Na začátek je třeba říct, že si přijdu jako nenáročný hráč, co se závodních her týče. Neřeším nijak moc, jestli je hra arkáda nebo simulace. Nevlastním volant a na gamepadu se mi auta neovládají dobře. Jsem ze "staré školy" a auta mastím jedině na šipkách. Prostě hraju a jsem rád, když se mi hra ovládá dobře. (so deep)
Na závodech rally, tehdy ještě pod hlavičkou legendy Colin McRae, jsem vyrůstal. Stovky báječných hodin strávených v bahně, písku, sněhu a prachu. Jak už víme z dřívějších dílů série DiRT, tahle hra však není jen o rally závodech. Je to však vyloženě mínus?
Po celou dobu hraní jsem si rychlost aut na rovinkách a každý dobře provedený drift v zatáčce užíval. Ale něco mi na tom prostě chybělo. Necítil jsem v prstech to, co jsem zažíval dřív. Možná, že by se mi to hodně rychle omrzelo, kdyby hra neobsahovala i klasické okruhy a mnoha lidmi nenáviděnou gymkhanu. Okruhy jsou prostě fajn, co na to říct. Trochu repetetivními se okruhové závody začaly stávat, když byly třeba čtyři za sebou, ale i to se dalo přežít. A nakonec i ta proklínaná gymkhana nebyla úplně od věci. Chápu, že si mnoho lidí řekne: "Co tam dělá taková blbá věc, k závodům se to vůbec nehodí!" Ok, jezdit po asfaltu, driftovat, srážet krabice a prostě dělat psí kusy je něco trochu jiného, než se prohánět divočinou uprostřed Keni, ale do jaké jiné hry byste takovou věc implementovali? Nedokážu si představit, že by Codemasters vydali pouze hru zaměřenou na gymkhanu. Hra by v progamingu možná nějaký potenciál měla, což mi vnuká myšlenku, že by se na to byla fakt radost dívat ale jinak? Myslím, že by se nenašlo moc lidí, kteří by hru hráli. Proto celkem oceňuji pokus přes Kena Blocka zařadit i tuto disciplínu do závodních her... ale ty nervy... Ze začátku jsem byl vážně marnej, po nějaké době jsem už ale neměl problém vyhrát závod na první pokus, ale našly se asi dvě "tratě", u kterých jsem rozložení překážek vyloženě proklínal. Oh můj bože, jak já ty tratě nenáviděl. Body jsem byl naštěstí schopen nahnat na těch ostatních.
Veliký plus hry vidím v multiplayeru, ve vzájemném sdílení časů a hře s kamarády. Bohužel mě trochu mrzí, že jsem si hru s kamarády vyzkoušet nemohl, protože nikdo známý tuto hru nehraje. Dokážu si ale představit hodiny a hodiny zábavy, které dokáže multiplayer s kamarády nabídnou. Akorát by vývojáři mohli trochu poladit funkci mikrofonu.
Hrou jsem se po celou dobu dobře bavil, nebýt pár neduhů a mít kamárády (4ever alone), hře bych se nebál dát i daleko větší hodnocení. Na hru se velice dobře dívá a ještě lépe potom zní. Chtělo by to ještě vyšperkovat a nakonec bych se vůbec nezlobil, kdyby gymkhana zůstala v DiRT sérii už natrvalo.
Na závodech rally, tehdy ještě pod hlavičkou legendy Colin McRae, jsem vyrůstal. Stovky báječných hodin strávených v bahně, písku, sněhu a prachu. Jak už víme z dřívějších dílů série DiRT, tahle hra však není jen o rally závodech. Je to však vyloženě mínus?
Po celou dobu hraní jsem si rychlost aut na rovinkách a každý dobře provedený drift v zatáčce užíval. Ale něco mi na tom prostě chybělo. Necítil jsem v prstech to, co jsem zažíval dřív. Možná, že by se mi to hodně rychle omrzelo, kdyby hra neobsahovala i klasické okruhy a mnoha lidmi nenáviděnou gymkhanu. Okruhy jsou prostě fajn, co na to říct. Trochu repetetivními se okruhové závody začaly stávat, když byly třeba čtyři za sebou, ale i to se dalo přežít. A nakonec i ta proklínaná gymkhana nebyla úplně od věci. Chápu, že si mnoho lidí řekne: "Co tam dělá taková blbá věc, k závodům se to vůbec nehodí!" Ok, jezdit po asfaltu, driftovat, srážet krabice a prostě dělat psí kusy je něco trochu jiného, než se prohánět divočinou uprostřed Keni, ale do jaké jiné hry byste takovou věc implementovali? Nedokážu si představit, že by Codemasters vydali pouze hru zaměřenou na gymkhanu. Hra by v progamingu možná nějaký potenciál měla, což mi vnuká myšlenku, že by se na to byla fakt radost dívat ale jinak? Myslím, že by se nenašlo moc lidí, kteří by hru hráli. Proto celkem oceňuji pokus přes Kena Blocka zařadit i tuto disciplínu do závodních her... ale ty nervy... Ze začátku jsem byl vážně marnej, po nějaké době jsem už ale neměl problém vyhrát závod na první pokus, ale našly se asi dvě "tratě", u kterých jsem rozložení překážek vyloženě proklínal. Oh můj bože, jak já ty tratě nenáviděl. Body jsem byl naštěstí schopen nahnat na těch ostatních.
Veliký plus hry vidím v multiplayeru, ve vzájemném sdílení časů a hře s kamarády. Bohužel mě trochu mrzí, že jsem si hru s kamarády vyzkoušet nemohl, protože nikdo známý tuto hru nehraje. Dokážu si ale představit hodiny a hodiny zábavy, které dokáže multiplayer s kamarády nabídnou. Akorát by vývojáři mohli trochu poladit funkci mikrofonu.
Hrou jsem se po celou dobu dobře bavil, nebýt pár neduhů a mít kamárády (4ever alone), hře bych se nebál dát i daleko větší hodnocení. Na hru se velice dobře dívá a ještě lépe potom zní. Chtělo by to ještě vyšperkovat a nakonec bych se vůbec nezlobil, kdyby gymkhana zůstala v DiRT sérii už natrvalo.
Pro: grafika, soundtrack, multiplayer
Proti: mikrofon