Po velkém hypu a spoustě tvrzení, že WD2 je tím, čím měl být první díl, jsem se rozhodl utratit těch nekřestanských 100EUR za Gold edici a po dohrání začnu slovy - jak už to bývá, hra rozhodně nestojí ani za těch 60EUR. Hra včetně všech sidemisí mi zabrala +- 20 hodin a přestože tematika i prostředí mě hodně láká, bylo to poměrně velké a nudné zklamání.
Pojdme tedy postupně:
Prostředí:
San Francisco znám dobře a ve hře je výborně zpracované. Byť menší než v reálu, víceméně každý typický detail ve hře najdete, působí věrohodně a jednotlivé čtvrtě zachovávají svůj typický look. Ubisoftu se zpracování známých nprostředí obecně daří a nešetří na něm a San Francisco je možná jejich zatím nejlepší počin.
Prostředí 10/10
Příběh:
Ať už vedlejší mise nebo hlavní příběhová linka, vše se motá kolem velmi primitivní konspirace společnosti Blume a jejich systému ctOS, čímž WD2 navazuje na první díl. Vyjma jednoduchých referencí na reálné firmy a události scénář ničím nepobaví, nezaujme a touhu po jeho dokončení - vyjma motivace "ať už to mám za sebou" - jsem měl minimální. Byť téma vyloženě prosí alespoň o minimální twisty a různorodé sekvence, stejně jako přímo nabízí ovlivňování jeho průběhu a několik konců, veškeré tyto potenciály byly tvůrci zcela ignorovány. Jedná se o velmi primitivní příběh se zcela lineárním průběhem, který už od začátku motivačně kulhá a nikdy nenabere dech. Jediné, co scénář zachraňuje, jsou alespoň trochu zajímavé charaktery, které ale nikdy nedostanou prostor, se nějak projevit, byť jsem to jako hráč celou dobu očekával.
Příbeh 3/10
Gameplay
Byť je vidět, že se Ubisoft začíná konečně snažit zbavit se onoho extrémního stereotypu ve svých hrách a Watch Dogs 2 má obrovský bod za vypuštění otravných věží odkrývajících mapu, které jsou pro Ubi open-world hry tak typické, a tvůrci se sice snaží repetitivnosti vyhnout (pomáhá tomu jak prostředí SF, tak fakt, že jednotlivé sidemise mají odlišné zápletky, byť velmi jednoduché), celkový design Watch Dogs 2 bohužel opět nutí k opakování stejných činností stále dokola. Zprvu originální a příjemné oživení ve formě RC hraček se velmi rychle stane otravným a průběh každé mise je až na výjimky (které bývají spíše nepřijemné) v podstatě stejný.
Přidejme k tomu naprosto mizerné řízení aut (na druhou stranu, v této hře je podobně jako v samotném San Franciscu auto víceméně zbytečným doplňkem), nudný a repetitivní multiplayer a nepříjemné ovládání a máme hru srovnatelnou, v mnohém ale horší než minulý díl.
Naopak poklonu musím dát za skvěle zvládnutý pohyb postavy, Marcus narozdíl od většiny předchozích parkourových hrdinů už dokáže naskakovat pekně přes roh, odrážet se od stěn a při pohybu hráče nijak nezdržuje.
Gameplay 5/10
Grafické zpracování
Musím říct, že grafika se hodnotí těžko. Hra má jistě potenciál, vypadat dobře, ale musel bych mít dvě 1080ky ve SLI. Na GTX 980 jsem se musel dívat na přespříliš ostré textury, aliasing a spíše průměrnou vegetaci, a to nepokládám za dobře laděný zážitek. Proti tomu stojí výtečné obličeje a dobrá charakterová animace.
EDIT: Vyzkouseno na 2x1080 ve SLI. Naplno ve 4K to dava 4fps (oproti takovemu Witcher 3, ktery i s plnymi Hairworks ma pres 40) :) A zadna velka podivana to taky neni. Hodnoceni snizeno ze 7/10 na 6/10.
Grafika 6/10
Funkcionalita
Jak už tomu u Ubi bývá, Watch Dogs 2 je plné bugů a naprosto mizerné funkcionality. Některé věci jsou naprosto nepochopitelnou designovou chybou - nade vše stoupá fakt, že pokud na misi přijedu nějakým autem, sotva po jejím zadáním auto prostě zmizí, případně se přeparkuje někam do háje. Služba "Car on demand" vám vybraná auta doručí sice okamžitě, ale často i 200m od vás, případně do nějakého zcela nedostupného místa.
UI ve formě mobilního telefonu občas nefunguje vůbec, klávesa ESC je používaná jak na návrat mezi ovládacími prvky, tak na přerušení brifinku, rozhovoru apod - takže často jsem jsem nenávratně přeskočil dějové informace, obecná navigace po UI je při nejmenším otravná. Mizející NPC auta, clipy skrz stěnu a naprosto dementní AI jsou na denním pořádku.
Funkcionalita 2/10
Celkově jsem tedy velmi zklamán a nákup WD2 rozhodně nedoporučuji. Nenaplňuje podle mě ani potřeby hráče RPG, ani potřeby agresivních střelců nebo klidný relax dobré adventury. Jedná se o podvraťáka, kterého bude nejlepší vzít za stodolu a zastřelit.
Pojdme tedy postupně:
Prostředí:
San Francisco znám dobře a ve hře je výborně zpracované. Byť menší než v reálu, víceméně každý typický detail ve hře najdete, působí věrohodně a jednotlivé čtvrtě zachovávají svůj typický look. Ubisoftu se zpracování známých nprostředí obecně daří a nešetří na něm a San Francisco je možná jejich zatím nejlepší počin.
Prostředí 10/10
Příběh:
Ať už vedlejší mise nebo hlavní příběhová linka, vše se motá kolem velmi primitivní konspirace společnosti Blume a jejich systému ctOS, čímž WD2 navazuje na první díl. Vyjma jednoduchých referencí na reálné firmy a události scénář ničím nepobaví, nezaujme a touhu po jeho dokončení - vyjma motivace "ať už to mám za sebou" - jsem měl minimální. Byť téma vyloženě prosí alespoň o minimální twisty a různorodé sekvence, stejně jako přímo nabízí ovlivňování jeho průběhu a několik konců, veškeré tyto potenciály byly tvůrci zcela ignorovány. Jedná se o velmi primitivní příběh se zcela lineárním průběhem, který už od začátku motivačně kulhá a nikdy nenabere dech. Jediné, co scénář zachraňuje, jsou alespoň trochu zajímavé charaktery, které ale nikdy nedostanou prostor, se nějak projevit, byť jsem to jako hráč celou dobu očekával.
Příbeh 3/10
Gameplay
Byť je vidět, že se Ubisoft začíná konečně snažit zbavit se onoho extrémního stereotypu ve svých hrách a Watch Dogs 2 má obrovský bod za vypuštění otravných věží odkrývajících mapu, které jsou pro Ubi open-world hry tak typické, a tvůrci se sice snaží repetitivnosti vyhnout (pomáhá tomu jak prostředí SF, tak fakt, že jednotlivé sidemise mají odlišné zápletky, byť velmi jednoduché), celkový design Watch Dogs 2 bohužel opět nutí k opakování stejných činností stále dokola. Zprvu originální a příjemné oživení ve formě RC hraček se velmi rychle stane otravným a průběh každé mise je až na výjimky (které bývají spíše nepřijemné) v podstatě stejný.
Přidejme k tomu naprosto mizerné řízení aut (na druhou stranu, v této hře je podobně jako v samotném San Franciscu auto víceméně zbytečným doplňkem), nudný a repetitivní multiplayer a nepříjemné ovládání a máme hru srovnatelnou, v mnohém ale horší než minulý díl.
Naopak poklonu musím dát za skvěle zvládnutý pohyb postavy, Marcus narozdíl od většiny předchozích parkourových hrdinů už dokáže naskakovat pekně přes roh, odrážet se od stěn a při pohybu hráče nijak nezdržuje.
Gameplay 5/10
Grafické zpracování
Musím říct, že grafika se hodnotí těžko. Hra má jistě potenciál, vypadat dobře, ale musel bych mít dvě 1080ky ve SLI. Na GTX 980 jsem se musel dívat na přespříliš ostré textury, aliasing a spíše průměrnou vegetaci, a to nepokládám za dobře laděný zážitek. Proti tomu stojí výtečné obličeje a dobrá charakterová animace.
EDIT: Vyzkouseno na 2x1080 ve SLI. Naplno ve 4K to dava 4fps (oproti takovemu Witcher 3, ktery i s plnymi Hairworks ma pres 40) :) A zadna velka podivana to taky neni. Hodnoceni snizeno ze 7/10 na 6/10.
Grafika 6/10
Funkcionalita
Jak už tomu u Ubi bývá, Watch Dogs 2 je plné bugů a naprosto mizerné funkcionality. Některé věci jsou naprosto nepochopitelnou designovou chybou - nade vše stoupá fakt, že pokud na misi přijedu nějakým autem, sotva po jejím zadáním auto prostě zmizí, případně se přeparkuje někam do háje. Služba "Car on demand" vám vybraná auta doručí sice okamžitě, ale často i 200m od vás, případně do nějakého zcela nedostupného místa.
UI ve formě mobilního telefonu občas nefunguje vůbec, klávesa ESC je používaná jak na návrat mezi ovládacími prvky, tak na přerušení brifinku, rozhovoru apod - takže často jsem jsem nenávratně přeskočil dějové informace, obecná navigace po UI je při nejmenším otravná. Mizející NPC auta, clipy skrz stěnu a naprosto dementní AI jsou na denním pořádku.
Funkcionalita 2/10
Celkově jsem tedy velmi zklamán a nákup WD2 rozhodně nedoporučuji. Nenaplňuje podle mě ani potřeby hráče RPG, ani potřeby agresivních střelců nebo klidný relax dobré adventury. Jedná se o podvraťáka, kterého bude nejlepší vzít za stodolu a zastřelit.
Pro: hackeři, San Francisco
Proti: extrémně podprůměrný příbeh, mizerně vyladěné, strerotypní gameplay, cena