Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Neverwinter Nights

  • PC 50
2017-08-15
Mám tři řady kouzel (Ctrl + Shift), stačí číst ty malé dialogy. Zvlášt během treninku – snažím se dostat ven. Vypadá to, že budu hrát za klerika, což je podobná postava necromanceru z Diabla. Paleta čar a kouzel je opravdu široká. Hlavně nevím, k čemu většina slouží.

Na první pohled tadle hra vypadá strašně složitě, a taky je, proto máte pod M2 tu nabídku možností. Když ale pochopíte její mechanismy, hraje se celkem dobře (si zase fandím, kde bude zakopanej pse?). Na druhou stranu lze podniknout téměř všechno jako v reálu. Už to nejsou ty chaotický bitky, kdy jen klikáte na nepřátele, ale využijete i taktiku. Od toho je tam zase pauza. Grafika je ještě hnusnější, než jste avizovali, ale mně tendle engine nevadí. Kamera nemá chybu. Je přehledná a normálně s ní otáčíte jako v TW. Prostřední tlačítko jsem moc nepoužíval, uhel je většinou dobrej. Kde nemám přehled je právě jinak dobrej DAO (co to melu).

2017-08-16
Tvl, to je hustý, vy máte určitý počet kouzel, se kterými si musíte vystačit, žádnou manu, a pak se musíte vyspat, abyste je obnovili (B).
Postavičky jsou rozpohybovaný celkem dobře, kouzla efektní, v podstatě nemám potřebu něco vytknout. Je pravda, že máte pocit, jako byste hráli něco z 90 let. Tím lépe, a to bude asi ta atmosfera.

Zkouším skrze nějaký kouzla projít dungeonem v HotU. Todle je hra na dlouhý zimní večery!

Resting – já to věděl! Mužu jít bušit demony.

Prolomil jsem kletbu a dostal se ven z tělocvičny (klerik). Za barbariana zase nevím, kam dál. Za rangera sice už umím si přivolat pomocníky, ale nemám žádnou střelnou zbran a je to tam dost hustý. Všimnul jsem si, že vlastně hraju za tři postavy, tak jak jsou rozdělený v DA. Tady jsou zaměření víceméně rozdělený do dalších padesáti podobných podskupin, ale vesměs je to všechno stejný.

Tak jsem vyrubal náměstí a začíná to bejt trochu nuda. Koncept je dobrej, atmosfera taky, ale bitky dost zaostávaj. Navíc každou chvíli se nemužu hejbat, protože jsem přetíženej – to je pěkně blbej prvek, stačilo v inventáři omezit místo.

2017-08-23

- Brusting frightener rich, wall of the district from everyone else
- Cries mostly fall on deaf ears
- One day the plague will come to them in force and they shall rerget their selffishness
- Im game for little chit-chat

Why are you on this mission of yours?

- Klerik pomoc (to je uplně jasný) mizantrop
- Ranger fame – hrdina
- Barbar (Rogue) gold and riches – odměna
- Paladin duty – povinost

Nikdy se nerozhoduju podle sebe, ale podle charakteru mojí postavy. Nevím, jesli to tak máte stejně, ale pro mě je duležitější celkový vyznění než moje pocity. Žádné vlastní totiž nemám. Pokud lidi zasáhne násilí, smrt atp, tak jim to přeju, protože vím, že nic se neděje bezduvodně. A proto si v klidu vychutnám uječený dav lidí, co sešli z cesty, nahradili své příbuzné zvířaty a ted je čeká trpkej osud. Já mezi tím shrábnu zlato a znásilním bezbranné ženy, co tady uprchlíkum otevíraly dveře!

- I desire fame above all else (co je ona, lučišnice? bard, to je jako ranger. tak to jsem se trefil)
- I want to walk path that others havent. To make my own legend rather than recount others! I want to be thrilled and awed by my life. And when I look back on it to regret nothing (to asi nepujde)
- Me too
- I know where the „normal“ path leads. Path of the expected. The path where everyone else wants you lead. Down that path lies oblivion
- No need to be so melodramatic about it
- Jé to sou super dialogy!
- Death. There are many ways to die that not leaves a corpse
- Story about my family. How I became what Im today

Tak prej dialogy jsou trapný, ale nepíšou, že postavy jsou jen do počtu. Vadí jim, že je jen jedna a nevidí jí do inventáře. Rozporuplná hra, ale na Tiscali dostala 9/10. To je podle mě až moc splněných očekávání. U mě budou ty dialogy mít zásadní vliv na konečné hodnocení, pak hratelnost stoupne o 50%, ale když jsou tak malým písmem, tak to zas nemá vliv. To abych si bral brejle! Hra zaměřená na dialogy a zapomenou na velikost písma? Jak todle mohlo projít (to už bude moje oblíbená věta)? To je nenapadlo, že někdo muže mít doma 22 monitor, když už tam mají HD rozlišení? Strašná chyba. Ukládání mezi souboji se pak jeví jako maličkost.

Implementace pravidel DnD třetí řady. Tvl, co to je? Já si ničeho nevšiml. Asi si otevřu Wikipedii!

Rozlet v kombinaci ras a povolání. Možná trochu zbytečnej, protože se dá opět zredukovat na základní warrior – rogue – magician, a koukám, že uplnou náhodou jsem si v každém díle zvolil jeden charakter.

Tvl, jděte s tím střídáním dne a noci do prdele! Bud je to moc rychlý, nebo se to nepovede. Takovou milou výjimkou je snad jen Spellforce 2, kde si toho ani nevšimnete. Tvl poslední pulrok hraju samý takový hry, kde to je. Stalker (ok), Burnout, ted fantasy počínaje Skyrim.
Lhostejní žoldáci. Co to kecá? Vy jste to taky nečetli? Kdyby jejich charaktery nestály za nic, tak bych jejich kecy asi nepřepisoval! Je faklt, že v DAO pusobí živěji, ale to protože se k vám většinou přidaj a tady máte na výběr z několika postav. Nicméně každá z nich skrývá citlivý osobní příběh.

VURHOR. To je ten samej člověk, co u jedničky zmínil DA jako příklad špatného RPG a u dvojky vyzdvyhne rozmanitost a složení postav. V soubojích je přitom (DA) jednoznačně nejlepší.
„V jedničce jsem měl občas pocit, že čtu něco ze své vlastní fantasy tvorby, když mi bylo osm.“ Tak to bych si rád přečetl.

- You will probably be bored to tears, as Im not stuff of legends yet
- Dialogy jsou výborný!

Nejhorší inventář, jakej jsem v RPG viděl. Je sice prusvitnej, ale když chci porovnat předměty nebo se o nich něco dozvědět, tak musím na věc dvakrát kliknout. Ne, dvojklikem, ale zvolit jeho vlastnosti jako někde ve Windousech! Asi chtěli zustat věrni konceptu pravého tlačítka myši sloužícího jako nabídka možností, ale vubec to v praxi nefunguje.

Není to špatná hra, akorát je strašně nudná. Bud nevíte, kam máte jít, nebo se serete s nepřáteli, který mě vůbec nebaví. Co naplat, že jich jsou desítky druhu.
Mužete si číst pozadí questu. Celý to na mě pusobí příjemným retro stylem, ale to bude asi všechno. Chybí tomu náboj. Grafika je to poslední, co by mě odradilo pokračovat. Postavičky jsou krásně rozpohybovaný. Je dobře, že připomínají modelky, ne tlustý řitopichy, na který se nedá dívat ani z dálky. I když chápu, že jste si podobný charakter museli vytvořit, abyste se necítili tak diskriminovaní. Nelineární zdlouhavej děj a tuny vedlejších questu vás dokážou spolehlivě uspat.

Další věc, která je hodně slabá, je příběh. Vubec nevím, co se děje. Jasně, do města přišla zkáza v podobě ptačí chřipky, ale nijak se mne to nedotýká. Natož aby mi to ukazovalo cestu. Mám vymlátit ruzný lokace od parazitu, ale abych věděl, s čím se mám vrátit, abych se posunul někam dál, to teda ne. Todle je pravej SANDBOX.

Hudbu jsem vypnul, poslouchám soundtrack z Gravitace (Sandra Bulock).
Mám pocit, že smyslem celý hry je prohledat všechny truhly ve městě. Už se tam toulám několik dní (hodin) a nic zásadního se nestalo. Ted mi došli i nepřátelé. Asi to podruhý a konečně ukončím.

Stále čekám nějaký zásadní zvrat!
Přepnul jsem to na nejtěžší (nejsou ty obtížnosti obrácený?), přidal krev, našel práznou lokaci (a řemdich), a dostalo to trochu spád. Nakonec jsem musel jít dum od domu, abych se někam dostal. Zachránil jsem ze spáru sorcerera dryádu (připomnělo mi to Piráty z Karibiku). A musel se už trochu rozhodovat, jak s ní naložím. Hurá!
A jsem, tam kde jsem byl před hodinou. Opuštěnej uprostřed prázdných ulic. S nudnými nezajímavými lidmi kolem sebe.

Hordes of Undertaken

Objevil jsem druhý východ z týdle díry.
- Hello rat, hello dog (jsem pán šelem – povídám si se zvířaty)
- Sračka

Pro: Nejvíc připomínalo: Final Fantasy, Blair Witch, Deus Ex

Proti: Divná hra