Warhead je oproti svému předchůdci přímočařejší a akčnější, což uvítají příznivci frenetické akce, ale pokud oproti rambo stylu preferujete styl záškodnický, může to zamrzet. Na příběh je kladen větší důraz a je velmi pěkně zasazen do kontextu děje Crysis, ale je to pořád akční béčko a některé scény působí opravdu trapně. Ona béčkovitost je ale vlastně vyvedena velmi pěkně a někdo se v ní může docela dobře rochnit.
Mise krom toho, že jsou velmi lineární, jsou navrženy pro dojem atraktivity, ať už náplní, či grafikou. A třeba dodat, že tenhle přístup docela funguje. Ochrana džípu obrněným transportérem, nebo často zmiňovaný vlak, jsou sice svou podstatou naprosto tupé, ale příjemně se hrají a vybuchuje tam spousta věcí, což je fajn ;) (Jen fyzika vaší postavy se na vlaku chová naprosto nesmyslně - člověk by čekal že takové věci ten engine kurvit nebude)
Graficky nejpovedenějším úsekem budou patrně doly pro jejich detailnost zpracování a estetičnost. Kulervoucí lokace ve stylu vnitřku emzácké lodi z Crysis se tentokrát ale nekonají. Zaujala hudba, která je příjemně patriotsky drsná a dokonce mě to ani nesralo. Někoho by mohla mrzet herní doba, která je cca 6 hodin, ale beru ji jako přijatelnou. Přežil bych v klidu i další hodinu nebo dvě, ale alespoň je Warhead na rozdíl od Crysis celkem normálně zakončený.
Optimalizace. Všude tvrdí, že Warhead byl znatelně optimalizován, to ale potvrdit nemůžu - osobní zkušenost je taková, že při stejném nastavení (Very High / Enthusiast) dostávám zhruba stejné fps - někde vyšší, jinde nižší. Poměrně často jsem si také všímal doskakování textur, atp.
Ke grafice si dovolím tak trochu mimo téma takovou poznámku - jakkoliv je CryEngine2 technicky pokročilý, džungle v něm prostě vypadá docela blbě. Nechápu lidi, kteří nad tímhle slintají blahem. Ano, je to detailní a realistické (když pominu jak otřesným způsobem se dneska napodobuje pohyb listů ve větru - zkuste pozorovat vegetaci když stojíte na místě), ale z estetického hlediska je většina těhle džunglovitých lokací naprosto nezajímavá.
Celé tohle nadšení mi docela připomíná slintání nad 3D hrama pro mobily - jsou hnusné jak řiť, ale jistá sorta lidí nad tím slintá blahem, protože 3D je technicky "vejš".
Celkově vzato je Warhead lepší akcí než jakou bylo Crysis. Autorům se podařilo téměř vymýtit hluchá místa nahuštěním zajímavých úseků k sobě, variabilitou prostředí i hratelnosti. Hodnotím 75. Crysis jsem hodnotil stejně, Warhead má ale podstatně blíž k 80 a prakticky mu toto hodnocení uniklo jen o pár zdánlivě nepodstatných detailů. Hra mě mile překvapila a docela jsem zvědavý na příští díl.
Mise krom toho, že jsou velmi lineární, jsou navrženy pro dojem atraktivity, ať už náplní, či grafikou. A třeba dodat, že tenhle přístup docela funguje. Ochrana džípu obrněným transportérem, nebo často zmiňovaný vlak, jsou sice svou podstatou naprosto tupé, ale příjemně se hrají a vybuchuje tam spousta věcí, což je fajn ;) (Jen fyzika vaší postavy se na vlaku chová naprosto nesmyslně - člověk by čekal že takové věci ten engine kurvit nebude)
Graficky nejpovedenějším úsekem budou patrně doly pro jejich detailnost zpracování a estetičnost. Kulervoucí lokace ve stylu vnitřku emzácké lodi z Crysis se tentokrát ale nekonají. Zaujala hudba, která je příjemně patriotsky drsná a dokonce mě to ani nesralo. Někoho by mohla mrzet herní doba, která je cca 6 hodin, ale beru ji jako přijatelnou. Přežil bych v klidu i další hodinu nebo dvě, ale alespoň je Warhead na rozdíl od Crysis celkem normálně zakončený.
Optimalizace. Všude tvrdí, že Warhead byl znatelně optimalizován, to ale potvrdit nemůžu - osobní zkušenost je taková, že při stejném nastavení (Very High / Enthusiast) dostávám zhruba stejné fps - někde vyšší, jinde nižší. Poměrně často jsem si také všímal doskakování textur, atp.
Ke grafice si dovolím tak trochu mimo téma takovou poznámku - jakkoliv je CryEngine2 technicky pokročilý, džungle v něm prostě vypadá docela blbě. Nechápu lidi, kteří nad tímhle slintají blahem. Ano, je to detailní a realistické (když pominu jak otřesným způsobem se dneska napodobuje pohyb listů ve větru - zkuste pozorovat vegetaci když stojíte na místě), ale z estetického hlediska je většina těhle džunglovitých lokací naprosto nezajímavá.
Celé tohle nadšení mi docela připomíná slintání nad 3D hrama pro mobily - jsou hnusné jak řiť, ale jistá sorta lidí nad tím slintá blahem, protože 3D je technicky "vejš".
Celkově vzato je Warhead lepší akcí než jakou bylo Crysis. Autorům se podařilo téměř vymýtit hluchá místa nahuštěním zajímavých úseků k sobě, variabilitou prostředí i hratelnosti. Hodnotím 75. Crysis jsem hodnotil stejně, Warhead má ale podstatně blíž k 80 a prakticky mu toto hodnocení uniklo jen o pár zdánlivě nepodstatných detailů. Hra mě mile překvapila a docela jsem zvědavý na příští díl.
Pro: vylepšení mechanismů proti prvnímu dílu, zajímavé a zábavné mise, větší důraz na příběh
Proti: pár slabších úseků, občas až trapně béčkovité