O dvě třídy lepší, jak základní hra. Zatímco původní hra se snažila o rozmáchlý osudový příběh, herní systém šel tak trochu proti tomu, co chtěla hra prezentovat a hra působila až moc staticky na to, aby o sebe nebil námět a zpracování. Awakening se naopak odehrává na mnohem menším prostoru a na pozadí mnohaleté války vypráví menší, ale velice důležitý příběh. Příběh se mi jeví důležitý především proto, že dodává Zplozencům nějaký hlubší motiv. Nejsou to už jen generičtí nepřátelé, o kterých hráč ví jen to, že jsou strašně zlí a nebezpeční a že před nimi musí zachránit svět. Dodává jim jakous takous hloubku. To je věc, která mi předtím hodně chyběla.
S komorním příběhem přichází i odpovídající zpracování. Ačkoli ani tentokrát nejde o vyloženě objevný příběh, jeho celkové podání se mi líbilo. Stejně tak zpracování gameplaye. Lokace jsou menší, plnější. Méně bojování, více kecání a jediná má výtka směřuje k novým parťákům, kteří jsou sice fajn, ale dialogy s nimi jsou velice osekané. Tábor jako v původní hře se nekoná. Naopak chválím upravený systém dárků, který konečně dává smysl. Herní doba je přiměřeně dlouhá, questů je hodně a i když je to většinou klasické zabij/přines, přišly mi originálněji napsané, než minule. Hra je i o něco vtipnější, zejména Oghren solí jednu hlášku za druhou.
Obtížnost šla rapidně dolů a až na pár tužších bossfightů se hráč se svým naexpeným hrdinou prosekává Zplozenci jako nůž máslem. Osobně mi to nijak zvlášť nevadilo, tempo bylo tak akorát.
Novinek jako takových sice datadisk zas až tak moc nepřináší, ale to mi nijak zvlášť nevadilo. Questy související s výstavbou pevnosti Šedých strážců byly fajn, ale tvůrci mohli zajít ještě o malinko dál. Očarovávání itemů jsem moc nevyužíval, nebylo to potřeba a navíc tu přetrvává neduh z původní hry a to "nemizející" vizuální efekty kouzel mimo boj. Občas jsem si připadal jak při ohňostroji - z postav srší jiskry, ze zbraní šlehají plameny, nad hlavami hrdinů poletují bludičky, na zemi svítí všemožné ochranné runy. Je to otravné a to samé se týká helem, které jsem na postavy prostě nenasazoval.
Kdybych nečetl zdejší komentáře, myslel bych si, že je to bug-free hra. Za celou dobu jsem nenarazil na nic, co by mi zkazilo požitek z hraní. Kromě občasného vypadávání textur a tu a tam i pádu hry jsem na žadné bugy díky bohům nenarazil.
Co na závěr? Snad jen mé doporučení. Awakening je výborný datadisk, který potěší jak fanoušky původní hry, tak i mírné skeptiky (mě). Má své mouchy, ale pokud by všechna DLC na takovéto kvalitativní úrovni, bylo by hned na tom (hráčském) světě příjemněji.
Credits song
S komorním příběhem přichází i odpovídající zpracování. Ačkoli ani tentokrát nejde o vyloženě objevný příběh, jeho celkové podání se mi líbilo. Stejně tak zpracování gameplaye. Lokace jsou menší, plnější. Méně bojování, více kecání a jediná má výtka směřuje k novým parťákům, kteří jsou sice fajn, ale dialogy s nimi jsou velice osekané. Tábor jako v původní hře se nekoná. Naopak chválím upravený systém dárků, který konečně dává smysl. Herní doba je přiměřeně dlouhá, questů je hodně a i když je to většinou klasické zabij/přines, přišly mi originálněji napsané, než minule. Hra je i o něco vtipnější, zejména Oghren solí jednu hlášku za druhou.
Obtížnost šla rapidně dolů a až na pár tužších bossfightů se hráč se svým naexpeným hrdinou prosekává Zplozenci jako nůž máslem. Osobně mi to nijak zvlášť nevadilo, tempo bylo tak akorát.
Novinek jako takových sice datadisk zas až tak moc nepřináší, ale to mi nijak zvlášť nevadilo. Questy související s výstavbou pevnosti Šedých strážců byly fajn, ale tvůrci mohli zajít ještě o malinko dál. Očarovávání itemů jsem moc nevyužíval, nebylo to potřeba a navíc tu přetrvává neduh z původní hry a to "nemizející" vizuální efekty kouzel mimo boj. Občas jsem si připadal jak při ohňostroji - z postav srší jiskry, ze zbraní šlehají plameny, nad hlavami hrdinů poletují bludičky, na zemi svítí všemožné ochranné runy. Je to otravné a to samé se týká helem, které jsem na postavy prostě nenasazoval.
Kdybych nečetl zdejší komentáře, myslel bych si, že je to bug-free hra. Za celou dobu jsem nenarazil na nic, co by mi zkazilo požitek z hraní. Kromě občasného vypadávání textur a tu a tam i pádu hry jsem na žadné bugy díky bohům nenarazil.
Co na závěr? Snad jen mé doporučení. Awakening je výborný datadisk, který potěší jak fanoušky původní hry, tak i mírné skeptiky (mě). Má své mouchy, ale pokud by všechna DLC na takovéto kvalitativní úrovni, bylo by hned na tom (hráčském) světě příjemněji.
Credits song
Pro: podání příběhu, rozmanitější lokace, nové charaktery, budování pevnosti, kompaktnější lokace, hromada nových questů
Proti: kotel nepoužitelných skillů; různé drobnosti, které mi vadily už v původní hře