Prelude je první díl hororové adventurní trilogie, která na světlo herního světa dorazila z koutů, kde herní průmysl běžně nekvete a to z Argentiny. Na trilogii Doorways je už na první pohled vidět inspirace slavnou Penumbrou, či Amnesií, ostatně i grafická úroveň hry se tomu velmi blíží. Bohužel po stránce kvality se Prelude zdaleka nevyrovná těmto hororovým velikánům.
Celá trilogie je rozdělena do čtyř různě velkých epizod a prologu, přičemž Prelude obsahuje hned dvě epizody a logicky též prolog, neboli výcvik, kde se hráč naučí hru ovládat. Děj hry je založený na pátrání po psychopatických vrazích. Každý z nich se specializuje na určité způsoby vraždění a dle toho odpovídá i prostředí v němž se budete nacházet. Prelude nabídne dva šílence a tedy dvě odlišná prostředí. To první představuje potemnělé lesní stezky, hrad plný pastí či třeba mučírnu. Druhé prostředí je situované do velkolepých sálů s mnoha zlověstně vyhlížejícími sochami.
Po stránce herní náplně je Prelude klasikou žánru. Hratelnost je založená na obvyklých herních mechanismech viděných v hororových hrách. Nechybí sběr dokumentů, alias poodhalování děje, plnění různých hádanek založených na rychlosti a přesnosti, sběr a používání předmětů a též utíkání před monstry. Plusem je možnost nacházet ukryté relikvie, které sice nemají žádnou funkci, ale znáte to - příznivce tajných oblastí potěší tajné oblasti, nikoli jejich obsah.
Ve srovnání s Penumbrou, či Amnesií však Prelude ztrácí body v intenzivnosti zážitku. Vše je takové polovičaté, nemastné a neslané. Prostředí není moc hezky vymodelované a s detaily se šetřilo kde to jen šlo. Jsou sice výjimky jako například působivá sousoší nebo mučící nástroje, ale jinak toho k vidění mnoho není. Všudypřítomná tma pouze maskuje jinak plytké okolí. Samotný příběh také nikam nevede a děj nenabízí nic vyloženě zajímavého. Motivace hru dokončit se odvíjí spíše od touhy překonat překážky nebo sesbírat všechny poklady. Těžko budete hnání vpřed příběhem anebo prostředím.
Od Prelude je dobré nic zvláštního neočekávat. Je to průměrná hororová adventura, která sice nemá nic v čem by vyloženě bodovala, ale žádný průšvih to také není. Je jasné, že pokud s hororovými hrami začínáte, tak nepůjdete do Doorways, ale ten kdo má už něco nahráno a hledá alternativu k Amnesii, toho může tenhle argentinský kousek potěšit. Mě rozhodně potěšil a jsem zvědav jak se bude série vyvíjet.
Celá trilogie je rozdělena do čtyř různě velkých epizod a prologu, přičemž Prelude obsahuje hned dvě epizody a logicky též prolog, neboli výcvik, kde se hráč naučí hru ovládat. Děj hry je založený na pátrání po psychopatických vrazích. Každý z nich se specializuje na určité způsoby vraždění a dle toho odpovídá i prostředí v němž se budete nacházet. Prelude nabídne dva šílence a tedy dvě odlišná prostředí. To první představuje potemnělé lesní stezky, hrad plný pastí či třeba mučírnu. Druhé prostředí je situované do velkolepých sálů s mnoha zlověstně vyhlížejícími sochami.
Po stránce herní náplně je Prelude klasikou žánru. Hratelnost je založená na obvyklých herních mechanismech viděných v hororových hrách. Nechybí sběr dokumentů, alias poodhalování děje, plnění různých hádanek založených na rychlosti a přesnosti, sběr a používání předmětů a též utíkání před monstry. Plusem je možnost nacházet ukryté relikvie, které sice nemají žádnou funkci, ale znáte to - příznivce tajných oblastí potěší tajné oblasti, nikoli jejich obsah.
Ve srovnání s Penumbrou, či Amnesií však Prelude ztrácí body v intenzivnosti zážitku. Vše je takové polovičaté, nemastné a neslané. Prostředí není moc hezky vymodelované a s detaily se šetřilo kde to jen šlo. Jsou sice výjimky jako například působivá sousoší nebo mučící nástroje, ale jinak toho k vidění mnoho není. Všudypřítomná tma pouze maskuje jinak plytké okolí. Samotný příběh také nikam nevede a děj nenabízí nic vyloženě zajímavého. Motivace hru dokončit se odvíjí spíše od touhy překonat překážky nebo sesbírat všechny poklady. Těžko budete hnání vpřed příběhem anebo prostředím.
Od Prelude je dobré nic zvláštního neočekávat. Je to průměrná hororová adventura, která sice nemá nic v čem by vyloženě bodovala, ale žádný průšvih to také není. Je jasné, že pokud s hororovými hrami začínáte, tak nepůjdete do Doorways, ale ten kdo má už něco nahráno a hledá alternativu k Amnesii, toho může tenhle argentinský kousek potěšit. Mě rozhodně potěšil a jsem zvědav jak se bude série vyvíjet.
Pro: Některá prostředí a hádanky, klasická verze hororové adventury, tajné oblasti
Proti: Slabý děj, plytké lokace, velký důraz na skákání