K této hře jsem se stejně jako k Monkey Islandu dostal s kamarádem již v době její vydání okolo roku 1992, což bylo vydání CD verze, jinak hra samozřejmě vyšla v disketové verzi již v roce 1990. Tenkrát jsme hráli na nabušeném PC386 jeho táty a hra byla součástí koupeného hardwaru, jak to tenkrát bývalo zvykem. Vždy při koupi celého PC jste dostali nějaký software, který obsahoval i několik her. Je až neuvěřitelné, že se hra dochovala a já ji nedávno od kamaráda dostal, takže jsem vlastníkem přesně toho originálního DVD, které jsme tenkrát hráli. Škoda, že se ke hrám nedají přidávat fotky, hned bych nějaké přidal.
Ale zpět ke hře. Hned ze začátku hry mě nadchla fantastická atmosféra hry, která mě zcela pohltila a já si pamatuji tu potemnělou noční atmosféru, kterou hra obsahuje. K tomu ještě dodalo lesk krásné grafické zpracování, které mě fascinovalo. Nemohu si pomoci, ale tahle kreslená grafika z počátku 90 let mě bere do dnes a má své kouzlo.
I zvuk a hudba ve hře byly na velmi dobré úrovni a velmi dobře to zapadalo do potemnělé atmosféry. Pamatuji si například hlasy, které byly občas příjemně naechované a to dotvářelo spolu s grafikou a atmosférou kompletní atmosféru.
Příběh a zpracování byly a dodnes jsou dle mého názoru inovativní a velice originální. Od té doby již uplynulo spoustu let, ale takovýchto her se moc neobjevilo. Většinou sbíráte hromady předmětů, vše na vše používáte, ale tady jde vlastně hodně o tóny a zvuky které se postupně učíte a o to, jak a na co je poté použijete.
I přesto, že je hra poměrně krátká, jsme ji nikdy nedodělali zcela dokonce. Myslím, že jsem se, tenkrát zasekli cca v 70-80% hry. Nicméně i to nám trvalo několik týdnů, možná měsíců, dostat se takhle daleko, byli jsme přeci jen ještě malé děti a nikdo nám v ničem neradil a neuměli jsme anglicky.
Shrnuto, podtrženo je pro mě Loom velice krásně zpracovaná hra s pohlcující atmosférou a je jen škoda, že se takovýchto her nedělá více.
Ale zpět ke hře. Hned ze začátku hry mě nadchla fantastická atmosféra hry, která mě zcela pohltila a já si pamatuji tu potemnělou noční atmosféru, kterou hra obsahuje. K tomu ještě dodalo lesk krásné grafické zpracování, které mě fascinovalo. Nemohu si pomoci, ale tahle kreslená grafika z počátku 90 let mě bere do dnes a má své kouzlo.
I zvuk a hudba ve hře byly na velmi dobré úrovni a velmi dobře to zapadalo do potemnělé atmosféry. Pamatuji si například hlasy, které byly občas příjemně naechované a to dotvářelo spolu s grafikou a atmosférou kompletní atmosféru.
Příběh a zpracování byly a dodnes jsou dle mého názoru inovativní a velice originální. Od té doby již uplynulo spoustu let, ale takovýchto her se moc neobjevilo. Většinou sbíráte hromady předmětů, vše na vše používáte, ale tady jde vlastně hodně o tóny a zvuky které se postupně učíte a o to, jak a na co je poté použijete.
I přesto, že je hra poměrně krátká, jsme ji nikdy nedodělali zcela dokonce. Myslím, že jsem se, tenkrát zasekli cca v 70-80% hry. Nicméně i to nám trvalo několik týdnů, možná měsíců, dostat se takhle daleko, byli jsme přeci jen ještě malé děti a nikdo nám v ničem neradil a neuměli jsme anglicky.
Shrnuto, podtrženo je pro mě Loom velice krásně zpracovaná hra s pohlcující atmosférou a je jen škoda, že se takovýchto her nedělá více.
Pro: Hlavně atmosféra, grafika, originalita a krásný svět.
Proti: Krátké, ale to nám tehdy vůbec nevadilo.