chybí, bude to super zážitek. Takhle zatím můžete hrát a představovat si, jaké to jednou bude.
Nebyl jsem jeden z těch, co by si ho mohli utrhnout z nového plánování postupu armád. Dokonce mi to přijde i jako zajímavý a dobrý nápad a k mému překvapení tahle fíčura funguje i docela dobře. Ano, bude potřeba to ještě opravovat a slepovat, ale šokem je, že tahle věc opravdu docela dobře funguje a dá se smysuplně použít. Poněkud děsivý OOB (Order Of Battle) systém z předchozího dílu byla totiž věc, která mě od něj docela odradila. Tohle to hezky obchází a zároveň nechává stále možnost hráči možnost velet na menší operativní úrovni.
Jenže ta hra je prostě rozbitá. AI jednoduše nefunguje, je naprosto dementní, nezvládá si upravovat armády, nesmyslně zkoumá technologie. Diplomacie je už naprosto náhodná a státy si vyhlašují války od pohledu ad hoc. Spojenectví znamená, že vám prostě na vaši frontu spojenec pošle všechny své divize a pak se nechá sežrat nepřítelem z druhé strany (což je věc, kterou se už dávno podařilo vyřešit v Europa Universalis IV, proboha). Hmmmm, paráda. Posílání sil spojenci je taky směšně jednoduché, takže se vám klidně stane, že hrajete za Československo, pomaličku postupujete Německem a běhěm okamžiku se náhle na frontě ocitne 120 japonských divizí. To není dobré.
Vyjednávání míru je potom už čistá tragédie. Absolutní katastrofa.
Zamrzí i absence názvů jednotlivých provincií, místy legračně nepraktický interface a velmi málo hudby, která se po chvíli začne opakovat.
Všehovšudy jsme dostali poněkud nehotovou kostru hry. Co z ní chceme bude nejspíš až za nějakou dobu. Od Paradoxu zamrzí, že featury, které má dávno už EU IV nejspíš naschvál nedají sem, protože je třeba rejžovat peníze na DLCčkách.
Jenže je tady naděje, proto dávám prozatím i vyšší hodnocení, po čase ho klidně zvýším. Až se hra opraví a přidají se funkce, které citelně chybí, bude to super zážitek. Takhle zatím můžete hrát a představovat si, jaké to jednou bude.
Pro: výtvárná stránka, klasická hratelnost série, řada dobrých nápadů, přátelštější než předchůdci
Proti: jednoduše to není hotové