lyšel jsem pověru, že Němci nemají smysl pro humor. Když toto konstatování někdy uslyším ukážu či doporučím oné konkrétní osobě Ednu a Harveyho. Edna & Harvey: The Breakout je jasně a stručně srandovní hra s kvalitními dialogy a překvapivě velmi dobrým dabingem, jenž nebyl sletován svářečkou, jako novější projekty od Helmutích vývojářů. Příkladem jest A New Beginning.
Úhlavní duo Edna a Harvey nemají jejich jména v názvu hry jen tak pro nic a za nic. Oba dva táhnou celou hru svou verbální sehraností, jenž je podpořena dobrými hereckými výkony. Dabérka Edny hraje tak zvláštně roztomile a přesvědčivě, že je jen velmi těžké si ji neoblíbit. Zajímavý je i fakt, že s každým objektem ve světě je dá interagovat. Myslíte si, že vrata, květina nebo mozek v láhvi nebudou zrovna v komunikativní náladě? Omyl. Byt šílencem má své nepostradatelné výhody. Jak Edna, tak Harvey mají vždy co říci (většinou vtipně) o světě kolem nich, což hře dodává zvláštní a nezaměnitelný šarm. Proto mě v žádné jiné hře mě nebavilo tolik klikat na všechno (a používat všechno na všechno) kolem mě jako ve zdejším titulu.
Ovšem nikdy není vše naleštěné a dokonalé. Toto dílko je designováno jako "old skůl" adventura s čímž přicházejí i nevyhnutelné problémy. Hádanky ve valné většině případů nedávají smysl nebo jsou zbytečně komplikované nebo obojí. Orientace v inventáři je osina v oku, ve chvíli, kdy máte u sebe desítky předmětů. Technicky je to velmi zastaralé a nevzhledné. Animace, až na chůzi skládající se ze dvou snímků, neexistuje. Načítání mezi obrazovkami trvá někdy i několik vteřin, hra padá a párkrát mi nešel nahrát save. Délka je solidní za předpokladu, že zkoušíte ze hry vyždímat ze scenáristického hlediska úplně vše, čehož není zrovna málo. Pokud však již víte jak na to a o slovní přestřelky, narážky a odkazy nemáte zájem dokončíte tuto bláznivou adventurku do tří hodin.
Na to, že Edna & Harvey: The Breakout byl debut, který měl navíc být původně studentským projektem, tak opravdu nemohu býti osobně schopen obecně mluvit o hře či vývojářích ve zlém.
Úhlavní duo Edna a Harvey nemají jejich jména v názvu hry jen tak pro nic a za nic. Oba dva táhnou celou hru svou verbální sehraností, jenž je podpořena dobrými hereckými výkony. Dabérka Edny hraje tak zvláštně roztomile a přesvědčivě, že je jen velmi těžké si ji neoblíbit. Zajímavý je i fakt, že s každým objektem ve světě je dá interagovat. Myslíte si, že vrata, květina nebo mozek v láhvi nebudou zrovna v komunikativní náladě? Omyl. Byt šílencem má své nepostradatelné výhody. Jak Edna, tak Harvey mají vždy co říci (většinou vtipně) o světě kolem nich, což hře dodává zvláštní a nezaměnitelný šarm. Proto mě v žádné jiné hře mě nebavilo tolik klikat na všechno (a používat všechno na všechno) kolem mě jako ve zdejším titulu.
Ovšem nikdy není vše naleštěné a dokonalé. Toto dílko je designováno jako "old skůl" adventura s čímž přicházejí i nevyhnutelné problémy. Hádanky ve valné většině případů nedávají smysl nebo jsou zbytečně komplikované nebo obojí. Orientace v inventáři je osina v oku, ve chvíli, kdy máte u sebe desítky předmětů. Technicky je to velmi zastaralé a nevzhledné. Animace, až na chůzi skládající se ze dvou snímků, neexistuje. Načítání mezi obrazovkami trvá někdy i několik vteřin, hra padá a párkrát mi nešel nahrát save. Délka je solidní za předpokladu, že zkoušíte ze hry vyždímat ze scenáristického hlediska úplně vše, čehož není zrovna málo. Pokud však již víte jak na to a o slovní přestřelky, narážky a odkazy nemáte zájem dokončíte tuto bláznivou adventurku do tří hodin.
Na to, že Edna & Harvey: The Breakout byl debut, který měl navíc být původně studentským projektem, tak opravdu nemohu býti osobně schopen obecně mluvit o hře či vývojářích ve zlém.
Pro: Kvalita i kvantita dialogů, profesionální dabing.
Proti: Roztahané a nelogické hádanky, technická zastaralost a nedodělanost