Battlefleet Gothic: Armada na první pohled vypadá jak strategie z vesmíru, kde hráč bude posílat desítky lodí proti nepřátelům a zajistí si vítězství počtem lodí kdy protivníka udolá. Jenže zdání klame, hra má úplně jiný systém, svá pravidla a krutý svět Warhammeru 40 000.
V kampani se ujímáme role kapitána, který se v rámci nepřátelské invaze do imperiálního sektoru Gothic postupně propracuje na pozici admirála, kde bude vést svoje bojové uskupení lodí a starat se, aby ochránil co nejvíc planet a odrazil hrozící zkázu.
Taktická mapa, která ukazuje několik planetárních soustav a místa kde jsou právě útoky, kde je potřeba zasáhnout. Za jeden tah, má hráč však omezený počet nasazení lodí, tudíž nikdy nelze uhasit všechny požáry, a je nutno vybírat kde situace nejhorší, na kterého nepřítele se zrovna soustředit a snížit jeho vojenskou sílu a aktivitu v oblasti. Ať už se jedná o jednotky zrádců, Orků, Eldarů či Chaosu vždy je potřeba sledovat ukazatel, který určuje jejich vliv v oblasti, čím větší tím více dalších útoků přijde v příštích tazích.
Souboje flotil které jsou hlavní náplní hry, mají spíše blíže k taktickým postupům než běžné vybrání jednotky a poslání na nepřítele. Ve většině bojů hráč stojí proti menší přesile, je proto potřeba vzít v potaz oblast výhody mapy a nástrahy. Využít mlhoviny pro skrytí lodě, případně v manévrovat nepřítele do pole asteroidů či minového uskupení.
Je zde několik typů lodí, od malých podpůrných korvet, přes lehké křižníky, fregaty až po mocné a pomalé bitevní lodě. Každá kategorie lodí navíc nabízí několik variant lodí, které mají jiné typy zbraní a schopností. Každá loď má kapitána která získává zkušenosti z bojů, které se pak rozdělují do příslušných kategorií pro posádku, vlastnosti lodi a schopnosti.
Boje jsou ze začátku těžší, než se hráč naučí správně využívat manévrování lodě, kdy odpálit torpéda aby dosáhla cíle, kdy využít zrychlení lodě a odhalit tím svoji pozici nepříteli atd... Jakmile si tím člověk projde, najde zadostiučinění a radost z ničení cizích flotil, a získávání dostatek prostředků pro rozvoj a nakupování nových schopností a vylepšení pro své stávají a nové lodě.
Autoři navíc vystihli atmosféru světa Warhammeru 40K parádně, ať už přes zvolenou stylizaci lodí, dabing a hudbu a doprovodné animace mezi událostmi. Navíc je i kampaň solidně dlouhá, a pokud se člověk snaží bitvy vyhrávat zabere to i více času. Zde není postup podmíněný, že se každá mise musí povést, ale konec pak může přijít asi mnohem dřív, čím více hráč sektorů ztratí. Navíc dojde i na nějaké to rozhodnutí, a události které se odvíjejí jinak pokud uspějete či se zrovna akce nepovede.
Za mě je Battlefleet Gothic: Armada opravdu příjemným překvapením, a doufám že ji i v budoucnu rozšíří nějaký kampaňový dodatek, místo aktuálních nových ras do multiplayeru.
V kampani se ujímáme role kapitána, který se v rámci nepřátelské invaze do imperiálního sektoru Gothic postupně propracuje na pozici admirála, kde bude vést svoje bojové uskupení lodí a starat se, aby ochránil co nejvíc planet a odrazil hrozící zkázu.
Taktická mapa, která ukazuje několik planetárních soustav a místa kde jsou právě útoky, kde je potřeba zasáhnout. Za jeden tah, má hráč však omezený počet nasazení lodí, tudíž nikdy nelze uhasit všechny požáry, a je nutno vybírat kde situace nejhorší, na kterého nepřítele se zrovna soustředit a snížit jeho vojenskou sílu a aktivitu v oblasti. Ať už se jedná o jednotky zrádců, Orků, Eldarů či Chaosu vždy je potřeba sledovat ukazatel, který určuje jejich vliv v oblasti, čím větší tím více dalších útoků přijde v příštích tazích.
Souboje flotil které jsou hlavní náplní hry, mají spíše blíže k taktickým postupům než běžné vybrání jednotky a poslání na nepřítele. Ve většině bojů hráč stojí proti menší přesile, je proto potřeba vzít v potaz oblast výhody mapy a nástrahy. Využít mlhoviny pro skrytí lodě, případně v manévrovat nepřítele do pole asteroidů či minového uskupení.
Je zde několik typů lodí, od malých podpůrných korvet, přes lehké křižníky, fregaty až po mocné a pomalé bitevní lodě. Každá kategorie lodí navíc nabízí několik variant lodí, které mají jiné typy zbraní a schopností. Každá loď má kapitána která získává zkušenosti z bojů, které se pak rozdělují do příslušných kategorií pro posádku, vlastnosti lodi a schopnosti.
Boje jsou ze začátku těžší, než se hráč naučí správně využívat manévrování lodě, kdy odpálit torpéda aby dosáhla cíle, kdy využít zrychlení lodě a odhalit tím svoji pozici nepříteli atd... Jakmile si tím člověk projde, najde zadostiučinění a radost z ničení cizích flotil, a získávání dostatek prostředků pro rozvoj a nakupování nových schopností a vylepšení pro své stávají a nové lodě.
Autoři navíc vystihli atmosféru světa Warhammeru 40K parádně, ať už přes zvolenou stylizaci lodí, dabing a hudbu a doprovodné animace mezi událostmi. Navíc je i kampaň solidně dlouhá, a pokud se člověk snaží bitvy vyhrávat zabere to i více času. Zde není postup podmíněný, že se každá mise musí povést, ale konec pak může přijít asi mnohem dřív, čím více hráč sektorů ztratí. Navíc dojde i na nějaké to rozhodnutí, a události které se odvíjejí jinak pokud uspějete či se zrovna akce nepovede.
Za mě je Battlefleet Gothic: Armada opravdu příjemným překvapením, a doufám že ji i v budoucnu rozšíří nějaký kampaňový dodatek, místo aktuálních nových ras do multiplayeru.