Krásná, ale poněkud prázdná hra.
Severská mytologie je zajímavá, a umělecké ztvárnění je úžasné. Graficky Jotun vyniká, vnitřní hlas je výborně namluven v severském jazyce (předpokládám švédštinu), a kouzlo přidává i pěkná hodící se hudba.
Herní mechaniky jsou na tom bohužel podstatně hůře. Pět světů, a každém z nich svět dvě mapy (takže celkem deset), ve kterých se bohužel téměř nic neděje, a každá trvá cca 20 minut (podle toho, jak moc chcete hledat skryté jablko či svatyni, přidávající bonusy). Svět se většinou skládá z nepříliš veliké mapy, ze které ovšem příliš nevidíte (protože kamera je extrémně přiblížená), a vy šmejdíte postavičkou ze strany na stranu tak dlouho, až najdete průchod k runě. Občas je někde pár nepřátel (málo maličko), občas je někde nutno něco zmáčknout/rozbít, ale nic co by zaměstnalo reflexy nebo kůru mozkovou. Takže se celou dobu jen kocháte grafikou a nesnažíte se myslet na to, že vás to tak trochu nudí.
Co mě na hře poměrně vadilo byla hodně přiblížená kamera (což ještě není takový problém), která se občas velmi pomalu posouvala (postavička byla u kraje obrazovky, a kamera se mi stále snažila zdůrazňovat něco uprostřed - což vadilo hodně), a navigační mapa každého světa, která dost často neodpovídala realitě (což nepovažuji za autorský úmysl ale za chybu). Docela mě překvapilo, že i na gamepadu na analogové páčce se postavička umí pohybovat pouze do 8 směrů.
Na konci každého světa je boss, který je mnohem zábavnější než svět samotný. Bossové nejsou nijak těžcí (až na toho závěrečného, šestého), ale mají svůj šarm a zajímavé schopnosti.
Technické zpracování výtečné, nezpozoroval jsem žádné problémy. Za chodu lze přepínat mezi klávesnicí+myší a gamepadem. Můj neznačkový Genius gamepad fungoval bez jakékoliv konfigurace okamžitě správně. To všechno v linuxové verzi hry z GOG.
Celkově se hra dá dohrát za cca pět hodin.
Celkové hodnocení: Dobrá
Severská mytologie je zajímavá, a umělecké ztvárnění je úžasné. Graficky Jotun vyniká, vnitřní hlas je výborně namluven v severském jazyce (předpokládám švédštinu), a kouzlo přidává i pěkná hodící se hudba.
Herní mechaniky jsou na tom bohužel podstatně hůře. Pět světů, a každém z nich svět dvě mapy (takže celkem deset), ve kterých se bohužel téměř nic neděje, a každá trvá cca 20 minut (podle toho, jak moc chcete hledat skryté jablko či svatyni, přidávající bonusy). Svět se většinou skládá z nepříliš veliké mapy, ze které ovšem příliš nevidíte (protože kamera je extrémně přiblížená), a vy šmejdíte postavičkou ze strany na stranu tak dlouho, až najdete průchod k runě. Občas je někde pár nepřátel (málo maličko), občas je někde nutno něco zmáčknout/rozbít, ale nic co by zaměstnalo reflexy nebo kůru mozkovou. Takže se celou dobu jen kocháte grafikou a nesnažíte se myslet na to, že vás to tak trochu nudí.
Co mě na hře poměrně vadilo byla hodně přiblížená kamera (což ještě není takový problém), která se občas velmi pomalu posouvala (postavička byla u kraje obrazovky, a kamera se mi stále snažila zdůrazňovat něco uprostřed - což vadilo hodně), a navigační mapa každého světa, která dost často neodpovídala realitě (což nepovažuji za autorský úmysl ale za chybu). Docela mě překvapilo, že i na gamepadu na analogové páčce se postavička umí pohybovat pouze do 8 směrů.
Na konci každého světa je boss, který je mnohem zábavnější než svět samotný. Bossové nejsou nijak těžcí (až na toho závěrečného, šestého), ale mají svůj šarm a zajímavé schopnosti.
Technické zpracování výtečné, nezpozoroval jsem žádné problémy. Za chodu lze přepínat mezi klávesnicí+myší a gamepadem. Můj neznačkový Genius gamepad fungoval bez jakékoliv konfigurace okamžitě správně. To všechno v linuxové verzi hry z GOG.
Celkově se hra dá dohrát za cca pět hodin.
Celkové hodnocení: Dobrá
Pro: krasné umělecké ztvárnění, pěkná hudba, netypická "meditační" hra
Proti: prázdnost map a herních mechanik