Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Pineview Drive

  • PC 45
Pineview Drive... to byl teda průšvih. Na první kouknutí je to moderní hororová hra inspirovaná Amnesii a podobnými tituly. Hororová adventura, která staví na dost možná nejklasičtějším prostředí hororu - strašidelném domě. No jo, budeme se bát bubáků, stínů za oknem, pohybujícího se nábytku... anebo ne? Náš hrdina se po dvaceti letech vrací do domu, aby odhalil zmizení jeho milované Lindy. Ten na sebe tedy nespěchal...

Na Pineview Drive a jeho blízkém okolí (nudná zahrada + hřbitov) strávíte 30 herních dnů a budete odhalovat temná zákoutí domu. Třicet herních dnů... délka jednoho se pohybuje tak okolo 10-15 minut, čili ve výsledku je hra celkem dlouhá. Tím hůř. Celá hra se totiž odehrává v jedné jediné lokaci, v jednom jediném domě, který se vám postupně zpřístupňuje, to jak nacházíte různé klíče a odemykáte pokoje. Sázka na strašidelný dům se nezdá být špatná, ale tvůrci ji bohužel nedokázali uchopit tak, jak by bylo třeba. Veškerou herní náplní je totiž právě hledání klíčů, které se během následujících herních dnů mohou objevit i v místnostech, které jste již navštívili.

Prakticky každý herní den je založen na tom samém - ráno (respektive v podvečer) se proberete v pokoji a jdete zjišťovat, co se ve vašem luxusním domku změnilo. Po pár minutách padne noc, takže budete všechno prohledávat potmě. Třicetkrát, zase a znovu prohledávát jeden a ten samý barák... z toho by jednomu hráblo. Sice je pravda, že když dlouho tápete, hrdina si najednou vzpomene na místnost, kam máte jít, ale jinak je nalezení cesty dál víceméně věcí náhody. Krom klíčů můžete sbírat ještě zdroje světla (baterie a zápalky) ale tím to končí. Neřešíte žádné logické hádanky a ani neprovádíte jiné adventurní úkony, které by v takovém domě měly smysl. Co třeba zabezpečení elektřiny, zatlučení oken, prohlížení spisů v knihovně, otevírání tajných chodeb... nebo výroba budíku, díky kterému byste vstávali ráno a ne večer anebo úplně nejlépe - dílna na výrobu klíčů! :)

Strašidelný dům má velký potenciál a hororová atmosféra skutečně stoupá rychlostí blesku, což je způsobeno jednak střídáním dne a noci, ale i nápaditostí hrůzných jevů a události. Ve své podstatě jde o hru, která vás nejen pěkně vyděsí, ale která vám dodá ten fantastický pocit tísně, kdy se bojíte otevřít dveře, protože se zpoza nich cosi nehezkého ozývá. Hra vám navíc různé hororové prvky představuje hezky pozvolna, takže skutečně nevíte, co se ještě může přihodit. Bohužel, tvůrci Pineview Drive absolutně nezvládli podchytit tu hratelnou část. První den, kdy teprve přícházíte k domu a nevíte, co očekávat je skvělý, ale jakmile spadnete do té stereotypní pasti nekonečného hledání klíčů, tak nuda střídá nudu.

Příběh je naprosto o ničem a vypráví se vždy jen na konci jednotlivých dnů a to ještě ve strašně malých dávkách. Tohle je ten nejnudnější strašidelný dům, co existuje. Celé to vypadá jako když si skupinka amatérů řekla, že honem rychle udělají nějakou hororovou hru ale ukázalo se, že mít pouhé nápady na strašení hráče ani zdaleka nestačí.

Za zmínku stojí i systém zdraví, který je podán vcelku revolučním způsobem. V závislosti na vaší reakci (změna pohledu, pohyb) během hrůzných jevů, vám klesá míra zdraví. Na první pohled je to hezké, protože když můžete umřít, musíte si dávat pozor na své jednání. Jenomže jak odlišit strach od pouhé zvědavosti? Zaslechnu za sebou telefon, no tak fajn, otočím se ke zdroji zvuku a najednou bác ho - zdraví jde dolů. Svým způsobem je systém strachu zajímavým prvkem, ale podobně jako celá hra není dotažen do té správné míry.

Po celou hru budete bojovat s naprostou tmou noci a hlavně nepohodlnou rychlostí hrdiny. Chůze je pomalá dokonce i při pohybu v interiérech a běh je zase moc rychlý. Tma je vůbec katastrofou, protože lampy a svíčky osvětlí oblast sotva dva, tři metry od zdroje světla. Zastávám názor, že noc ve hrách by měla být jako noc skutečná, tedy tmavá, ale uměle vytvářet tmu tím, že světlo lampy nikam nedosáhne, to je vůči hráči nefér.

Pineview Drive sice je kvalitním hororem, ale špatnou hrou. Své příznivce si najde mezi trpělivými hráči, kterým nevadí nezáživná náplň. Pro ty ostatní, pokud chcete vyzkoušet jaký Pineview Drive je, zamkněte pár místnosti v baráku a požádejte partnera, aby vám někam schoval klíče. Pak počkejte až padne tma a vyražte na pátračku. Když to takhle vydržíte opakovat měsíc, máte zážitek z Pineview Drive za sebou a ještě jste ušetřili pět stovek. :)

Pro: Nádech klasických hororů, střídání dne a noci, zpočátku atmosféra

Proti: Příběh, stereotypní hratelnost, stále stejné prostředí, nedotažený systém strachu

+7