Třetí příběh značky Mafia dopadl přesně podle očekávání. Transformoval se totiž v něco, co je prvním dvěma dílům vzdáleno na hony. Ale začněme pěkně po pořádku.
Příběh se povedl, má hlavu i patu a dokonce i nějaké to morální poselství. Nutno říci, že na tom má lví podíl také styl vyprávění. Přeci jenom, retrospektivní dokument o hlavní postavě a všech jejich činech se ve hrách tak často nevidí. Anglický dabing se povedl a k mému příjemnému překvapení dokonce i český překlad. Postavy jsou celkem propracované, největší problém jsem měl paradoxně se samotným Lincolnem Clayem, nicméně to bylo spíše kvůli jeho stylu všechny povraždit.
Atmosféra je taktéž perfektní. Všudepřítomný rasismus, z rádia znějí dobové songy a události, město vypadá perfektně. Škoda jen, že z něj vymizela jakákoliv interakce s hráčem. Pryč jsou obchody, ve kterých si můžete kupovat oblečení či zbraně, pryč opravny a tunírny aut, dokonce i benzín a jeho nakupování již není problém - nádrže jsou prostě bezedné.
Způsoby, jak utratit peníze zbyly tak jenom tři. Umřít, použít nějakou službu od parťáků nebo si koupit zbraně od překupníka, kterého máte stále na telefonu a který kdykoliv a kamkoliv přijede. Podobně je to i s auty. Nemáte čím jet? Stačí zavolat a týpek vám zdarma doveze jedno z devíti aut. Tyto zjednodušení mají něco do sebe, nicméně když si můžete v průběhu mise takto doplňovat munici, přijde mi to trochu nahlavu.
Velkého zjednodušení se dočkala i policie. Žádné pokuty, želízka či možnost podplácení. Jak vás spatří dělat neplechu, začnou po vás střílet. Tvůrci to samozřejmě vysvětlili tím, že policii má podplacenou hlavní záporák, ale stejně...
Teď k samotné hře. Existují příběhové a nepříběhové mise, a ač se to zdá neuvěřitelné, ty příběhové jsou extrémně stereotypní. Jde o to postupně ovládnout celé město, pozabíjet hlavouny a nakonec hlavního záporáka. Ovládnutí jednotlivých čtvrtí spočívá ve zklikvidování dvou kšeftů a to stylem, získat od informátora, jak daný kšeft co nevíce poškodit (ukrást prachy, zničit zboží, někoho zabít), dosáhnout určité úrovně poškození a nakonec odstranit šéfa daného kšeftu. Jakkoliv se to může zdát zábavné, tak dělat tento postup pořád dokola, začne už u druhé iterace být pěkně otravné. Naštěstí po ovládnutí dvou kšeftů přijde odpočinek v podobě oddělání šéfa dané čtvrti, které je pokaždé jiné a svým způsobem vtipné. Bohužel to kazí neuvěřitelně hloupá AI nepřátel a rádoby stealth způsob, který můžete využít. Stačí jen stát za zdí, zapískat a postupně k vám přijdou jednotliví nepřátelé a vy je hezky po jednom potichu zabijete. Neuvěřitelné...
Velkým překapením byla také grafická stránka. Nejsem člověk, který by upřednostňoval grafiku nad příběhem, nicméně zde se jednalo o prvotřídně odfláknutý kousek. Bugy, kterých je plný internet, jsem za celou dobu potkal asi dvakrát, nicméně žádné odlesky v zrcadlech, na autech, obloha jako namalovaná v malování? Ale no tak... Nejhůře dopadla auta, která bych řekl, že jsou na úrovni GTA San Andreas. Aspoň, že cut scény jsou krásné.
Finální hodnocení: Mafia III je rádoby GTA, které se snaží těžit na kvalitách původní značky, nicméně k obou sériím má extrémně daleko. Odfláknutou grafiku, AI a stereotyp zachraňuje pouze kvalitní příběh a atmosféra.
Příběh se povedl, má hlavu i patu a dokonce i nějaké to morální poselství. Nutno říci, že na tom má lví podíl také styl vyprávění. Přeci jenom, retrospektivní dokument o hlavní postavě a všech jejich činech se ve hrách tak často nevidí. Anglický dabing se povedl a k mému příjemnému překvapení dokonce i český překlad. Postavy jsou celkem propracované, největší problém jsem měl paradoxně se samotným Lincolnem Clayem, nicméně to bylo spíše kvůli jeho stylu všechny povraždit.
Atmosféra je taktéž perfektní. Všudepřítomný rasismus, z rádia znějí dobové songy a události, město vypadá perfektně. Škoda jen, že z něj vymizela jakákoliv interakce s hráčem. Pryč jsou obchody, ve kterých si můžete kupovat oblečení či zbraně, pryč opravny a tunírny aut, dokonce i benzín a jeho nakupování již není problém - nádrže jsou prostě bezedné.
Způsoby, jak utratit peníze zbyly tak jenom tři. Umřít, použít nějakou službu od parťáků nebo si koupit zbraně od překupníka, kterého máte stále na telefonu a který kdykoliv a kamkoliv přijede. Podobně je to i s auty. Nemáte čím jet? Stačí zavolat a týpek vám zdarma doveze jedno z devíti aut. Tyto zjednodušení mají něco do sebe, nicméně když si můžete v průběhu mise takto doplňovat munici, přijde mi to trochu nahlavu.
Velkého zjednodušení se dočkala i policie. Žádné pokuty, želízka či možnost podplácení. Jak vás spatří dělat neplechu, začnou po vás střílet. Tvůrci to samozřejmě vysvětlili tím, že policii má podplacenou hlavní záporák, ale stejně...
Teď k samotné hře. Existují příběhové a nepříběhové mise, a ač se to zdá neuvěřitelné, ty příběhové jsou extrémně stereotypní. Jde o to postupně ovládnout celé město, pozabíjet hlavouny a nakonec hlavního záporáka. Ovládnutí jednotlivých čtvrtí spočívá ve zklikvidování dvou kšeftů a to stylem, získat od informátora, jak daný kšeft co nevíce poškodit (ukrást prachy, zničit zboží, někoho zabít), dosáhnout určité úrovně poškození a nakonec odstranit šéfa daného kšeftu. Jakkoliv se to může zdát zábavné, tak dělat tento postup pořád dokola, začne už u druhé iterace být pěkně otravné. Naštěstí po ovládnutí dvou kšeftů přijde odpočinek v podobě oddělání šéfa dané čtvrti, které je pokaždé jiné a svým způsobem vtipné. Bohužel to kazí neuvěřitelně hloupá AI nepřátel a rádoby stealth způsob, který můžete využít. Stačí jen stát za zdí, zapískat a postupně k vám přijdou jednotliví nepřátelé a vy je hezky po jednom potichu zabijete. Neuvěřitelné...
Velkým překapením byla také grafická stránka. Nejsem člověk, který by upřednostňoval grafiku nad příběhem, nicméně zde se jednalo o prvotřídně odfláknutý kousek. Bugy, kterých je plný internet, jsem za celou dobu potkal asi dvakrát, nicméně žádné odlesky v zrcadlech, na autech, obloha jako namalovaná v malování? Ale no tak... Nejhůře dopadla auta, která bych řekl, že jsou na úrovni GTA San Andreas. Aspoň, že cut scény jsou krásné.
Finální hodnocení: Mafia III je rádoby GTA, které se snaží těžit na kvalitách původní značky, nicméně k obou sériím má extrémně daleko. Odfláknutou grafiku, AI a stereotyp zachraňuje pouze kvalitní příběh a atmosféra.
Pro: kvalitní příběh, zajímavý styl vyprávění, skvělý soundtrack, dokonalá atmosféra, zakončení jednotlivých příběhových misí, dabing a český překlad, konec
Proti: velmi odfláknutá grafika, extrémně nudné a stereotypní mise, žádná interakce s městem či NPC, neuvěřitelně hloupá AI, rozhodně bych to nepojmenoval Mafia