Osmý díl Tomb Raidera je vyvrcholením moderní trilogie. Lara se opět vydává pátrat po legendárním artefaktu - Thorově kladivu Mjolnir a opět je její pátrání osobnější dříve než předtím. Kromě naděje na nalezení matky odhalujeme i osud jejího otce, vrací se Amanda i Natla, přichází pár zvratů a během bojů umírá věrný Alister a v plamenech skončí i slavné Croftovo sídlo.
Nechybí žádný pohyb z předchozích dílů a přibývá pár nových včetně opět zlepšeného šplhání po zdech. Pryč je také poměrně krátká hratelnost z Legend, Underworld nabízí 21 levelů plných pastí, puzzlů a prastarých mechanismů. Při pohledu na jednotlivé mapy se nabízí jedno slovo - monumentálnost. Ať už budete plavat nad obrovským zatopeným sídlem, prchat z potápějící se lodi nebo procházet prastaré chrámy, budete valit oči a žasnout. Závěrečný boj je vizuálně něco neskutečného.
Ruku v ruce s tím se vrací frustrace, protože občas nevíte kam jít, občas jsou checkpointy moc daleko od sebe a občas Lara neposlechne a neskočí tak, jak byste si představovali. Rovněž některé kombinace toho co musíte zvládnout jsou docela brutální. Zlobící kamera, která neukáže kam skáčete je standart celé série a nemá smysl na ni nadávat.
Mezi vychytávky patří k pátrání po secretech, které tentokrát nabízí nejen různé bonusové materiály, ale i zvyšování života, což se sakra hodí. Vychytávkou největší je jednoznačně Mjolnir. Až ho získáte, pocítíte to neskutečně, protože ze soubojů s tuhými monstry se stane taková formalita jako zahánění mouchy.
Zkrátka tahle hra se povedla, krásně završila celý nový příběh a kromě občasné obtížnosti se nedá moc vytknout.
Nechybí žádný pohyb z předchozích dílů a přibývá pár nových včetně opět zlepšeného šplhání po zdech. Pryč je také poměrně krátká hratelnost z Legend, Underworld nabízí 21 levelů plných pastí, puzzlů a prastarých mechanismů. Při pohledu na jednotlivé mapy se nabízí jedno slovo - monumentálnost. Ať už budete plavat nad obrovským zatopeným sídlem, prchat z potápějící se lodi nebo procházet prastaré chrámy, budete valit oči a žasnout. Závěrečný boj je vizuálně něco neskutečného.
Ruku v ruce s tím se vrací frustrace, protože občas nevíte kam jít, občas jsou checkpointy moc daleko od sebe a občas Lara neposlechne a neskočí tak, jak byste si představovali. Rovněž některé kombinace toho co musíte zvládnout jsou docela brutální. Zlobící kamera, která neukáže kam skáčete je standart celé série a nemá smysl na ni nadávat.
Mezi vychytávky patří k pátrání po secretech, které tentokrát nabízí nejen různé bonusové materiály, ale i zvyšování života, což se sakra hodí. Vychytávkou největší je jednoznačně Mjolnir. Až ho získáte, pocítíte to neskutečně, protože ze soubojů s tuhými monstry se stane taková formalita jako zahánění mouchy.
Zkrátka tahle hra se povedla, krásně završila celý nový příběh a kromě občasné obtížnosti se nedá moc vytknout.
Pro: Monumentalita lokací i příběhu, nádherná grafika, skvělá hratelnost.
Proti: Občas příliš složité.