Je tu opět Auri, která tu jde obhajovat svůj milovaný cyberpunk.
Ano, neskutečně jsem si užila BO3, fakt moc a docela mě zaráží to hodnocení. Chápu, že fanoušci série si musí říkat "Ježíš, zas další pitomá military cyberpunk střílečka, to zas bude sračka." a už s tímhle předsudkem hru spustí. Já z COD hrála maximálně tak Modern Warfare, takže žádné předsudky nebyly. Ba naopak, shlédla jsem trailer a moje první myšlenka byla "CPAF! Tohle si prostě musím zahrát!" A po boostu PC se tak stalo a nelituji tohoto rozhodnutí.
Hru jsem nehrála v cooperaci, protože by mi to zkazilo požitek, navíc by nikdo nechtěl slyšet moje crush řeči na Hendrickse. Mulťák jsem ani nezkoušela, protože by mě stejně nebavil, ale to je vedlejší.
Kampaň upřímně beru za dost povedenou. Začátek byl takový ten typický "jak jsem přišel k augmentacím", tam se toho moc vymyslet nedá. Utrhnutí končetin obrovským ošklivým robotem bylo ovšem poměrně originální a dost brutální. Oceňuji kreativní tutorial, kde vám autoři ukážou pár způsobů, jakým můžete hru hrát.
Oceňuji chování zbraní. Moc dobře nedokáži posoudit ostatní zbraně, protože jsem celou kampaň prošla jenom se sniperkou a pistolkou. Každopádně fyzika sniperky je dost povedená, dokonce stabilita se mění podle toho, jestli zrovna stojíte, klečíte nebo ležíte. O velikostech zásobníků a také množství, které musíte s sebou nosit bych pomlčela, přece jenom je to hra a těch nepřátel je tam vážně hodně. Občas až moc. A někdy fakt otravných. Co mi ale drásalo nervy, tak granáty, ty bych zakázala!
Augmentace jsou za mě super. Tři různé stromy, každý podle jiného stylu hraní. Mi se nejvíce vyplatilo používat modrý strom, čili hackování. Když máte kolem sebe robotů jak nasraných, hodí se jich pár vyřadit nebo obrátit ve váš prospěch. Co bych ale uvítala, tak nějakou rychlou možnost použití augmentací, abych pořád nemusela vybírat na Q jinou. (Možná to tam je a já si toho jen nevšimla, huh.)
Úpravu postavy moc komentovat nebudu, určitě si s tím někdo hodně vyhrál. Hrála jsem za muže, protože za ženský hrát nikdy nebudu. Ale zajímalo by mě, jestli za ženskou byste měli stejnou crush na Kane nebo by měla crush na někoho jinýho. .
Co se postav ve hře týče, všechny na mě působí tak neutrálně a chladně, přesně tak, jak by cyberpunkový voják měl působit, aby si hráč sám vytvořil sympatie, antipatie a názory na jednotlivé členy. Pro mě osobně byla Kane neskutečně nesympatická a blbá. Like rly, vážně se musíš zavřít do místnosti, kde je všude napsaný, že je tam vysoce radioaktivní a toxický odpad? Jako jo, sebevražda je to originální, ale proč to děláš, ženo? . Naopak moje crush byl jednoznačně Hendricks, který v komunitě hráčů moc oblíbený není. :D
Oceňuji, jak si autoři dali práci s psychikou postav, která má vliv i na vás. Nejprve jste rádi, že máte spolehlivý tým a lidi kolem sebe, kterým můžete věřit. Jenže, pak je Taylor ten největší zmrd a jediný, komu můžete věřit, je váš bro Hendricks a vy prostě máte chuť Taylorovi poslat tečku mezi oči. Jenže, pak se to otočí, ten hajzl je pro změnu váš bro a jediný, kdo stojí za vámi je Taylor, takže ho zas máte rádi.
Příběh je dobrý, ale musíte se na něj dívat s nadsázkou. Místy je přitažený za vlasy, někdy zase až moc epický. (Všeho moc škodí). Autoři se snažili tam narvat co nejvíce zvratů, až jich tam prostě bylo až moc. A epických pasáží tam taky bylo víc, než je potřeba na tak krátkou kampaň. Pasáže, kdy jste se dostali do "Frozen Forest" mi připomněly Mass Effect 3, kdy se Shepymu zdá, jak věží v lese a vidím tam toho klučinu, Catalyst.
Občas mi přišlo, že některé dialogy jsou až moc "overacting" (čili až moc přehrávané), ale aspoň, když vás někdo seřval, jste věděli, že je fakt nasranej.
Všichni jsme čekali, že hlavním tématem správného military cyberpunku bude nějaká nadnárodní korporace, která buď zajišťuje zbraně, augmentace nebo umělou inteligenci. No a my dostali všechno dohromady. Už to značí, že nepůjde o nic dobrého.
Úplný závěr mi pak přišel trochu mindfuck, ale v tom dobrém smyslu. Místy jsem byla lehce zmatená a kladla jsem si otázku "Co se to sakra děje a proč?", stejně jako vaše postava.
Čemu dávám obrovské plus, tak misi, kdy jste se dostali do Frozen Forest a museli jste projít živou simulací 2SV. To byl jeden z nejvíce epických momentů a hodně pomohli celou hru oživit.
Soubojový systém je klasika. Máte nějakou zbraň, proti vám jsou nějací nepřátelé, můžete jich potkat více druhů, a vaším úkolem je vyhladit to tam do posledního NPC, stejně jako u všech střílečkách. Co bylo o nervy, tak ty velké robotické potvory, které dalo práci sendat raketometem. Oceňuji "wall hack", kdy vidíte do určité vzdálenosti nepřátele za překážkou nebo zdí, ale jakmile jsou pryč z krytu, vidíte maximálně značky nad hlavami, takže to není zas tak lehké je najít, ještě k tomu, když barvy jejich oblečení a prostředí, kde zrovna bojujete, mají stejnou paletu barev. :D
Když jsme u toho, s level designem i celkově grafikou jsem spokojená, koukalo se na to hezky. Design biotických rukou je pro mě menší orgasmus, stejně jako design mojí lásky Locusu, čili sniperce. Celkově byly zbraně hrozně hezky designované, ale neměla jsem možnost je vystřídat. Nebo jako měla, ale nechtělo se mi vzdávat se mé ženy.
Celkově gameplay mi osobně přišel zábavný, i když se hra snaží působit až moc vážně a místy i dost depresivně. Sebevraždu mé postavy jsem opravdu nečekala :D . Občas jsem se i fakt pobavila nad některou hláškou, jindy jsem měla chuť jít některé z postav nafackovat za to, jakou kravinu právě udělali. Ale aspoň je to přirozenější, protože nikdo není superultraneomylný voják jako Shepard, že ano.
Shrnutí? Z pohledu cyberpunkera určitě doporučuji, Akce je tam tolik, že pak budete chtít hrát jenom stealth hry, příběh je pro nás typický, ovšem ozvláštněný některými pro cp netradičními elementy. Pro fanoušky původních COD pravděpodobně odpad, já to považuji za dost dobrou hru.
Co musím ještě zmínit, tak je optimalizace, na kterou si hrozně moc lidí stěžuje. Ano, taky se mi po spuštění hra neskutečně sekala a už jsem začala zoufat, že si to nezahraju. problém je v tom, že defaultně si hra bere výkon z CPU, proto je pro slabší procesory nehratelná. Naštěstí se to dá změnou jednoho čísla v configu změnit a hra místo CPU začne vytěžovat ramky, jako každá jiná. Pak jsem hrála na ultra v 60 FPS po celou dobu hry, drop jsem zaznamenala možná jednou a při cutscenách se počet snížil ke 30, aby působily více cinematicky. Takže nakonec bez problému.
Rozhodovala jsem se mezi 80% a 75%, ale 75% bude stačit. I tak si ji zapíšu na seznam oblíbených.
Ano, neskutečně jsem si užila BO3, fakt moc a docela mě zaráží to hodnocení. Chápu, že fanoušci série si musí říkat "Ježíš, zas další pitomá military cyberpunk střílečka, to zas bude sračka." a už s tímhle předsudkem hru spustí. Já z COD hrála maximálně tak Modern Warfare, takže žádné předsudky nebyly. Ba naopak, shlédla jsem trailer a moje první myšlenka byla "CPAF! Tohle si prostě musím zahrát!" A po boostu PC se tak stalo a nelituji tohoto rozhodnutí.
Hru jsem nehrála v cooperaci, protože by mi to zkazilo požitek, navíc by nikdo nechtěl slyšet moje crush řeči na Hendrickse. Mulťák jsem ani nezkoušela, protože by mě stejně nebavil, ale to je vedlejší.
Kampaň upřímně beru za dost povedenou. Začátek byl takový ten typický "jak jsem přišel k augmentacím", tam se toho moc vymyslet nedá. Utrhnutí končetin obrovským ošklivým robotem bylo ovšem poměrně originální a dost brutální. Oceňuji kreativní tutorial, kde vám autoři ukážou pár způsobů, jakým můžete hru hrát.
Oceňuji chování zbraní. Moc dobře nedokáži posoudit ostatní zbraně, protože jsem celou kampaň prošla jenom se sniperkou a pistolkou. Každopádně fyzika sniperky je dost povedená, dokonce stabilita se mění podle toho, jestli zrovna stojíte, klečíte nebo ležíte. O velikostech zásobníků a také množství, které musíte s sebou nosit bych pomlčela, přece jenom je to hra a těch nepřátel je tam vážně hodně. Občas až moc. A někdy fakt otravných. Co mi ale drásalo nervy, tak granáty, ty bych zakázala!
Augmentace jsou za mě super. Tři různé stromy, každý podle jiného stylu hraní. Mi se nejvíce vyplatilo používat modrý strom, čili hackování. Když máte kolem sebe robotů jak nasraných, hodí se jich pár vyřadit nebo obrátit ve váš prospěch. Co bych ale uvítala, tak nějakou rychlou možnost použití augmentací, abych pořád nemusela vybírat na Q jinou. (Možná to tam je a já si toho jen nevšimla, huh.)
Úpravu postavy moc komentovat nebudu, určitě si s tím někdo hodně vyhrál. Hrála jsem za muže, protože za ženský hrát nikdy nebudu. Ale zajímalo by mě, jestli za ženskou byste měli stejnou crush na Kane nebo by měla crush na někoho jinýho. .
Co se postav ve hře týče, všechny na mě působí tak neutrálně a chladně, přesně tak, jak by cyberpunkový voják měl působit, aby si hráč sám vytvořil sympatie, antipatie a názory na jednotlivé členy. Pro mě osobně byla Kane neskutečně nesympatická a blbá. Like rly, vážně se musíš zavřít do místnosti, kde je všude napsaný, že je tam vysoce radioaktivní a toxický odpad? Jako jo, sebevražda je to originální, ale proč to děláš, ženo? . Naopak moje crush byl jednoznačně Hendricks, který v komunitě hráčů moc oblíbený není. :D
Oceňuji, jak si autoři dali práci s psychikou postav, která má vliv i na vás. Nejprve jste rádi, že máte spolehlivý tým a lidi kolem sebe, kterým můžete věřit. Jenže, pak je Taylor ten největší zmrd a jediný, komu můžete věřit, je váš bro Hendricks a vy prostě máte chuť Taylorovi poslat tečku mezi oči. Jenže, pak se to otočí, ten hajzl je pro změnu váš bro a jediný, kdo stojí za vámi je Taylor, takže ho zas máte rádi.
Příběh je dobrý, ale musíte se na něj dívat s nadsázkou. Místy je přitažený za vlasy, někdy zase až moc epický. (Všeho moc škodí). Autoři se snažili tam narvat co nejvíce zvratů, až jich tam prostě bylo až moc. A epických pasáží tam taky bylo víc, než je potřeba na tak krátkou kampaň. Pasáže, kdy jste se dostali do "Frozen Forest" mi připomněly Mass Effect 3, kdy se Shepymu zdá, jak věží v lese a vidím tam toho klučinu, Catalyst.
Občas mi přišlo, že některé dialogy jsou až moc "overacting" (čili až moc přehrávané), ale aspoň, když vás někdo seřval, jste věděli, že je fakt nasranej.
Všichni jsme čekali, že hlavním tématem správného military cyberpunku bude nějaká nadnárodní korporace, která buď zajišťuje zbraně, augmentace nebo umělou inteligenci. No a my dostali všechno dohromady. Už to značí, že nepůjde o nic dobrého.
Úplný závěr mi pak přišel trochu mindfuck, ale v tom dobrém smyslu. Místy jsem byla lehce zmatená a kladla jsem si otázku "Co se to sakra děje a proč?", stejně jako vaše postava.
Čemu dávám obrovské plus, tak misi, kdy jste se dostali do Frozen Forest a museli jste projít živou simulací 2SV. To byl jeden z nejvíce epických momentů a hodně pomohli celou hru oživit.
Soubojový systém je klasika. Máte nějakou zbraň, proti vám jsou nějací nepřátelé, můžete jich potkat více druhů, a vaším úkolem je vyhladit to tam do posledního NPC, stejně jako u všech střílečkách. Co bylo o nervy, tak ty velké robotické potvory, které dalo práci sendat raketometem. Oceňuji "wall hack", kdy vidíte do určité vzdálenosti nepřátele za překážkou nebo zdí, ale jakmile jsou pryč z krytu, vidíte maximálně značky nad hlavami, takže to není zas tak lehké je najít, ještě k tomu, když barvy jejich oblečení a prostředí, kde zrovna bojujete, mají stejnou paletu barev. :D
Když jsme u toho, s level designem i celkově grafikou jsem spokojená, koukalo se na to hezky. Design biotických rukou je pro mě menší orgasmus, stejně jako design mojí lásky Locusu, čili sniperce. Celkově byly zbraně hrozně hezky designované, ale neměla jsem možnost je vystřídat. Nebo jako měla, ale nechtělo se mi vzdávat se mé ženy.
Celkově gameplay mi osobně přišel zábavný, i když se hra snaží působit až moc vážně a místy i dost depresivně. Sebevraždu mé postavy jsem opravdu nečekala :D . Občas jsem se i fakt pobavila nad některou hláškou, jindy jsem měla chuť jít některé z postav nafackovat za to, jakou kravinu právě udělali. Ale aspoň je to přirozenější, protože nikdo není superultraneomylný voják jako Shepard, že ano.
Shrnutí? Z pohledu cyberpunkera určitě doporučuji, Akce je tam tolik, že pak budete chtít hrát jenom stealth hry, příběh je pro nás typický, ovšem ozvláštněný některými pro cp netradičními elementy. Pro fanoušky původních COD pravděpodobně odpad, já to považuji za dost dobrou hru.
Co musím ještě zmínit, tak je optimalizace, na kterou si hrozně moc lidí stěžuje. Ano, taky se mi po spuštění hra neskutečně sekala a už jsem začala zoufat, že si to nezahraju. problém je v tom, že defaultně si hra bere výkon z CPU, proto je pro slabší procesory nehratelná. Naštěstí se to dá změnou jednoho čísla v configu změnit a hra místo CPU začne vytěžovat ramky, jako každá jiná. Pak jsem hrála na ultra v 60 FPS po celou dobu hry, drop jsem zaznamenala možná jednou a při cutscenách se počet snížil ke 30, aby působily více cinematicky. Takže nakonec bez problému.
Rozhodovala jsem se mezi 80% a 75%, ale 75% bude stačit. I tak si ji zapíšu na seznam oblíbených.
Pro: akce, cyberpunk, atmosféra, Frozen Forest, Hendricks (:D), zbraně, příběh, augmentace
Proti: místy overacting, granáty, občas přehnaně moc nepřátel,