Po dokonalém prvním díle jsem se vrátil samozřejmě i k pokračování. Jak to dopadlo? No tentokrát nebudu jen chválit, protože tvůrci přišli se spoustou novinek a některé nedopadly nejlépe.
Když začnu příběhem, tak ten už není tak bombastický a rozsáhlý jak v prvním díle. Těžko z něj něco prozrazovat, protože o co jde v projektu Omega se dovídáme až někde za půlkou hry a do té doby nás hra protáhne spoustou lokací, ve kterých na konci najdeme nějakou nevýraznou stopu (oslí můstek) na další místo. Nechybí staré známé postavy (Armstrong, Volkov, Bruno), objevuje se Ředitel z hrůzou ze své vlastní matky a pár nových tváří - ať už vtipných (mim Pierre) nebo propracovaných (Isako). Celkově ale příběhu trvá trochu moc dlouho než se rozjede.
Vrací se i humor, ale v mnohem menší míře. Ubylo vtipných odposlechnutých rozhovorů, zajímavých scének i ulítlých lokací. Naopak přibylo nejrůznějších dokumentů, oběžníků, zpráv a to do takové míry, že je to chvílemi až otravné. Líbilo se mi, že většina dokumentů se točí kolem představy, že H.A.R.M. ač teroristická organizace funguje jako každá větší korporace - byrokracie, nesmyslná nařízení, stěžující si zaměstnanci, marketing a PR... kdo někdy pracoval v nějakém korporátu bude tu jako doma :)
A co samotná hratelnost? NOLF 2 je opět klasická střílečka se spoustou novinek. Mezi ty pozitivní patří jedno funkční tlačítko na všechno, takže už nemusíte půlhodiny hrabat v inventáři a hledat konkrétní gadget na páčení, dekódování či focení. Neutrálně hodnotím prohledávání všech možných skříní, šuplat a kabinetů, stejně jako prohledávání mrtvol. Je to celkem zdržující, často Vás při tom někdo vyruší střelbou a hlavně se bez toho neobejdete. Za každý dokument, či sérii dokumentů totiž získávate body, kterými si vylepšujete jednu z 8 vlastností a vylepšovat musíte. Všechny z nich stojí na začátku kompletně za hovno a zatímco prohledávání, nosnost či práce nástroji se dá oželet, přesnost střelby či stealth rozhodně ne. Ve výsledku jsem tak s vytištěným návodem odškrtával jednotlivé položky co mám najít, protože jsem potřeboval upradovat jako sůl.
Pokud budete stejně jako já chtít hrát podobným stylem jako v prvním díle - čili stealth, čeká Vás největší zklamání. Nepřátelé mají totiž všichni reakce a reflexy ninjů, prst na spoušti a většinou stojí připraveni čelem ke dveřím s nabitou zbraní. Navíc slyší i trávu růst, takže Vám nic nepomůže, že máte stealth na max, plížíte se zezadu na měkkém povrchu a pomalu ani nedýcháte, protože když se hra rozhodne, tak o Vás nepřítel prostě ví. Často také slyší střelbu, i když střílíte s tlumičem nebo i po zásahu do hlavy stihnou vykřičet všem do světa, že je tu špion. A pokud by to bylo málo, tvůrci přidali sviňárnu největší a to respawn. V některých misích se tak objevují další a další vojáci ač nemají odkud a pak už jsem na to neměl nervy a prostě to vzal stylem "guns blazing".
A co rozmanitost misí? Inu i tady ubylo. Čeká Vás sice 15 misí rozdělených na části, ale spoustá lokací zabere více misí. Dá se říct že si tvůrci šetřili ty největší esa do druhé části. V té první Vás čeká například obrovská ruská základna zabitá respawnem, mimořádně otravná indická pasáž, kde Vás nahání "komičtí" policajti a nesmíte nikoho zabít či otravné hašení požárů a nudné Japonsko. Naštěstí to vyvažují povedené mise - hororová Antarktida, úžasný souboj v městečku ničeném tornádem, sci-fi podmořská základna a nechybí ani klasické bondovské doupě záporáka.
Hudba se skvělým hlavním motivem naštěstí zůstala, stejně jako solidní grafika, která se za ty dva roky příliš nezměnila - jen animace postav je mnohem více na výši.
Přes všechny moje výtky je NOLF 2 stále výborná, zábavná střílečka, která vydrží mnohem déle než většina podobných her v té době. Jen už není dokonalá jako první díl.
Když začnu příběhem, tak ten už není tak bombastický a rozsáhlý jak v prvním díle. Těžko z něj něco prozrazovat, protože o co jde v projektu Omega se dovídáme až někde za půlkou hry a do té doby nás hra protáhne spoustou lokací, ve kterých na konci najdeme nějakou nevýraznou stopu (oslí můstek) na další místo. Nechybí staré známé postavy (Armstrong, Volkov, Bruno), objevuje se Ředitel z hrůzou ze své vlastní matky a pár nových tváří - ať už vtipných (mim Pierre) nebo propracovaných (Isako). Celkově ale příběhu trvá trochu moc dlouho než se rozjede.
Vrací se i humor, ale v mnohem menší míře. Ubylo vtipných odposlechnutých rozhovorů, zajímavých scének i ulítlých lokací. Naopak přibylo nejrůznějších dokumentů, oběžníků, zpráv a to do takové míry, že je to chvílemi až otravné. Líbilo se mi, že většina dokumentů se točí kolem představy, že H.A.R.M. ač teroristická organizace funguje jako každá větší korporace - byrokracie, nesmyslná nařízení, stěžující si zaměstnanci, marketing a PR... kdo někdy pracoval v nějakém korporátu bude tu jako doma :)
A co samotná hratelnost? NOLF 2 je opět klasická střílečka se spoustou novinek. Mezi ty pozitivní patří jedno funkční tlačítko na všechno, takže už nemusíte půlhodiny hrabat v inventáři a hledat konkrétní gadget na páčení, dekódování či focení. Neutrálně hodnotím prohledávání všech možných skříní, šuplat a kabinetů, stejně jako prohledávání mrtvol. Je to celkem zdržující, často Vás při tom někdo vyruší střelbou a hlavně se bez toho neobejdete. Za každý dokument, či sérii dokumentů totiž získávate body, kterými si vylepšujete jednu z 8 vlastností a vylepšovat musíte. Všechny z nich stojí na začátku kompletně za hovno a zatímco prohledávání, nosnost či práce nástroji se dá oželet, přesnost střelby či stealth rozhodně ne. Ve výsledku jsem tak s vytištěným návodem odškrtával jednotlivé položky co mám najít, protože jsem potřeboval upradovat jako sůl.
Pokud budete stejně jako já chtít hrát podobným stylem jako v prvním díle - čili stealth, čeká Vás největší zklamání. Nepřátelé mají totiž všichni reakce a reflexy ninjů, prst na spoušti a většinou stojí připraveni čelem ke dveřím s nabitou zbraní. Navíc slyší i trávu růst, takže Vám nic nepomůže, že máte stealth na max, plížíte se zezadu na měkkém povrchu a pomalu ani nedýcháte, protože když se hra rozhodne, tak o Vás nepřítel prostě ví. Často také slyší střelbu, i když střílíte s tlumičem nebo i po zásahu do hlavy stihnou vykřičet všem do světa, že je tu špion. A pokud by to bylo málo, tvůrci přidali sviňárnu největší a to respawn. V některých misích se tak objevují další a další vojáci ač nemají odkud a pak už jsem na to neměl nervy a prostě to vzal stylem "guns blazing".
A co rozmanitost misí? Inu i tady ubylo. Čeká Vás sice 15 misí rozdělených na části, ale spoustá lokací zabere více misí. Dá se říct že si tvůrci šetřili ty největší esa do druhé části. V té první Vás čeká například obrovská ruská základna zabitá respawnem, mimořádně otravná indická pasáž, kde Vás nahání "komičtí" policajti a nesmíte nikoho zabít či otravné hašení požárů a nudné Japonsko. Naštěstí to vyvažují povedené mise - hororová Antarktida, úžasný souboj v městečku ničeném tornádem, sci-fi podmořská základna a nechybí ani klasické bondovské doupě záporáka.
Hudba se skvělým hlavním motivem naštěstí zůstala, stejně jako solidní grafika, která se za ty dva roky příliš nezměnila - jen animace postav je mnohem více na výši.
Přes všechny moje výtky je NOLF 2 stále výborná, zábavná střílečka, která vydrží mnohem déle než většina podobných her v té době. Jen už není dokonalá jako první díl.
Pro: Stále výborná hratelnost, příběh, humor, rozmanitost misí.
Proti: Některé otravné mise, velice obtížný stealth, respawn!