Hru jsem měl již rozehranou cca před půl rokem a v posledních 2 měsících ji konečně dojel, ovšem ke konci už to bylo dost z donucení. Nadšen z místních recenzí jsem se na hru velmi těšil, jelikož jsem prahnul po nějakém "novějším" titulu z WW2, který jsem ještě nehrál a toto vypadalo velmi slibně.
Co mne však zamrzelo hned od počátku je inteligence nepřátel, kdosi psal, že jsou lepší jak v 1. No... nevim, ale když se stačí krýt a jen čekat než pokaždé vystrčí kebuli na stejném místě, ani se nepřesouvají. Když je oběhnu, tak sice zmateně nepobíhají, ale jen se ke mně otočí čelem a tím to končí, čekají až je rozsekám, co je na tom lepšího? Nelze se plazit, obrovské mínus! Chápu že to nemusí být často využitelné, ale když se člověk chce plazit za nízkou zídkou, či jinou překážkou nebo vyvýšeninou a krýt se před MG42, je to mnohem lepší, než přiběhnout čelem k nepříteli a až pak se skrčit za prkennou ohrádku. Často nelze přelézt ani velmi nízké překážky, pouze tam, kde je nachystána funkce “vault over cover”. Časovač na výbušninách by mohl mít delší rozbušku, 4 vteřiny jsou opravdu málo, ale 10 vteřin by neuškodilo. Několikrát mi chcípli spolubojovníci, protože jsou tak pitomí, že je samotné nenapadne se vzdálit a než každému týmu zvlášť zadám, aby se kryl, tak je pozdě. Inteligence týmu také dost pokulhává, nejhorší je příkaz fall in, když se mají držet při mně, tak zmateně pobíhají kolem a vypadá to že se kryjí, ale když nabíhaji němci, tak jsou schopni (při mém pohybu) naběhnout bezstarostně do line of fire a je po nich, padaj jak švestky. Další případ - přiběhnu k plotu, assault tým se má držet mně, MG kryje podpůrnou palbou. A co se nestane, jeden z assault týmu se prostě rozhodl, že spáchá sebevraždu vběhnutím do salvy německého MG… jen tak zničeho nic, aniž bych mu k tomu dal příkaz, přitom druhý borec se drží normálně v krytu za mnou...WTF?
Házení granátu vymyslel hrozný kkt, ukazování polohy dopadu je moc fajn, ale už nijak nemohu ovlivnit úhel hodu, takže postava klidně hodí granát do překladu a ten se odrazí zpět a sejme oba vlastní týmy naráz, opravdu propracované házení granátu, prostě Vietcongu se v tomhle snad nic nevyrovná. O max vzdálenosti dopadu se raději ani nezmiňuji.
Sniper mise - nudááá všichni enemy jen čekají s vystrčenou hlavou (vždy jim jde kousek vidět), až jim ji každému ustřelím a v několika vlnách stále dokola, nikdo na mně vlastně ani nevystřelil, krom pár dávek z kulometu, které šly úplně vedle.
Tankové mise - příjemná změna řekl jsem si na začátku, ale jeho ovládání děs, rozjezd ani zpomalování neexistuje, tank pouze jede, nebo stojí s praktickým okamžitým zrychlením a zastavením, není dalekohled, nelze alespoň přiblížit pohled, nelze pohled z kabiny. Mise dost nereálná, ve skutečnosti by Firefly proti těm 88 moc dlouho nepřežil, neměl by šanci. Ani jedno z těch 88 děl na mně za celou hru nevypálilo (a že jich tam bylo?!). Proč na tank neútočí Stuky? Místo toho se honí po obloze s Thunderboltama (asi?) přičemž na vzdušný souboj naprosto nevhodné, narozdíl od útoků na pozemní cíle. Velice úzký koridor (obecně při všech misích), jediné co lze rozrazit tankem jsou pytle s pískem, ani nízkou zídku, ani hromadu bordelu, nejde přejet nic. Myslel jsem, že budu muset nějak taktizovat a schovávat se před děly, ale místo toho jsem se tam projížděl jak na koni. Velitel ve věži by mohl aspoň hlásit - target 12 o’clock, 300 yards nebo tak něco a né tam jen tak neohroženě trčet ve věži jak rambo. Přijde mi, že o 5 let starší Call of Duty mělo propracovanější tankové souboje, určitě tam šlo rozstřelit domky, zídky, přejet stromy, nic z toho tady není. Tedy tankové mise pro mne velmi zklamání.
Na to, jakou jsem předpokládal “reálnost” soubojů, tak co mi ji dost sráží jsou “terčíky” nad všemi enemy, takže pořád non-stop vidím kde vlastně jsou, a kam stačí z krytu mířit, tedy jen čekat a vystřelit na kebuli, stejně tak s 88 kanóny a tanky, copak na tom je něco reálného (vim že to měla už 1)? Úplně to zničí moment překvapení (myšleno od protivníka), vím všechny pozice nepřátel, aniž bych vběhl na bojiště.
Nejsem si jist, jak to bylo u prvního dílu, ale taktizovat se moc nedá, jednak kvůli brutálně omezeným cestám k nepříteli, a pak taky, když už jsem moc vepředu, tak nemohu jednotlivým squadům přikázat, za jakou překážkou (směrem za mnou) se mají krýt, ptz tam prostě jednoduše nevidím a ani tam nelze ukázat. Musím se zvednout, běžet zase úplně zpět a zpoza nich jim dát příkazy kam jít. Kdyby k tomuto šla alespoň využít taktická mapa a tam přikázat jednotlivým squadům, kam se mají přesunout, no to by bylo o něčem jiném. Dost to kazilo hratelnost a často jsem nepřítele mydlil sám, abych se nemusel vracet a udávat rozkazy. Abych pravdu řekl, nesedělo mi ani to krytí ala GTA4(5), (nic jiného, kde by byl takovýto systém krytí jsem nehrál), nechápu, že v krytí mi jde vidět celá kebule, ale když se odkryju, ale zároveň přikrčím a jsem tedy za překážkou vidět ještě méně, tak mi červená obrazovka (rozuměj trefují mne)… trochu nelogické. A sprintování? běžet lze primárně dopředu, když chci někam do boku, tak se pohyb akorát otáčí hrozně pomalu, musím se zastavit, otočit myší a sprintovat dále, myší nelze teoreticky vůbec ovlivnit směr, což při přebíhaní z krytu do krytu dost znepříjemňuje postup.
Snad jedno z mála pozitív bylo zpestření v “hororových” částech, tak mi to trochu připomnělo Half life 2: Episode One v nemocnici, ale po chvilce se z toho stejně stala vyvražďovačka nácků, alespoň, že toho Leggetta jsem se leknul :) Každopádně mně to dovedlo znovu k touze vytáhnout CD s CoD 1 a roztočit to.
Koukám, že jsem vlastně hru celou dobu kritizoval, a ani se nezmínil o příběhu... nu on tam asi nějaký byl? Ale šel docela mimo mne, Road to Hill už jsem hrál tak dávno, že si z tama nic nepamatuji, takže mi to moc neříkalo, animace nešlo ani pozastavit, abych se trochu zorientoval kdo s kým mluví, co se mu stalo atp. Jména jsem si fakt nezapamatoval, vlastně ani nevím, jak se jmenovala hlavní postava, byla jen jedna???
Mmch použili jste někdo někdy Colt? Celou dobu jsem měl takové hromady munice, že mne k tomu nikdy nic nenutilo. Koukám, že dost podobně to vidí "Kosi..", takže nejsem sám...
EDIT: Ještě malý bonus, níže pár screenshotů s mými komentáři:
http://steamcommunity.com/profiles/76561 ... enshots/#scrollTop=0
Co mne však zamrzelo hned od počátku je inteligence nepřátel, kdosi psal, že jsou lepší jak v 1. No... nevim, ale když se stačí krýt a jen čekat než pokaždé vystrčí kebuli na stejném místě, ani se nepřesouvají. Když je oběhnu, tak sice zmateně nepobíhají, ale jen se ke mně otočí čelem a tím to končí, čekají až je rozsekám, co je na tom lepšího? Nelze se plazit, obrovské mínus! Chápu že to nemusí být často využitelné, ale když se člověk chce plazit za nízkou zídkou, či jinou překážkou nebo vyvýšeninou a krýt se před MG42, je to mnohem lepší, než přiběhnout čelem k nepříteli a až pak se skrčit za prkennou ohrádku. Často nelze přelézt ani velmi nízké překážky, pouze tam, kde je nachystána funkce “vault over cover”. Časovač na výbušninách by mohl mít delší rozbušku, 4 vteřiny jsou opravdu málo, ale 10 vteřin by neuškodilo. Několikrát mi chcípli spolubojovníci, protože jsou tak pitomí, že je samotné nenapadne se vzdálit a než každému týmu zvlášť zadám, aby se kryl, tak je pozdě. Inteligence týmu také dost pokulhává, nejhorší je příkaz fall in, když se mají držet při mně, tak zmateně pobíhají kolem a vypadá to že se kryjí, ale když nabíhaji němci, tak jsou schopni (při mém pohybu) naběhnout bezstarostně do line of fire a je po nich, padaj jak švestky. Další případ - přiběhnu k plotu, assault tým se má držet mně, MG kryje podpůrnou palbou. A co se nestane, jeden z assault týmu se prostě rozhodl, že spáchá sebevraždu vběhnutím do salvy německého MG… jen tak zničeho nic, aniž bych mu k tomu dal příkaz, přitom druhý borec se drží normálně v krytu za mnou...WTF?
Házení granátu vymyslel hrozný kkt, ukazování polohy dopadu je moc fajn, ale už nijak nemohu ovlivnit úhel hodu, takže postava klidně hodí granát do překladu a ten se odrazí zpět a sejme oba vlastní týmy naráz, opravdu propracované házení granátu, prostě Vietcongu se v tomhle snad nic nevyrovná. O max vzdálenosti dopadu se raději ani nezmiňuji.
Sniper mise - nudááá všichni enemy jen čekají s vystrčenou hlavou (vždy jim jde kousek vidět), až jim ji každému ustřelím a v několika vlnách stále dokola, nikdo na mně vlastně ani nevystřelil, krom pár dávek z kulometu, které šly úplně vedle.
Tankové mise - příjemná změna řekl jsem si na začátku, ale jeho ovládání děs, rozjezd ani zpomalování neexistuje, tank pouze jede, nebo stojí s praktickým okamžitým zrychlením a zastavením, není dalekohled, nelze alespoň přiblížit pohled, nelze pohled z kabiny. Mise dost nereálná, ve skutečnosti by Firefly proti těm 88 moc dlouho nepřežil, neměl by šanci. Ani jedno z těch 88 děl na mně za celou hru nevypálilo (a že jich tam bylo?!). Proč na tank neútočí Stuky? Místo toho se honí po obloze s Thunderboltama (asi?) přičemž na vzdušný souboj naprosto nevhodné, narozdíl od útoků na pozemní cíle. Velice úzký koridor (obecně při všech misích), jediné co lze rozrazit tankem jsou pytle s pískem, ani nízkou zídku, ani hromadu bordelu, nejde přejet nic. Myslel jsem, že budu muset nějak taktizovat a schovávat se před děly, ale místo toho jsem se tam projížděl jak na koni. Velitel ve věži by mohl aspoň hlásit - target 12 o’clock, 300 yards nebo tak něco a né tam jen tak neohroženě trčet ve věži jak rambo. Přijde mi, že o 5 let starší Call of Duty mělo propracovanější tankové souboje, určitě tam šlo rozstřelit domky, zídky, přejet stromy, nic z toho tady není. Tedy tankové mise pro mne velmi zklamání.
Na to, jakou jsem předpokládal “reálnost” soubojů, tak co mi ji dost sráží jsou “terčíky” nad všemi enemy, takže pořád non-stop vidím kde vlastně jsou, a kam stačí z krytu mířit, tedy jen čekat a vystřelit na kebuli, stejně tak s 88 kanóny a tanky, copak na tom je něco reálného (vim že to měla už 1)? Úplně to zničí moment překvapení (myšleno od protivníka), vím všechny pozice nepřátel, aniž bych vběhl na bojiště.
Nejsem si jist, jak to bylo u prvního dílu, ale taktizovat se moc nedá, jednak kvůli brutálně omezeným cestám k nepříteli, a pak taky, když už jsem moc vepředu, tak nemohu jednotlivým squadům přikázat, za jakou překážkou (směrem za mnou) se mají krýt, ptz tam prostě jednoduše nevidím a ani tam nelze ukázat. Musím se zvednout, běžet zase úplně zpět a zpoza nich jim dát příkazy kam jít. Kdyby k tomuto šla alespoň využít taktická mapa a tam přikázat jednotlivým squadům, kam se mají přesunout, no to by bylo o něčem jiném. Dost to kazilo hratelnost a často jsem nepřítele mydlil sám, abych se nemusel vracet a udávat rozkazy. Abych pravdu řekl, nesedělo mi ani to krytí ala GTA4(5), (nic jiného, kde by byl takovýto systém krytí jsem nehrál), nechápu, že v krytí mi jde vidět celá kebule, ale když se odkryju, ale zároveň přikrčím a jsem tedy za překážkou vidět ještě méně, tak mi červená obrazovka (rozuměj trefují mne)… trochu nelogické. A sprintování? běžet lze primárně dopředu, když chci někam do boku, tak se pohyb akorát otáčí hrozně pomalu, musím se zastavit, otočit myší a sprintovat dále, myší nelze teoreticky vůbec ovlivnit směr, což při přebíhaní z krytu do krytu dost znepříjemňuje postup.
Snad jedno z mála pozitív bylo zpestření v “hororových” částech, tak mi to trochu připomnělo Half life 2: Episode One v nemocnici, ale po chvilce se z toho stejně stala vyvražďovačka nácků, alespoň, že toho Leggetta jsem se leknul :) Každopádně mně to dovedlo znovu k touze vytáhnout CD s CoD 1 a roztočit to.
Koukám, že jsem vlastně hru celou dobu kritizoval, a ani se nezmínil o příběhu... nu on tam asi nějaký byl? Ale šel docela mimo mne, Road to Hill už jsem hrál tak dávno, že si z tama nic nepamatuji, takže mi to moc neříkalo, animace nešlo ani pozastavit, abych se trochu zorientoval kdo s kým mluví, co se mu stalo atp. Jména jsem si fakt nezapamatoval, vlastně ani nevím, jak se jmenovala hlavní postava, byla jen jedna???
Mmch použili jste někdo někdy Colt? Celou dobu jsem měl takové hromady munice, že mne k tomu nikdy nic nenutilo. Koukám, že dost podobně to vidí "Kosi..", takže nejsem sám...
EDIT: Ještě malý bonus, níže pár screenshotů s mými komentáři:
http://steamcommunity.com/profiles/76561 ... enshots/#scrollTop=0
Pro: partie s nádechem hororu, některé materiály zničitelné, zvuk střílení tanku +některé další
Proti: je toho opravdu hodně, vše prakticky popsáno v komentáři, skripty a zase skripty jak na běžícím pásu, vynucený 3D person pohled