Nejsem zaryty fanda formuli, ale par her tohoto zanru mam za sebou. Codemasters pred lety prevzali serii F1 a tento dil potvrzuje, ze ji vzali za spravny konec. Nehral jsem predchozi dily s vyjimkou F1 2000 (tehdy jeste pod hlavickou EA), ale z diskuzi a od bratrance (ktery hru hral na volantu) mam informace, ze jizdni model se timto dilem opet vic priblizil realite a uz se nejedna o arkadove formule jako pred lety.
Formule logicky reaguji na deni na trati. Kdyz vletite do zatacky jako blazen, jdete do smyku nebo pokud date prilis mnoho otacek pri vyjezdu do zatacky, auto jde do hodin. A toto vse je mnohem citlivejsi nez v predchozich dilech, cili uspesne projizdeni zatacek vyzaduje zejmena cvik a soustredeni. Samozrejmosti je taktika pred zavodem, volba z nekolika typu pneumatik, mnozstvi paliva a nastaveni ruznych serepeticek. Upravou predniho a zadniho spoileru napriklad docilite snizeni nebo zvyseni odporu vzduchu. Nemohu opomenout grafickou a zvukovou stranku hry, kdy jsou monoposty nadherne osvetlene a zvuk motoru dodava pocit, ze jste na realnem okruhu. Trate jsou aktualni danemu rocniku a vypiplane do nejmensich detailu.
Ovsem hra obsahuje i par chybicek. Napriklad pri narazu do zdi dojde pouze k deformaci spoileru. Kolo zustane nedotcene. Stat se toto v realu, neujedete uz ani metr a zavod pro vas konci. Zrejme jde o zamerne zjednoduseni hry, aby neodradila velke mnozstvi hracu. Nejvetsi chybou je ale naprosto nespravedlivy system penalizaci. Stalo se mi, ze do me zezadu narazil zavodnik, ja diky tomu vytlacil auto pred sebou a dostal jsem kvuli tomu deset sekund navrch. O penalizacich za drobny kontakt po predjeti na brzdy bez nasledku pro predjeteho ani nemluve. Agresivita AI jezdcu je na muj vkus nedostacujici. Napriklad na trati v Monacu, kde se v realu neda prakticky predjizdet jsem hned v uvodni zatacce z posledni pozice opakovane predjizdel snad polovinu jezdcu a predjizdeni se i v dalsich pasazich trati nejevilo problemove. Stacilo jezdce predjet "na brzdy" pricemz vetsim problemem bylo jej dojet. Chovani jezdcu o kolo zpet rovnez neni nejrealnejsi. Safety car jsem ve hre nikdy nevidel, ani pri hromadnych kolizich. Kapotolou samou pro sebe je absence klasickeho Grand Prix modu, ktery ve hre nahradil jakysi hybridni sampionat. A kdo chce, muze zkusit ruzne typy vyzev. Napriklad predjet urciteho jezdce behem do predem daneho poctu kol nebo udrzet pozici v zavodu behem zmeny pocasi par kol pred cilem. Podminky se meni v zavislosti na obtiznosti.
I pres pomerne vyrazne neduhy hra zabavi na desitky, fajnsmekry na stovky hodin. Na zacatku doporucuji zapnout nejake asistenty a behem hrani je postupne vypinat. Pocit z vyhraneho zavodu na maximalni delku na nejtezsi obtiznost je nezapomenutelny. Hru jsem hral snad 100 hodin, ale pouze na klavesnici.
Formule logicky reaguji na deni na trati. Kdyz vletite do zatacky jako blazen, jdete do smyku nebo pokud date prilis mnoho otacek pri vyjezdu do zatacky, auto jde do hodin. A toto vse je mnohem citlivejsi nez v predchozich dilech, cili uspesne projizdeni zatacek vyzaduje zejmena cvik a soustredeni. Samozrejmosti je taktika pred zavodem, volba z nekolika typu pneumatik, mnozstvi paliva a nastaveni ruznych serepeticek. Upravou predniho a zadniho spoileru napriklad docilite snizeni nebo zvyseni odporu vzduchu. Nemohu opomenout grafickou a zvukovou stranku hry, kdy jsou monoposty nadherne osvetlene a zvuk motoru dodava pocit, ze jste na realnem okruhu. Trate jsou aktualni danemu rocniku a vypiplane do nejmensich detailu.
Ovsem hra obsahuje i par chybicek. Napriklad pri narazu do zdi dojde pouze k deformaci spoileru. Kolo zustane nedotcene. Stat se toto v realu, neujedete uz ani metr a zavod pro vas konci. Zrejme jde o zamerne zjednoduseni hry, aby neodradila velke mnozstvi hracu. Nejvetsi chybou je ale naprosto nespravedlivy system penalizaci. Stalo se mi, ze do me zezadu narazil zavodnik, ja diky tomu vytlacil auto pred sebou a dostal jsem kvuli tomu deset sekund navrch. O penalizacich za drobny kontakt po predjeti na brzdy bez nasledku pro predjeteho ani nemluve. Agresivita AI jezdcu je na muj vkus nedostacujici. Napriklad na trati v Monacu, kde se v realu neda prakticky predjizdet jsem hned v uvodni zatacce z posledni pozice opakovane predjizdel snad polovinu jezdcu a predjizdeni se i v dalsich pasazich trati nejevilo problemove. Stacilo jezdce predjet "na brzdy" pricemz vetsim problemem bylo jej dojet. Chovani jezdcu o kolo zpet rovnez neni nejrealnejsi. Safety car jsem ve hre nikdy nevidel, ani pri hromadnych kolizich. Kapotolou samou pro sebe je absence klasickeho Grand Prix modu, ktery ve hre nahradil jakysi hybridni sampionat. A kdo chce, muze zkusit ruzne typy vyzev. Napriklad predjet urciteho jezdce behem do predem daneho poctu kol nebo udrzet pozici v zavodu behem zmeny pocasi par kol pred cilem. Podminky se meni v zavislosti na obtiznosti.
I pres pomerne vyrazne neduhy hra zabavi na desitky, fajnsmekry na stovky hodin. Na zacatku doporucuji zapnout nejake asistenty a behem hrani je postupne vypinat. Pocit z vyhraneho zavodu na maximalni delku na nejtezsi obtiznost je nezapomenutelny. Hru jsem hral snad 100 hodin, ale pouze na klavesnici.
Pro: chovani vaseho vozu, trate, pohravani si s autem v boxech, ozvuceni, atmosfera, grafika
Proti: naprosto nespravedlivy system penalizaci, odlehcene kolize, chovani AI