Dej teto intuitivni RTS se odehrava ve stredoveke Anglii, kde po unosu krale vladne chaos a vyhnanstvi. O moc totiz spolu vede lity boj hned pet vudcu. Krysa, Had, Prase, Vlk a samozrejme vy. Cilem hry je projit vsech jednadvacet misi a sjednotit Anglii pod vasi vlajku. Nez vsak dospejete ke zdarnemu konci, ceka vas rada rozmanitych ukolu v jedinecnych misich.
Hra nabizi v zanru RTS intuitivni prvky. Uz nestaci jen klikat na budovy a stavet armadu. Abyste ve hre vubec prezili, musite se naucit pracovat s propracovanym systemem surovin a jejich provazanosti. Napriklad ze ziskaneho obili (ktere musite samozrejme posekat) vyrobi mlynar mouku, z mouky pote pekar upece chleb, kterym nakrmite hladove a vecne nespokojene obyvatele. Toho muzete docilit i sberem jablek. Sladek obili vyuzije pro vareni piva v hospode, ktera slouzi i jako zabava pro obyvatele vaseho mesta. Krava vam dava syry a v pripade jejiho zabiti ziskate kuzi, kterou vyuzijete pro vojsko v podobe brneni.
Pokud mate jiz zabehnutou ekonomiku a populaci, muzete si dovolit vybirat dane od obyvatel a davat jim vetsi porce jidla. Ale beda, pokud se vam zachce ozebracit obyvatele uplne o vse. Seberou se, odejdou a v pripade utoku na vas nebude mit kdo branit vesnici. Tvorba armady vyzaduje tezbu dreva, kameni, kovu, odpovidajici a vzrustajici populaci a neustalou spotrebu jidla. Cim silnejsi jednotka, tim samozrejme nakladnejsi na cenu a pocet potrebnych komodit. Vyhodou je, ze v pripade prebytku jedne komodity ji muzete prodat a nakoupit tu, ktere mate nedostatek. Pocitejte vsak se zidovskymi cenami v pomeru okolo 1:4 minimalne. Cas od casu vasi urodu zplundruji divoci kralici, zautoci na vas vlk nebo medved. Proste stredovek na kazdem kroku.
Mise jsou rozmanite. Zpocatku se vyhradne branite utokum nepratel, ale ke konci hra graduje a vy sami se budete davit ve vlastni medicine. Dobyvani hradu je beh na dlouhou trat, kdy vyuzivate katapulty na zniceni hradeb a lucistniky nebo kusijniky na ostrelovani nepratelskych strazi strezicich hradby. Musite vsak pocitat s pastmi jako je rozlevani oleje, horici sipy, prikopy s ostrymi hroty a podobne. Zaverecne miste vas notne proveri a rozhodne si u nich casto zaloadujete. Hudebni doprovod se meni v zavislosti na dane situaci. Kdyz je klidek, hudba hraje klidne, ale jakmile na vas utoci nepritel, hudba zrychluje a je dramatictejsi. Stonghold je i po letech kvalitni hra o cem svedci i vydani HD remaku po letech.
Hra nabizi v zanru RTS intuitivni prvky. Uz nestaci jen klikat na budovy a stavet armadu. Abyste ve hre vubec prezili, musite se naucit pracovat s propracovanym systemem surovin a jejich provazanosti. Napriklad ze ziskaneho obili (ktere musite samozrejme posekat) vyrobi mlynar mouku, z mouky pote pekar upece chleb, kterym nakrmite hladove a vecne nespokojene obyvatele. Toho muzete docilit i sberem jablek. Sladek obili vyuzije pro vareni piva v hospode, ktera slouzi i jako zabava pro obyvatele vaseho mesta. Krava vam dava syry a v pripade jejiho zabiti ziskate kuzi, kterou vyuzijete pro vojsko v podobe brneni.
Pokud mate jiz zabehnutou ekonomiku a populaci, muzete si dovolit vybirat dane od obyvatel a davat jim vetsi porce jidla. Ale beda, pokud se vam zachce ozebracit obyvatele uplne o vse. Seberou se, odejdou a v pripade utoku na vas nebude mit kdo branit vesnici. Tvorba armady vyzaduje tezbu dreva, kameni, kovu, odpovidajici a vzrustajici populaci a neustalou spotrebu jidla. Cim silnejsi jednotka, tim samozrejme nakladnejsi na cenu a pocet potrebnych komodit. Vyhodou je, ze v pripade prebytku jedne komodity ji muzete prodat a nakoupit tu, ktere mate nedostatek. Pocitejte vsak se zidovskymi cenami v pomeru okolo 1:4 minimalne. Cas od casu vasi urodu zplundruji divoci kralici, zautoci na vas vlk nebo medved. Proste stredovek na kazdem kroku.
Mise jsou rozmanite. Zpocatku se vyhradne branite utokum nepratel, ale ke konci hra graduje a vy sami se budete davit ve vlastni medicine. Dobyvani hradu je beh na dlouhou trat, kdy vyuzivate katapulty na zniceni hradeb a lucistniky nebo kusijniky na ostrelovani nepratelskych strazi strezicich hradby. Musite vsak pocitat s pastmi jako je rozlevani oleje, horici sipy, prikopy s ostrymi hroty a podobne. Zaverecne miste vas notne proveri a rozhodne si u nich casto zaloadujete. Hudebni doprovod se meni v zavislosti na dane situaci. Kdyz je klidek, hudba hraje klidne, ale jakmile na vas utoci nepritel, hudba zrychluje a je dramatictejsi. Stonghold je i po letech kvalitni hra o cem svedci i vydani HD remaku po letech.
Pro: propracovany system obzivy, ekonomicka stranka mesta, stylovy hudebni doprovod, atmosfera hry, typy jednotek
Proti: nepritel utoci porad ze stejneho mista