Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Honza, Jan, Jeník, Jenda, Hanz, Johnny.... • 33 let • Gigolo • planeta Země (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

Resident Evil 7: Biohazard

  • PC 70
Přepsaný komentář
Resident Evil by se dal považovat za Doom akčních survival hororů. Alone in the Dark to vše odstartoval a Resident zpopularizoval. První tři hry jsou klasikami žánru. Mix akce a andvetury s přednastavenými fixními kamerami zavedl standard, který nesmazatelně pozměnil Resident Evil 4, jenž se změnou perspektivy a přizpůsobivou kamerou ustanovil nový směr nejen pro akční a adventurní žánr, ale pro akční TPS vůbec. Po čtvrtém díle však studio Capcom opustil mastermind za sérií RE, Shinji Mikami. A již v nadcházejícím díle capcom změnil přístup k desinu hry. Pohled kamery a koncept zůstal nezměněn, ale hra se velmi zrychlila a nabrala daleko akčnější obrátky. Díl šestý se pak z většiny stal mokrý sen Michaela Baye. Nynější díl sedmý po dvanácti letech opět učinil jednu velikou změnu. Přinesl další změnu perspektivy a hlásání s jasnou zprávou "Resident Evil se vrací tam, kde započal!" tedy k hororu. Tento krok byl nečekaný a mnohé, včetně mě zaskočil. Už od prvních gameplai ukázek bylo jasné odkud vítr vane. Inspirace asi nejslavnějším demem v historii jménem P.T. byla zřejmá.

I když na pohled Biohazard 7 nevypadá jako Resident, tak vězte, že jím skutečně jest. V nynějším komorněji podanějším příběhu inspirovaném známými hororovými fláky jako texas chainsaw massacre, Blair Witch project a The Hills Have Eyes se skrývá klasický "residentovský" story, kde hlavní roli hrají mutanti, virus, tajná organizace a odnož Leona S Kennedyho jakožto hlavního protagonisty.

Resident Evil 7 zaznamenal po dlouhé době změnu technologie, což se na pohled nemusí jevit jako zřejmé, neboť umělecký design zachoval věrnost předešlým dílům. Vizuálně je hra velice temná s opravdu nízkým barevným kontrastem. Skvělá práce se světelnými efekty, parádním ambientním ozvučením a sound desidnem obecně evokuje konstantní pocit napětí, který v sérii tolik let chyběl. Osobně jsem se u tohoto dílka nebál tak, jak bych si přál a to i pod hustou rouškou noci, ale v žádném případě se nedá RE7 upřít atmosféra, kterou jistě a nepochybně má. Psychotická rodinka je sama o sobě banda creepy bastardů, která vám bude zpříjemňovat váš pobyt na jejich pozemku. Stejně tak sbírání kazet, skrze které se sbíráme interaktivně střípky z příběhu a jenž dodávají právě onen Blair Witch efekt jsou velice dobře zakomponované a celkový feeling nejistoty a napětí jen umocňují. Krom toho je tu samozřejmě přítomen silný vizuální horor s řadou nechutností a místy až morbidním násilím, což je pro resident jasný vodoznak.

Herně je to pro mne trochu rozpačité. Akce tu je, zbraně též, ale nijak tomu chybí balanc. Střelba může být někdy dost frustrující a nepřesná, což dává jasně najevo, že zde nehrajeme za supermana typu Leon či Chris. První. Opravdu první věci, jenž jsem učinil po spuštění animace obludáka po zásahu do hlavy, že jsem k němu přiběhl a chtěl mu zblízka dát otočku a kopačku do úsměvu, leč bohužel jsem místo toho byl obdarován láskyplným obětím přeskynovaného regenátora z resident evil 4. Holt některé zvyky prostě neumírají :) Takže jsem před nepřáteli spíše utíkal a každou kulku počítal. Tedy až do té části na lodi. To se z RE7 stane na nějakou dobu Relevations, munice exponenciálně přibude a atmosféra jde do kopru. Navíc je zde dosti backtrakingu a ne zrovna moudře rozmístěných čekpointů. Orientace v inventáři byla do příchodu beden noční můra díky, které jsem zaklepal bačkorama více, než by bylo zdrávo ( s návratem pomalejšího tempa by se zde mělo navrátit pauzování hry) Nacházejí se zde jednoduché puzzle včetně poměrně zajímavé stínohry/stínobudování(?) shánění klíčů, kombinace předmětů, krafting, léčivé bilinky (jejichž systém se zde trochu pozměnil) a vše co k dobrému residontovi patří. Zakončení mě zklamalo, hlavní boss byl velice primitivní a spíš než herní výzvu měl poukázat na schopnosti a sílu nového enginu.

Devět hodin trvala tato smradlavá anabáze, kterou jsem si většinu času velice užíval. Jen mě mrzí, že přídavný obsah v podobě "banned footage" je zbytečně nuceným přídavkem, který opět s pomalejší hratelností nedává moc význam. Není to resident evil čtyři, který dokázal tak bravurně spojit tajemno s adrenalinovou akcí a adventurou a vytvořit tak hororové dobrodružství, které se nezapomene. Resident Evil 7 Biohazard je správným krokem a dobrý návrat k aspektu, který dal residentu kultovní status. Doufám , že se bude Resi7 dobře prodávat a my se dočkáme vybroušeného a hororového zážitku v podobě RE8, protože co si budeme nalhávat. Každý první krok z vyšlapané a zavedené cesty je těžký a rozhodně ne perfektní a RE7 perfektní není a proto doufám, že si RE vyšlape novou a lepší.

Pro: Atmosféra, optimalizace enginu, některé skvělé pasáže, dabing (jak ang, tak jap), dobře vyvážené, bossfighty.

Proti: Uměle natahovaná délka, backtracking, inventář, druhá polovina hry, zakončení, malá variabilita nepřátel.

+14