O Banner Sáze jsem nevěděl mnoho. Znal jsem ji spíše okrajově a věděl jsem jen cosi o tom, že její vývoj byl podpořen na Kickstarteru. Co ale podporovatelé vlastně podpořili? To jsem se vydal zjistit po doporučení od BINGMANa. A ze srdce mu za to děkuji.
Zprvu mě trochu děsil taktický tahový boj. Na první pohled bylo všude spoustu značek a tlačítek, které něco znamenaly, a já vlastně nerozuměl, co se po mně chce. Natož pak abych chápal pravidla, která mi byla hned na začátku pracně vysvětlována. Po nějaké době se ale ta hustá mlha zapříčiňující mou dezorientovanost rozplynula a já si mohl začít naplno užívat děj a hratelnost této skvostné hry.
Hned na začátek (bloody hell, to už je to třetí odstavec?) musím říct, že něco tak výjimečného jsem opravdu nečekal. Grafické ztvárnění, zvuky, příběh a nakonec i ty je taktické boje mi přišly skvělé. Pravda je, že kolikrát jsem si řekl něco ve smyslu: "Umm, tady by to šlo vylepšit. Tohle bych udělal trošku jinak. Něčeho bych ubral a něčeho zase přidal." Ale i tak hra ve svém konečném stavu působí nanejvýš dobře.
Užil jsem si spoustu zvratů, kdy vlastně nevíte, na čem jste a komu můžete věřit. Bavilo mě potulování nebo spíš utíkání? obrovských světem s bohatou historií. Velkým plusem (i když mě to moc nepotěšilo) bylo nekompromisní usmrcení postav, i když jste si je po celou dobu pracně levelovali a třeba jim i koupili drahý předmět. To všechno zabalené v úžasné grafice, na kterou se chci dívat znova a znova. Všechno má ale své mouchy. Ocenil bych více animací, ne jen jednu a tu samou postavu na rozmazaném pozadí. Bylo by fajn, kdyby vás hra o trochu víc trestala, když se vám boj nepovede. Člověk by se musel trochu víc zamyslet nad tím, jestli má další boj ještě cenu. A takových věcí, kdy si tohle řeknete, je tam prostě trochu víc. A to je možná škoda.
Ve výsledku ale ani nic z toho neubírá hře kvality. Ačkoliv je to hra jednoduchá a nestojí na žádném velkém geniálním nápadu. Moc věcí, které ve hře budete dělat, taky není. Všechny jsou ale zvládnuty s takovou lehkostí, že nejde jinak, než si hru užít od začátku až do konce. A hlavně pro milovníky Game Booků... tohle bude něco pro vás. Já si chrochtal. A chci vědět, co bylo dál.
Zprvu mě trochu děsil taktický tahový boj. Na první pohled bylo všude spoustu značek a tlačítek, které něco znamenaly, a já vlastně nerozuměl, co se po mně chce. Natož pak abych chápal pravidla, která mi byla hned na začátku pracně vysvětlována. Po nějaké době se ale ta hustá mlha zapříčiňující mou dezorientovanost rozplynula a já si mohl začít naplno užívat děj a hratelnost této skvostné hry.
Hned na začátek (bloody hell, to už je to třetí odstavec?) musím říct, že něco tak výjimečného jsem opravdu nečekal. Grafické ztvárnění, zvuky, příběh a nakonec i ty je taktické boje mi přišly skvělé. Pravda je, že kolikrát jsem si řekl něco ve smyslu: "Umm, tady by to šlo vylepšit. Tohle bych udělal trošku jinak. Něčeho bych ubral a něčeho zase přidal." Ale i tak hra ve svém konečném stavu působí nanejvýš dobře.
Užil jsem si spoustu zvratů, kdy vlastně nevíte, na čem jste a komu můžete věřit. Bavilo mě potulování nebo spíš utíkání? obrovských světem s bohatou historií. Velkým plusem (i když mě to moc nepotěšilo) bylo nekompromisní usmrcení postav, i když jste si je po celou dobu pracně levelovali a třeba jim i koupili drahý předmět. To všechno zabalené v úžasné grafice, na kterou se chci dívat znova a znova. Všechno má ale své mouchy. Ocenil bych více animací, ne jen jednu a tu samou postavu na rozmazaném pozadí. Bylo by fajn, kdyby vás hra o trochu víc trestala, když se vám boj nepovede. Člověk by se musel trochu víc zamyslet nad tím, jestli má další boj ještě cenu. A takových věcí, kdy si tohle řeknete, je tam prostě trochu víc. A to je možná škoda.
Ve výsledku ale ani nic z toho neubírá hře kvality. Ačkoliv je to hra jednoduchá a nestojí na žádném velkém geniálním nápadu. Moc věcí, které ve hře budete dělat, taky není. Všechny jsou ale zvládnuty s takovou lehkostí, že nejde jinak, než si hru užít od začátku až do konce. A hlavně pro milovníky Game Booků... tohle bude něco pro vás. Já si chrochtal. A chci vědět, co bylo dál.
Pro: grafika, příběh, atmosféra
Proti: pár věcí, které by chtělo trochu vylepšit