Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky

  • PC 80
Prequel pro původní Černobyl se celkem dost vyvedl - bažina chytla okamžitě, vše se zdálo, že funguje jak má - systém dobývání důležitých bodů paráda, side mise už začínaly dávat nějaký smysl a proto nebyl rozhodně důvod je neplnit. Po splnění všech úkolů se žoldák přesouvá do původní startovní lokace Cordon, kde byl systém těchto side questů snad ještě lepší a celkově se celá lokace opět povedla - když nepočítám to, že z bažiny vás vykopnou přímo před kulomet armády, který se mi nepovedlo obejít jinak než že jsem do Cordonu šel nakonec od severu. První zádrhel v celé hře jsem poznal až na smeťáku, kde už původně nascriptované boje o body nejsou vůbec dotažené. Pokud vám vychcípá jednotka, tak už se žádné další nedočkáte, za to banditi ti se spawnují jedna báseň takže vám centrum smeťáku dobudou i když máte to štěstí a obsádíte ho ze začátku s pár stalkery - oni totiž nepřibývají takže banditi i kdyby měli útočit 20x tak to rozhodně dobudou, nemá žádný smysl se o smeťák nějak dál starat a to mi přišlo dost blbé, já osobně nepotřebuji střílet každou sekundu a radši bych obsadil všechny body a měl bych tak lokaci za ukončenou. Oživení tohoto přijde až po navázání kontaktu s frakcí Duty, ta to tam pak pěkně rozhýbe a začne body obsazovat po svém, což je dobře jinak by to tam bylo plné banditů - ostatní účastníci na to pěkně srali. V podstatě až na tyto nedostatky (jsou velký když na to mělo fungovat půl zábavy ve hře) byla dějová linie vychytaná, úkoly už jsou mnohem propracovanější, vylepšování zbraní - chválabohu za to super, ikdyž mi vystačilo prostě AKčko až do konce hry, + mnohem lepší systém artefaktů, v jedničče jste o ně někde zakopli, tady je musíte i trochu hledat ikdyž namáhavý to zrovna není. Konec byl opět trochu rychlý, ale souboj z lesa přes město se mi dost líbil. Konec byl opět trochu divnej, ale v kontextu s příběhem jsem chápal proč to dělám :D Abych nezapomněl na všudepřítomnou bouřku, jako čekat 10 minut než se přežene v úkrytu mi přišlo trochu na hlavu, no aspoň byl čas na záchod, kafe, cokoli + ne každá budova ikdyby jste byli někde v bunkru je úkryt v jednom baráku, když jsem to ještě něvěděl jsem chcípl a krásná hodina hraní v čudu - ukládat ukládat ukládat... Abych to shrnul, díl se mi zdál velmi povedený jen leč opět nedotažený, což lze nahradit módama, ale na to mě neužije :)

Pro: příběh, atmosféra, nové systémy hraní, vylepšování věcí, artefakty, fast travel

Proti: bugy, bohužel nedodělané smetiště, trochu zmatený konec, dlouhá bouřka + ne každý barák je úkryt

+15