Po několikaletém hraní všemožných stříleček nebo třeba závodních her, mě to už celkem přestává bavit. Proto jsem se rozhodl pro něco klidnějšího a atmosféričtějšího, a hlavně krásnějšího, co se vizuálu týče. A jelikož mám v lásce i temné adventury a případy ohledně řešení tajemných vražd apod. , byla pro mě procházková hororová adventura The Vanishing of Ethan Carter od nezávislého Polského studia The Astronauts jasnou volbou.
Když se mi po aktivaci hry na Steamu přidali do knihovny hned dvě verze hry, původní a Redux, dlouho jsem se nerozmýšlel a sáhl právě pro vylepšené verzi. Ta oproti originálu běží na Unreal Enginu 4 (původní verze na Unreal Enginu 3) a je lépe optimalizována.
Dostáváte se do kůže detektiva Paula Prospera, který jednoho dne obdrží dopis od chlapce Ethana Cartera, z místa zvané Red Creek Valley. V dopisu zjišťujete, že je Ethan ve velkém nebezpečí, a neváháte se mu vydat na pomoc. Během vaší cesty za jeho záchranou nalézáte lokace, kde došlo k jednotlivým vraždám Carterovo rodiny. A právě jednotlivé vraždy vás povedou po stopách Ethana.
Vůbec prvním důvodem, proč jsem se do hrání hry pustil, bylo grafické zpracování. Sám za sebe musím říct, že jde o jednu z nejlépe graficky zpracovaných her, které se mi kdy dostali pod ruku. Všudypřítomná vegetace reagující s větrem, sluneční paprsky dopadající vaším směrem skrz listový, temné lesy s potoky a jezery. K tomu většina lokací a budov vyskytujících se ve hře mají svojí reálnou předlohu. Pokud patříte mezi lidi, kteří se grafickým zpracováním vyloženě rádi kochají, Ethan Carter vám bude brát dech.
Na herní atmosféře má i velký podíl ozvučení. To patří také k jednomu s nejpovedenějších, co jsem kdy ve hrách slyšel. Vítr, šum listí, zvuk přítomných potoků, praskání podlahy a podobné zvukové efekty dokáží navodit nepředstavitelně mrazivou atmosféru. Nemluvě o herním Soundtracku, který je také dokonalý a rozhodně ho budu s nadšením poslouchat samostatně.
Adventurní prvky fungují skvěle, doprovodné texty nejsou nudné a zdlouhavé, řešení různorodých hádanek je logické a zábavné, ale rozhodně vás hra nevodí za ručičku. V podstatě ihned po zapnutí hry je vám otevřen kompletně celý herní svět, a je čistě na vás jak budete k hádankám a jednotlivým případům přistupovat, respektive v jakém pořadí je plnit. Rozhodně musím pochválit i zajímavě provedené rozuzlování jednotlivých vražd. Co mě osobně překvapilo a s čím se z úvodu ani nepočítal, je výskyt monstra v určité části hry, a přítomnost jumpscarů s ním spojená.
Příběh samotný má pomalejší rozjezd, ale jakmile vás pohltí špičková, mrazivá a temná atmosféra, jen tak vás nepustí. A závěr celé hry rozhodně stojí za to a donutí vás se nad celou zápletkou zapřemýšlet. Mezi jediné negativum hry patří krátká herní doba, která měla rozhodně potenciál se ještě více dějově rozrůst.
Ať už jde o grafické zpracování, ozvučení, Soundtrack, či zápletku, vše to dohromady tvoří nezapomenutelný audiovizuální zážitek se špičkovou temnou atmosférou a skvělým závěrem. Tato hra se ihned zařadila mezi ty nejlepší, co jsem si měl možnost zahrát a je stále nejlepší svého druhu.
Když se mi po aktivaci hry na Steamu přidali do knihovny hned dvě verze hry, původní a Redux, dlouho jsem se nerozmýšlel a sáhl právě pro vylepšené verzi. Ta oproti originálu běží na Unreal Enginu 4 (původní verze na Unreal Enginu 3) a je lépe optimalizována.
Dostáváte se do kůže detektiva Paula Prospera, který jednoho dne obdrží dopis od chlapce Ethana Cartera, z místa zvané Red Creek Valley. V dopisu zjišťujete, že je Ethan ve velkém nebezpečí, a neváháte se mu vydat na pomoc. Během vaší cesty za jeho záchranou nalézáte lokace, kde došlo k jednotlivým vraždám Carterovo rodiny. A právě jednotlivé vraždy vás povedou po stopách Ethana.
Vůbec prvním důvodem, proč jsem se do hrání hry pustil, bylo grafické zpracování. Sám za sebe musím říct, že jde o jednu z nejlépe graficky zpracovaných her, které se mi kdy dostali pod ruku. Všudypřítomná vegetace reagující s větrem, sluneční paprsky dopadající vaším směrem skrz listový, temné lesy s potoky a jezery. K tomu většina lokací a budov vyskytujících se ve hře mají svojí reálnou předlohu. Pokud patříte mezi lidi, kteří se grafickým zpracováním vyloženě rádi kochají, Ethan Carter vám bude brát dech.
Na herní atmosféře má i velký podíl ozvučení. To patří také k jednomu s nejpovedenějších, co jsem kdy ve hrách slyšel. Vítr, šum listí, zvuk přítomných potoků, praskání podlahy a podobné zvukové efekty dokáží navodit nepředstavitelně mrazivou atmosféru. Nemluvě o herním Soundtracku, který je také dokonalý a rozhodně ho budu s nadšením poslouchat samostatně.
Adventurní prvky fungují skvěle, doprovodné texty nejsou nudné a zdlouhavé, řešení různorodých hádanek je logické a zábavné, ale rozhodně vás hra nevodí za ručičku. V podstatě ihned po zapnutí hry je vám otevřen kompletně celý herní svět, a je čistě na vás jak budete k hádankám a jednotlivým případům přistupovat, respektive v jakém pořadí je plnit. Rozhodně musím pochválit i zajímavě provedené rozuzlování jednotlivých vražd. Co mě osobně překvapilo a s čím se z úvodu ani nepočítal, je výskyt monstra v určité části hry, a přítomnost jumpscarů s ním spojená.
Příběh samotný má pomalejší rozjezd, ale jakmile vás pohltí špičková, mrazivá a temná atmosféra, jen tak vás nepustí. A závěr celé hry rozhodně stojí za to a donutí vás se nad celou zápletkou zapřemýšlet. Mezi jediné negativum hry patří krátká herní doba, která měla rozhodně potenciál se ještě více dějově rozrůst.
Ať už jde o grafické zpracování, ozvučení, Soundtrack, či zápletku, vše to dohromady tvoří nezapomenutelný audiovizuální zážitek se špičkovou temnou atmosférou a skvělým závěrem. Tato hra se ihned zařadila mezi ty nejlepší, co jsem si měl možnost zahrát a je stále nejlepší svého druhu.
Pro: Špičková temná atmosféra, vynikající grafické zpracování, lokace a krajina, zajímavá zápletka, ozvučení, Soundtrack, různorodé adventurní prvky, nejlepší hra svého druhu.
Proti: Krátká herní doba, která má potenciál se dějově rozrůst.