Uf, tak to mám konečně za sebou. Nové dobrodrůžo od polské skupinky, jenž se podílela na tvorběPainkiller jsem k mému překvapení dokončil ve zdraví. Na rozdíl od pekelného NecroVisioN - které způsobovalo ne-jeden bolehlav a pečení grafických karet - má Deadfall jednu velkou výhodu...DÁ SE HRÁT.
Polští kluci vzali rozum do hrsti a přešli na flexibilní Unreal engine, což ulevilo nejednomu plechovému mazlíkovi. To ovšem není vše. Deadfall také nevypadá vůbec nedostačujícně natož ošklivě, naopak. Egypt, Severní pól i střední Amerika vypadají jak zevnitř, tak zvenku velmi uvěřitelně a dokonce čas od času dokáží vyčarovat pěknou scenérii.
Střílení z překvapivě širokého repertoáru dobových zbraní není zcela marné a přidání neklidných, celosvětově přítomných mumií trpící polymorfní světelnou dermatózou dokáže akci trochu osvěžit.
Příběh, v němž je naším hrdinou Allan Quatermain - nejblbější jméno ve video herní historii - je plný pokladů, kobek, nacistů, socialistů, prapodivné logiky a prastarého artefaktu, jenž má schopnost propůjčit jeho nositeli sílu ovládnout svět. Je tu vše po čem vaše statečné srdce dobrodruha jen může toužit.
Inspirace klasikami, jakými jsou Indián Jones, Uncharted a mumie na vás dýchá jako horký opar na vyprahlé Arizonské poušti na každém kroku. Celé je to ale tak blbě napsané a amatérsky zahrané až je to docela srandovní.
Technické nedostatky typu doskakování textur, což byla pro Unreal 3 běžná vlastnost, zasekávání o překážky a všudypřítomné neviditelné zdi se dají u hry tohoto prominout. Vaše pravá ruka, Jane. Je jak v boji, tak i mimo něj platná asi jako beranice v džungli. AI nepřátel je pitomá jako rozvařená kedlubna a jejich muška je převelice nekonstantní. Na dálku trefí mouchu v letu a pár metrů od vás nepicnou ani vrata od stodoly. Též mě zarazilo rozmístění jednotlivých zbraní na místech, kde by se neměli vyskytovat. Např. proč maji Rusové Karabiner 98k a Arabští žoldáci si to štrádují s Americkým "Tomíkem?"
Hádanky jsou tak primitivní, že jsem více času trávil nad tím proč jsem ten puzlík trval tak dlouho rozhřešit. Zmáčknutí čudlíku či občasné posunutí páčky váš mozkostroj zavaří vskutku do běla.
Deadfall není hra roku, není to ani dobrá střílečka a už vůbec ne oceněníhodný vizuální román. Je to generické, stereotypní a místy dost tupé. Na druhou stranu jsem šel do Deadfallu s tím, že to po hodině vypnu a zneškodním. Někdy stačí jen to málo, aby hra měla ten ve hře zajímavý aspekt, hratelnost. Možná by to příště chtělo ubrat nehrát si tolik na chytré a soustředit se výhradně jen na to střílení. Mimo to Deadfall byla docela solidní přírava na mnohem zajímavěji vyhlížející Get Even.
Polští kluci vzali rozum do hrsti a přešli na flexibilní Unreal engine, což ulevilo nejednomu plechovému mazlíkovi. To ovšem není vše. Deadfall také nevypadá vůbec nedostačujícně natož ošklivě, naopak. Egypt, Severní pól i střední Amerika vypadají jak zevnitř, tak zvenku velmi uvěřitelně a dokonce čas od času dokáží vyčarovat pěknou scenérii.
Střílení z překvapivě širokého repertoáru dobových zbraní není zcela marné a přidání neklidných, celosvětově přítomných mumií trpící polymorfní světelnou dermatózou dokáže akci trochu osvěžit.
Příběh, v němž je naším hrdinou Allan Quatermain - nejblbější jméno ve video herní historii - je plný pokladů, kobek, nacistů, socialistů, prapodivné logiky a prastarého artefaktu, jenž má schopnost propůjčit jeho nositeli sílu ovládnout svět. Je tu vše po čem vaše statečné srdce dobrodruha jen může toužit.
Inspirace klasikami, jakými jsou Indián Jones, Uncharted a mumie na vás dýchá jako horký opar na vyprahlé Arizonské poušti na každém kroku. Celé je to ale tak blbě napsané a amatérsky zahrané až je to docela srandovní.
Technické nedostatky typu doskakování textur, což byla pro Unreal 3 běžná vlastnost, zasekávání o překážky a všudypřítomné neviditelné zdi se dají u hry tohoto prominout. Vaše pravá ruka, Jane. Je jak v boji, tak i mimo něj platná asi jako beranice v džungli. AI nepřátel je pitomá jako rozvařená kedlubna a jejich muška je převelice nekonstantní. Na dálku trefí mouchu v letu a pár metrů od vás nepicnou ani vrata od stodoly. Též mě zarazilo rozmístění jednotlivých zbraní na místech, kde by se neměli vyskytovat. Např. proč maji Rusové Karabiner 98k a Arabští žoldáci si to štrádují s Americkým "Tomíkem?"
Hádanky jsou tak primitivní, že jsem více času trávil nad tím proč jsem ten puzlík trval tak dlouho rozhřešit. Zmáčknutí čudlíku či občasné posunutí páčky váš mozkostroj zavaří vskutku do běla.
Deadfall není hra roku, není to ani dobrá střílečka a už vůbec ne oceněníhodný vizuální román. Je to generické, stereotypní a místy dost tupé. Na druhou stranu jsem šel do Deadfallu s tím, že to po hodině vypnu a zneškodním. Někdy stačí jen to málo, aby hra měla ten ve hře zajímavý aspekt, hratelnost. Možná by to příště chtělo ubrat nehrát si tolik na chytré a soustředit se výhradně jen na to střílení. Mimo to Deadfall byla docela solidní přírava na mnohem zajímavěji vyhlížející Get Even.
Pro: Pěkná prostředí a level design, solidní akce a variabilita zbraní.
Proti: Vše ostatní....