Study in Steampunk je velmi zdařilý pastiš známých viktoriánských příběhů a témat přenesený do steampunkového světa s prvky fantasy vyprávěný ve čtyřech dílech a deseti kapitolách. Jednotlivé aluze jsou přitom snadno rozpoznatelné: Marcia je Anglie, Vlaski Rusko, Loegria Irsko, Kingsford Londýn atd. S postavami je to podobné. Hlavní hrdina odpovídá Dr. Watsonovi a Finch je Sherlock. Pojídači světla jakási obdoba upírů. Na scéně se objeví i Jack Rozparovač. Autorka si přitom udržuje dostatečnou míru autonomie, takže příběh většinou nesklouzává do pouhého opakování. Při čtení se mi ostatně vybavoval seriál Ripper Street, který přistupuje k látce podobně, byť se drží historických reálií. Ale i ve Study in Steampunk musí čelit hlavní hrdina problémům světa 19. století a sociálně rozdělené Anglie (stávky, sabotáže atp.).
Příběhové volby jsou reflektovány několika charakteristikami jako je atletika, střelba, charisma, medicína, plížení atp. a hraní dostává až jakýsi skutečný RPG rozměr. Mám dokonce za to, že úspěšnost některých voleb závisí i na výši vašich charakteristik, takže pokus o střelbu vám skutečně nemusí vyjít, pokud máte tuto charakteristiku nízkou (tedy, pokud jste předtím nevybírali takové volby, které by vám ji zvýšili). Nejedná se přitom o gamebook, takže důležité jsou v prvé řadě křižovatky příběhu (zemřít nebo prohrát v klasickém smyslu nemůžete). Za zmínku stojí také sada několika desítek achievementů, které vám usnadňují orientaci při procházce tímto interaktivním lesem.
Samotná hra začíná předmluvou, která se odehrává během válečné vřavy, ale děj je následně situován až do doby o tři roky později a hlavní hrdina si kromě šrámů na těle i na duchu do času míru přináší i znepokojivé poznání sebe sama, které bude moci rozřešit. Nacházíme ho jako agenta špionážní sítě, ale vývoj událostí jej postaví před několik zásadních rozhodnutí. Jak se bude příběh ubírat je pak pochopitelně na vás, nicméně většina voleb je velmi dobře napsána a často budete zvažovat co skutečně učinit - ostatně jako v reálném životě.
Příběhu bych vytknul určitou vzrůstající roztříštěnost. Každá kapitola tvoří uzavřenou epizodu a skoky mezi nimi jsou někdy příliš náhlé, bez motivace. To však neplatí všeobecně, protože psychologii postav je naopak věnovaná dostatečná péče a jsou všechno jen ne černobílé. Není tedy divu, že si k některým z nich vybudujete i silnější pouto. Nicméně tato roztříštěnost vede k tomu, že autorka nepropracovala některé návaznosti tak, jak by si skutečně zasloužily. Navzdory tomu bych Study in Steampunk vřele doporučil každému, kdo by chtěl vyzkoušet nějaký delší a přitom povětšinou kvalitně napsaný interaktivní žánrový román.
Celková doba hraní: 14 hodin hlasité četby.
Příběhové volby jsou reflektovány několika charakteristikami jako je atletika, střelba, charisma, medicína, plížení atp. a hraní dostává až jakýsi skutečný RPG rozměr. Mám dokonce za to, že úspěšnost některých voleb závisí i na výši vašich charakteristik, takže pokus o střelbu vám skutečně nemusí vyjít, pokud máte tuto charakteristiku nízkou (tedy, pokud jste předtím nevybírali takové volby, které by vám ji zvýšili). Nejedná se přitom o gamebook, takže důležité jsou v prvé řadě křižovatky příběhu (zemřít nebo prohrát v klasickém smyslu nemůžete). Za zmínku stojí také sada několika desítek achievementů, které vám usnadňují orientaci při procházce tímto interaktivním lesem.
Samotná hra začíná předmluvou, která se odehrává během válečné vřavy, ale děj je následně situován až do doby o tři roky později a hlavní hrdina si kromě šrámů na těle i na duchu do času míru přináší i znepokojivé poznání sebe sama, které bude moci rozřešit. Nacházíme ho jako agenta špionážní sítě, ale vývoj událostí jej postaví před několik zásadních rozhodnutí. Jak se bude příběh ubírat je pak pochopitelně na vás, nicméně většina voleb je velmi dobře napsána a často budete zvažovat co skutečně učinit - ostatně jako v reálném životě.
Příběhu bych vytknul určitou vzrůstající roztříštěnost. Každá kapitola tvoří uzavřenou epizodu a skoky mezi nimi jsou někdy příliš náhlé, bez motivace. To však neplatí všeobecně, protože psychologii postav je naopak věnovaná dostatečná péče a jsou všechno jen ne černobílé. Není tedy divu, že si k některým z nich vybudujete i silnější pouto. Nicméně tato roztříštěnost vede k tomu, že autorka nepropracovala některé návaznosti tak, jak by si skutečně zasloužily. Navzdory tomu bych Study in Steampunk vřele doporučil každému, kdo by chtěl vyzkoušet nějaký delší a přitom povětšinou kvalitně napsaný interaktivní žánrový román.
Celková doba hraní: 14 hodin hlasité četby.