Zatímco předchozí díly Poldy vycházely v časovém odstupu roku, maximálně dvou let, na pátý díl si hráči počkali skoro čtyři roky. Mohlo by se zdát, že po takové době půjde v rámci série o významnou revoluci a útok na české adventurní vrcholy, jenomže tu velkou díru nevyplnila pečlivá práce na Poldovi, nýbrž vývoj otřesné FPS a následně urychlený vývoj Poldy 5, který ale taky pohořel na celé čáře a srazil sérii do tak odporného bahna, že jí trvalo skoro deset let, než se vrátila na scénu. Polda 5 totiž zlikvidoval vše dobré z minulého dílu (tedy krom 3D grafiky) a vrátil do centra dění humor. Jenomže ten humor, vážení přátelé, je ještě ubožejší než v díle druhém. Tohle už neocení ani puberťáci, tenhle sprostý pseudohumor plný dvojsmyslů a sexuálních narážek je snad určen rovnou pro úchyláky! Kdyby se mě někdo zeptal, jaká je podle mě cílová skupina hráčů, řeknu že hra cílí na šedesátileté pupkaté strejdy co si své opožděné sexuální tužby kompenzují vystřihováním prsatic z Playboye, sledováním porna a vyprávěním oplzlých vtípků kolegům.
Příběh se snaží vytěžit maximum z cestování v čase. Ve čtvrtém díle se to osvědčilo, tak proč to nenacpat do pětky, že? Jenomže cestování v Poldovi 4 mělo hlavu a patu, mělo to příběh, který Pankráce dostával do různých dob, které však byly vzájemně provázané. Cestování v čase nebyl hlavní jen motiv, bylo to gró příběhu. Ale Polda 5 své historické lokace nijak neprovázal a cestování v čase tu slouží jen jako příležitost k navštívení různých lokací, které chtěli tvůrci do své hry vecpat, přičemž prakticky veškerá dějovost končí po první půlhodině hry, kde je Pankrácovi vysvětlena hlavní zápletka a hotovo. Pátý díl dokonce pohřbil i dějovou návaznost. Sice se tu odkazuje na třetí, čtvrtý a zlehka dokonce i první díl, ale všechno je jen pozvolné a na příběh to nemá žádný podstatný vliv. Santusov sice v příběhu je zmiňovaný a má určitou úlohu, leč pouze takovou, aby se nějak zdůvodnila potřeba cestování časem. Mucová pak v příběhu chybí úplně a přestože jako postava měla potenciál, tak ji autoři nechali u ledu... nebo spíše u ufounů.
Pankrác je odpornější než kdy dřív. Sobota už zase neumí mluvit a zasekává se pomalu v každé větě. Zase ale abych mu nekřivdil, protože dle titulků je scenář doslova prošpikovaný mezerami vyplněnými třemi tečkami, kdy je Pankrác jakože na rozpacích a Sobota na základě toho pak už jen jede ten svůj "eee he he he" humor. Katastrofálně dopadl i další dabing. Když pominu Luďka Sobotu a Bohdana Tůmu, tak tu nejsou žádná jména, která v minulých dílech figurovala. Žádný Lábus, Kaiser, Pípal, Zawadská... ansábl se obměnil, dabérů je málo a jejich výkony jsou slabé.
Ani adventuření se nepovedlo. Většina prováděných úkonů působí silně nelogicky a problémy, které Pankrác řeší, jsou prostě nechutné. Vrcholem pak je týrání zvířat, které sice má mít dle autorů určitý hlubší význam, ale ve skutečnosti ho jaksi nemá.
Pátý Polda zničil všechno dobré co zničit mohl. Až se skoro nechce věřit, že ho zplodili ti samí autoři. Zatlučení hřebíčku do rakve se totiž tvůrcům povedlo na výbornou, všechna čest. Stvořit takto odpornou a nechutnou adventuru, to se nepovede každému.
Příběh se snaží vytěžit maximum z cestování v čase. Ve čtvrtém díle se to osvědčilo, tak proč to nenacpat do pětky, že? Jenomže cestování v Poldovi 4 mělo hlavu a patu, mělo to příběh, který Pankráce dostával do různých dob, které však byly vzájemně provázané. Cestování v čase nebyl hlavní jen motiv, bylo to gró příběhu. Ale Polda 5 své historické lokace nijak neprovázal a cestování v čase tu slouží jen jako příležitost k navštívení různých lokací, které chtěli tvůrci do své hry vecpat, přičemž prakticky veškerá dějovost končí po první půlhodině hry, kde je Pankrácovi vysvětlena hlavní zápletka a hotovo. Pátý díl dokonce pohřbil i dějovou návaznost. Sice se tu odkazuje na třetí, čtvrtý a zlehka dokonce i první díl, ale všechno je jen pozvolné a na příběh to nemá žádný podstatný vliv. Santusov sice v příběhu je zmiňovaný a má určitou úlohu, leč pouze takovou, aby se nějak zdůvodnila potřeba cestování časem. Mucová pak v příběhu chybí úplně a přestože jako postava měla potenciál, tak ji autoři nechali u ledu... nebo spíše u ufounů.
Pankrác je odpornější než kdy dřív. Sobota už zase neumí mluvit a zasekává se pomalu v každé větě. Zase ale abych mu nekřivdil, protože dle titulků je scenář doslova prošpikovaný mezerami vyplněnými třemi tečkami, kdy je Pankrác jakože na rozpacích a Sobota na základě toho pak už jen jede ten svůj "eee he he he" humor. Katastrofálně dopadl i další dabing. Když pominu Luďka Sobotu a Bohdana Tůmu, tak tu nejsou žádná jména, která v minulých dílech figurovala. Žádný Lábus, Kaiser, Pípal, Zawadská... ansábl se obměnil, dabérů je málo a jejich výkony jsou slabé.
Ani adventuření se nepovedlo. Většina prováděných úkonů působí silně nelogicky a problémy, které Pankrác řeší, jsou prostě nechutné. Vrcholem pak je týrání zvířat, které sice má mít dle autorů určitý hlubší význam, ale ve skutečnosti ho jaksi nemá.
Pátý Polda zničil všechno dobré co zničit mohl. Až se skoro nechce věřit, že ho zplodili ti samí autoři. Zatlučení hřebíčku do rakve se totiž tvůrcům povedlo na výbornou, všechna čest. Stvořit takto odpornou a nechutnou adventuru, to se nepovede každému.
Pro: Po dlouhém přemýšlení... mě nic nenapadá.
Proti: Příběh, oplzlosti a nechutnosti, grafika (základna je echt hnusná), dabing, nelogické momenty a úkony