Sérii Call of Duty hraji už od vydání prvního dílu a na ty starší jak Modern Warfare 3 dodnes rád vzpomínám. To co se ale se sérií děje právě od dob Modern Warfare 3, počínaje Black Ops 2, přes Ghosty a Advanced Warfare a vrcholem v podobě naprostého a nehratelného propadáku Black Ops 3, to je vážně znatelný extrémní úpadek značky. Přesto všechny díly až na Black Ops 3 mám koupené a lehá na ně prach na poličce. Nově k nim přibyla i Legacy edice Infinite Warfare, která obsahovala i Remastered mého oblíbeného prvního dílu série Modern Warfare, na který již můžete nalézt mou recenzi. Byl jsem zvědav, jak přes veškerý hate na Trailer (který se mimochodem stal druhým nejdislikovanějším videem na YouTube vůbec) nový počin od Infinity Ward dopadne.
Už úvodní Intro kampaně, které se dost povedlo stejně jako všechny cutscény ve hře, nám odhalí počátek naprosto klišoidního příběhu. Přírodní zdroje na Zemi jsou vyčerpány a lidé začínají osidlovat a čerpat zdroje z jiných planet naší Sluneční soustavy. Jenže jak už to tak bývá, nikomu nestačí to co má, a každý chce pořád víc a víc. No a proto se jak na Zemi, tak ve vesmíru a na planetách schyluje k bojům o území. Po krátké, celkem pestré úvodní misi na měsíci Europa, se nám poprvé ukáže hlavní, nemastný, neslaný záporák Salen Kotch z frakce Settlement Defence Front, který následně napadne nejen Europu, ale i Zemi. Vy, jakožto kapitán Reyes, máte za úkol nastolit pořádek. Opět se nám vracejí problémy z předchozích novějších CoDček, a to naprosto nevýrazné a zapomenutelné charaktery. Jediné, které si totiž zapamatujete bude tak již zmíněný kapitán Reyes, potom jediná zajímavá ženská postava ve hře Nora, a maximálně tak ,,vtipný,, robot Eathan. Na další desítky, dovoluji si říct naprosto zbytečných postav, rádi zapomenete.
Právě Infinite Warfare obsahuje oproti předchůdcům nové prvky. Vše je řízeno z vaší mateřské lodi, kde budeme mít možnost si před jednotlivými misemi vybírat a vylepšovat zbraně a vybavení, které se vám postupem hrou odemyká, měnit vzhled vaší bojové lodi, přehrávat bonusové Intel hlasové zprávy, a hlavně si budete moci vybírat jak hlavní, tak vedlejší mise. Ano, vůbec poprvé v historii Call of Duty se nám ve hře objevují i vedlejší úkoly, v podobě odstranění některých z kosmických lodí, nebo zničení základen. Před každou misí jste s postupem akce detailně seznámeni v podobě briefingu. Ve hře budete bojovat jak se zbraní v ruce, tak i nově ve vaší bojové kosmické lodi. Tohle všechno zní a vypadá na první pohled pěkně, jenže na rovinu, vše je to katastrofální. Tragická hratelnost, která je při střílečkách tohoto typu to nejdůležitější, začne být stereotypní po pár úvodních misích, ať už se jedná o bitvy se zbraní v ruce nebo právě i v kosmické lodi. K tomu veškeré mise mají naprosto stejný postup, typu : Vyslechni Briefing, vybav se na misi, odleť na misi v kosmické lodi, vystřílej základnu, užij si bitvu v kosmické lodi, vrať se na mateřskou loď. To vše doprovázeno desítkami explozí, při kterých by hrdina byl nejméně desetkrát mrtvý. Dokonce se mi zdálo, že se všechny zbraně chovají stejně, nemají téměř žádný zpětný ráz a pocit ze střelby zde doslova abstinuje. Všechno to doráží snad nejtupější umělá inteligence v historii CoDček, což platí i pro vaše parťáky, kteří se vám neustále pletou pod nohy, blokují vás, a za celou hru nezabijí ani jednoho nepřítele... pokud jim to teda nenařídí script. A i přes to, že se máte vžít do role kapitána, tak se spíš budete cítit jako vrchní otevírač dveří, všechno se tu totiž odvíjí od písmena ,,F,,. Stiskni F pro stisknutí tlačítka, Stiskni F pro otevření dveří, Stiskni F pro odsunutí trosek, Stiskni F pro záchranu kamaráda apod. Neřeknu, kdyby se toto vyskytovalo jednou začal, přeci jen to v CoDčkách tak nějak bylo vždycky, ale to že to bude v každé misi nejméně desetkrát, z toho už mi bylo vážně zle.
Chvíli jsem dal šanci i Multiplayeru, dvě bitvy klasického módu Team Deatchmatch mi stačili. Myslel jsem, že když si většina lidí kupuje dnes CoDčka jen kvůli Multiplayeru, tak si na něm vývojáři dají alespoň záležet. Ale kdepak, místo toho tu máme zase to samé jako každý rok, akorát zase o něco přeplácanější. Já osobně bych třeba uvítal nějaké bitvy v kosmických lodích, když už to tak je v singlu, jenže to bych už asi opravdu chtěl od ,,schopných vývojářů,, hodně. Mnohem zábavnější než celá kampaň a Multiplayer mi přišla ta jediná samotinká Co-Op Zombie mapa s názvem Zombies in Spaceland, která vás přenese do zábavného parku z osmdesátých let, který je právě pod útokem Zombie. Vše tu funguje téměř stejně, jako tomu bylo v předchůdcích. Nalezneme tu ale i nová obohacení právě v podobě osmdesátek. Já např. strávil dlouhý čas v ,,Revive Retro herně,,.
Nové Call of Duty mělo dost velký potenciál, jenže nebyl využit ani ze čtvrtiny, a dočkali jsme se průměrné až podprůměrné střílečky, ve které se budeme bavit maximálně tak s kamarády u Zombie módu. Právě Infinite Warfare je krásným příkladem toho, jaká je síla reklamy, a i přes to, že je hra taková jaká je, se stala jednou z nejprodávanějších her roku 2016.
Už úvodní Intro kampaně, které se dost povedlo stejně jako všechny cutscény ve hře, nám odhalí počátek naprosto klišoidního příběhu. Přírodní zdroje na Zemi jsou vyčerpány a lidé začínají osidlovat a čerpat zdroje z jiných planet naší Sluneční soustavy. Jenže jak už to tak bývá, nikomu nestačí to co má, a každý chce pořád víc a víc. No a proto se jak na Zemi, tak ve vesmíru a na planetách schyluje k bojům o území. Po krátké, celkem pestré úvodní misi na měsíci Europa, se nám poprvé ukáže hlavní, nemastný, neslaný záporák Salen Kotch z frakce Settlement Defence Front, který následně napadne nejen Europu, ale i Zemi. Vy, jakožto kapitán Reyes, máte za úkol nastolit pořádek. Opět se nám vracejí problémy z předchozích novějších CoDček, a to naprosto nevýrazné a zapomenutelné charaktery. Jediné, které si totiž zapamatujete bude tak již zmíněný kapitán Reyes, potom jediná zajímavá ženská postava ve hře Nora, a maximálně tak ,,vtipný,, robot Eathan. Na další desítky, dovoluji si říct naprosto zbytečných postav, rádi zapomenete.
Právě Infinite Warfare obsahuje oproti předchůdcům nové prvky. Vše je řízeno z vaší mateřské lodi, kde budeme mít možnost si před jednotlivými misemi vybírat a vylepšovat zbraně a vybavení, které se vám postupem hrou odemyká, měnit vzhled vaší bojové lodi, přehrávat bonusové Intel hlasové zprávy, a hlavně si budete moci vybírat jak hlavní, tak vedlejší mise. Ano, vůbec poprvé v historii Call of Duty se nám ve hře objevují i vedlejší úkoly, v podobě odstranění některých z kosmických lodí, nebo zničení základen. Před každou misí jste s postupem akce detailně seznámeni v podobě briefingu. Ve hře budete bojovat jak se zbraní v ruce, tak i nově ve vaší bojové kosmické lodi. Tohle všechno zní a vypadá na první pohled pěkně, jenže na rovinu, vše je to katastrofální. Tragická hratelnost, která je při střílečkách tohoto typu to nejdůležitější, začne být stereotypní po pár úvodních misích, ať už se jedná o bitvy se zbraní v ruce nebo právě i v kosmické lodi. K tomu veškeré mise mají naprosto stejný postup, typu : Vyslechni Briefing, vybav se na misi, odleť na misi v kosmické lodi, vystřílej základnu, užij si bitvu v kosmické lodi, vrať se na mateřskou loď. To vše doprovázeno desítkami explozí, při kterých by hrdina byl nejméně desetkrát mrtvý. Dokonce se mi zdálo, že se všechny zbraně chovají stejně, nemají téměř žádný zpětný ráz a pocit ze střelby zde doslova abstinuje. Všechno to doráží snad nejtupější umělá inteligence v historii CoDček, což platí i pro vaše parťáky, kteří se vám neustále pletou pod nohy, blokují vás, a za celou hru nezabijí ani jednoho nepřítele... pokud jim to teda nenařídí script. A i přes to, že se máte vžít do role kapitána, tak se spíš budete cítit jako vrchní otevírač dveří, všechno se tu totiž odvíjí od písmena ,,F,,. Stiskni F pro stisknutí tlačítka, Stiskni F pro otevření dveří, Stiskni F pro odsunutí trosek, Stiskni F pro záchranu kamaráda apod. Neřeknu, kdyby se toto vyskytovalo jednou začal, přeci jen to v CoDčkách tak nějak bylo vždycky, ale to že to bude v každé misi nejméně desetkrát, z toho už mi bylo vážně zle.
Chvíli jsem dal šanci i Multiplayeru, dvě bitvy klasického módu Team Deatchmatch mi stačili. Myslel jsem, že když si většina lidí kupuje dnes CoDčka jen kvůli Multiplayeru, tak si na něm vývojáři dají alespoň záležet. Ale kdepak, místo toho tu máme zase to samé jako každý rok, akorát zase o něco přeplácanější. Já osobně bych třeba uvítal nějaké bitvy v kosmických lodích, když už to tak je v singlu, jenže to bych už asi opravdu chtěl od ,,schopných vývojářů,, hodně. Mnohem zábavnější než celá kampaň a Multiplayer mi přišla ta jediná samotinká Co-Op Zombie mapa s názvem Zombies in Spaceland, která vás přenese do zábavného parku z osmdesátých let, který je právě pod útokem Zombie. Vše tu funguje téměř stejně, jako tomu bylo v předchůdcích. Nalezneme tu ale i nová obohacení právě v podobě osmdesátek. Já např. strávil dlouhý čas v ,,Revive Retro herně,,.
Nové Call of Duty mělo dost velký potenciál, jenže nebyl využit ani ze čtvrtiny, a dočkali jsme se průměrné až podprůměrné střílečky, ve které se budeme bavit maximálně tak s kamarády u Zombie módu. Právě Infinite Warfare je krásným příkladem toho, jaká je síla reklamy, a i přes to, že je hra taková jaká je, se stala jednou z nejprodávanějších her roku 2016.
Pro: Zombie mód, Soundtrack, vedlejší mise, vylepšování zbraní a vybavení, cutscény, bitvy v kosmické lodi
Proti: Hratelnost, Multiplayer, stereotyp, tupá umělá inteligence, příběh, záporák, zapomenutelné charaktery, scripty