Zatím jsem se dostal k místu, kde skupinka stalkerů spouští most. (Odhaduju, že do konce už moc nezbývá.) Tady jsem ale narazil na nepřekonatelnou překážku v podobě neustálého padání a nefunčkních savů, které se jinak vyskytovaly jen velmi vyjímečně (padání občas, load jednou). Patrně ale pujde o můj individuální problém.
Krom občasného padání je bugů ve hře proti původnímu stalkerovi minimum a přišlo by mi nefér nazvat ho zabugovanou hrou (alespoň za předpokladu že můj současný problém je skutečně ojedinělá záležitost :)). AI je lepší, úkoly jsou jediněčné, většinou mají silné příběhové pozadí a autoři se poukoušejí být originální v jejich náplni. Grafika byla viditelně vylepšena a hráč si tak vychutná hezké scenérie - hlavně Red Forest je kouzelný.
Zajímavý je systém válčení mezi frakcemi, ale kochat se jak skupinky stalkerů obsazují jednotlivé strategické pozice jsem měl možnost jen v uvodních swamps, jinde to nebylo tak patrné a k žádné frakci jsem se nepřidával. Taky je zajímavé sledovat jak Zóna vypadala dřív a příjemné bylo podílet se na věcech, které měnily svět ze stavu "dřív" do stavu jak ho známe z Shadow of Chernobyl. Potěsilo i složitější hledání artefaktů, které se vyskytují v menším množství, ale zase jsou silnější - mám 3 artefakty, s kterými můžu v klidu ignorovat jakoukoli radiaci.
Co se vytratilo je hororová atmosféra beznaděje. Atmosférická Zóna sice pořád je, ale věci jsou tu tak nějak klidnější, repsektive mají svůj řád. Mutantů tu není tolik a Zóna je tak svým způsobem bezpečnější. Zbraní, munice a medikamentů se všude válí mraky a jediné, čeho se mi nedostává, jsou peníze na upgrady a hlavně pak na drahé zbroje, což ale spíš jen zamrzí, než že by představovalo problém.
Menší počty mutantů vynahrazuje jejich tuhost - i smečka slepých psů teď představuje problém. Proti tomu lidské nepřátele, zejména zástupce z technicky slabších frakcí, není s lepší zbrojí problém kosit i relativně bezhlavě.
Celkově tedy Clear Sky hodnotím kladně. Autoři vypilovali technickou stránku původního Stalkera a kladou větší důraz na příběh a mise. Bohužel se při snaze vyladit hratelnost dopustili několika kiksů, díky kterým z atmosféry hry částečně vyprchal nádech post-apo hororu. Sečteno a podtrženo to dělá velmi solidní střílečku a velmi solidních 80. (update - s odstupem a pohledem na letosni hry to precejen zvednu na 85)
-------
Tak jsem ještě jednou projel opatchovanou verzi. Už to nepadá, i když objevil jsem pár bugů na které jsem predtím nenarazil, ale nic zásadního. Artefakty uz fungují všechny jak mají, hud ukazuje únavu, tuny munice už se nikde neválí a obtížnost asi je posunutá o stupeň nahoru, takže mě to skoro i mrzí. Každopádně už Zóna nepůsobí jako místo, kdy bych chtěl strávit dovolenou. Tolik.
Závěr v Limansku a dál je silně skriptovaný a lineární a jsou tam mezery v designu, kdy se snadno dostanete k neviditelným stěnám atp. Poprvé mě tu taky srala přesnost, s jakou nepřítel vrhá granáty pod moje nohy. Rozhodně byl ale úsek "Limansk a dál" zajímavější a zábavnější, než ekvivalentní úsek v SoC "Prypjat a dál". Zamrzel jen slabší konec, repsktive absence nějakého alternativního - přestože je k dispozici cesta podobná té k pravému konci SotC, nikam nevede :/
Krom občasného padání je bugů ve hře proti původnímu stalkerovi minimum a přišlo by mi nefér nazvat ho zabugovanou hrou (alespoň za předpokladu že můj současný problém je skutečně ojedinělá záležitost :)). AI je lepší, úkoly jsou jediněčné, většinou mají silné příběhové pozadí a autoři se poukoušejí být originální v jejich náplni. Grafika byla viditelně vylepšena a hráč si tak vychutná hezké scenérie - hlavně Red Forest je kouzelný.
Zajímavý je systém válčení mezi frakcemi, ale kochat se jak skupinky stalkerů obsazují jednotlivé strategické pozice jsem měl možnost jen v uvodních swamps, jinde to nebylo tak patrné a k žádné frakci jsem se nepřidával. Taky je zajímavé sledovat jak Zóna vypadala dřív a příjemné bylo podílet se na věcech, které měnily svět ze stavu "dřív" do stavu jak ho známe z Shadow of Chernobyl. Potěsilo i složitější hledání artefaktů, které se vyskytují v menším množství, ale zase jsou silnější - mám 3 artefakty, s kterými můžu v klidu ignorovat jakoukoli radiaci.
Co se vytratilo je hororová atmosféra beznaděje. Atmosférická Zóna sice pořád je, ale věci jsou tu tak nějak klidnější, repsektive mají svůj řád. Mutantů tu není tolik a Zóna je tak svým způsobem bezpečnější. Zbraní, munice a medikamentů se všude válí mraky a jediné, čeho se mi nedostává, jsou peníze na upgrady a hlavně pak na drahé zbroje, což ale spíš jen zamrzí, než že by představovalo problém.
Menší počty mutantů vynahrazuje jejich tuhost - i smečka slepých psů teď představuje problém. Proti tomu lidské nepřátele, zejména zástupce z technicky slabších frakcí, není s lepší zbrojí problém kosit i relativně bezhlavě.
Celkově tedy Clear Sky hodnotím kladně. Autoři vypilovali technickou stránku původního Stalkera a kladou větší důraz na příběh a mise. Bohužel se při snaze vyladit hratelnost dopustili několika kiksů, díky kterým z atmosféry hry částečně vyprchal nádech post-apo hororu. Sečteno a podtrženo to dělá velmi solidní střílečku a velmi solidních 80. (update - s odstupem a pohledem na letosni hry to precejen zvednu na 85)
-------
Tak jsem ještě jednou projel opatchovanou verzi. Už to nepadá, i když objevil jsem pár bugů na které jsem predtím nenarazil, ale nic zásadního. Artefakty uz fungují všechny jak mají, hud ukazuje únavu, tuny munice už se nikde neválí a obtížnost asi je posunutá o stupeň nahoru, takže mě to skoro i mrzí. Každopádně už Zóna nepůsobí jako místo, kdy bych chtěl strávit dovolenou. Tolik.
Závěr v Limansku a dál je silně skriptovaný a lineární a jsou tam mezery v designu, kdy se snadno dostanete k neviditelným stěnám atp. Poprvé mě tu taky srala přesnost, s jakou nepřítel vrhá granáty pod moje nohy. Rozhodně byl ale úsek "Limansk a dál" zajímavější a zábavnější, než ekvivalentní úsek v SoC "Prypjat a dál". Zamrzel jen slabší konec, repsktive absence nějakého alternativního - přestože je k dispozici cesta podobná té k pravému konci SotC, nikam nevede :/
Pro: důraz na příběh, vylepšená AI, grafika, systém upgradů, odstraněné kiksy a bugy v gameplayi, možnost měnit svět do podoby známé z SoC
Proti: atmosféra je trochu míň tísnivá, bez novějšího patche hra ráda padá a kurví savy