Falcon 4.0 Allied Force jsem si prakticky ihned po vydání nechal dovést z USA (to proto, že u nás jej nešlo koupit mimo jeden specializovaný letecký e-shop s velmi vysokou cenou!), a čekal tak více něž měsíc na transport přes velkou louži. Inu to víte, letecká pošta nebyla tenkrát z nejrychlejších, k tomu celníci a nesmíme zapomenout na tradičně kvalitní českou poštu!
Nicméně to čekání stálo za to. V té době jsem létal především originálního Microprose Falcon 4.0, nutno dodat, že značně modifikovaného (SuperPack3 + HighTiles textury terénu + nový 2D a 3D kokpit). Jak už to tak ale bývá u free modifikací, problém byl v multiplayeru. Nebylo prakticky možno létat ve velmi těsných formacích s kamarády z 42nd Czech Virtual Squadron, protože to původní engine ani jeho modifikace neumožňovaly bez kolizí, což je v multiplayeru dost zásadní věc. A věřte mi, že nic člověka nenaštve více, než když se během úspěšné mise srazíte se spolubojovníkem během zpátečního letu na základnu.
A právě tehdy vyšlo dosud jediné oficiální pokračování originálního Falcon 4.0 z roku 1998 od Lead Pursuit. Jelikož se jednalo o oficiální produkt, v ceně jste dostali celou řada patchů ( poslední 13 vyšel ještě 3 roky po vydání!), které opravili prakticky všechny nebo téměř všechny chyby v simulátoru. A že jich bylo, neboť jádro hry je stále původní kód MicroProse Falcon 4.0!
Ačkoliv Falcon 4.0 Allied Force nebyl o moc detailnější nebo lepší než free modifikace (SP3), dokázal to po čem Falcon komunita virtuálních letců dlouho toužila. A to sjednotit multiplayer do stabilního kódu, který umožňoval létat těsné formace a najednou zde byla obrovská radost ze znovu objeveného létaní s velmi oblíbenou F-16 a to vše bez zklamání s padáním misí v multiplayeru jak tomu bylo dříve.
A, aby toho nebylo málo tak Falcon 4.0 Allied Force přinesl pochopitelně všechny výhody co původní Falcon 4.0, tzn. dynamické kampaně včetně pozemní války, již s vychytanými chybami (alespoň s drtivou většinou z nich), lepší AI (wingmany) a celkově se jedná prostě o značně vylepšený Falcon 4.0, který byl konkurence schopný tehdejšímu největšímu rivalovi Lock On: Modern Air Combat. Simulátor také přišel s perfektním a velmi rozsáhlým manuálem v PDF, kde bylo vysvětleno naprosto vše, včetně tréningových misí.
Někteří ho dodnes preferují před Falcon BMS 4 právě z důvodu stability a nízkých nároků na HW.
PS: zde je původní recenze na Falcon 4.0 Allied Force, kde jsem shrnul své dojmy z létání v multiplayeru.
Nicméně to čekání stálo za to. V té době jsem létal především originálního Microprose Falcon 4.0, nutno dodat, že značně modifikovaného (SuperPack3 + HighTiles textury terénu + nový 2D a 3D kokpit). Jak už to tak ale bývá u free modifikací, problém byl v multiplayeru. Nebylo prakticky možno létat ve velmi těsných formacích s kamarády z 42nd Czech Virtual Squadron, protože to původní engine ani jeho modifikace neumožňovaly bez kolizí, což je v multiplayeru dost zásadní věc. A věřte mi, že nic člověka nenaštve více, než když se během úspěšné mise srazíte se spolubojovníkem během zpátečního letu na základnu.
A právě tehdy vyšlo dosud jediné oficiální pokračování originálního Falcon 4.0 z roku 1998 od Lead Pursuit. Jelikož se jednalo o oficiální produkt, v ceně jste dostali celou řada patchů ( poslední 13 vyšel ještě 3 roky po vydání!), které opravili prakticky všechny nebo téměř všechny chyby v simulátoru. A že jich bylo, neboť jádro hry je stále původní kód MicroProse Falcon 4.0!
Ačkoliv Falcon 4.0 Allied Force nebyl o moc detailnější nebo lepší než free modifikace (SP3), dokázal to po čem Falcon komunita virtuálních letců dlouho toužila. A to sjednotit multiplayer do stabilního kódu, který umožňoval létat těsné formace a najednou zde byla obrovská radost ze znovu objeveného létaní s velmi oblíbenou F-16 a to vše bez zklamání s padáním misí v multiplayeru jak tomu bylo dříve.
A, aby toho nebylo málo tak Falcon 4.0 Allied Force přinesl pochopitelně všechny výhody co původní Falcon 4.0, tzn. dynamické kampaně včetně pozemní války, již s vychytanými chybami (alespoň s drtivou většinou z nich), lepší AI (wingmany) a celkově se jedná prostě o značně vylepšený Falcon 4.0, který byl konkurence schopný tehdejšímu největšímu rivalovi Lock On: Modern Air Combat. Simulátor také přišel s perfektním a velmi rozsáhlým manuálem v PDF, kde bylo vysvětleno naprosto vše, včetně tréningových misí.
Někteří ho dodnes preferují před Falcon BMS 4 právě z důvodu stability a nízkých nároků na HW.
PS: zde je původní recenze na Falcon 4.0 Allied Force, kde jsem shrnul své dojmy z létání v multiplayeru.
Pro: Stabilní MP, vylepšení v každé oblasti simulátoru, dynamické kampaně včetně pozemní války, nízké HW nároky
Proti: Grafika byla pozadu za tehdejším konkurentem i v době vydání