S Andromedou se začalo blýskat na horší časy, bohužel se stala velkou stopkou pro celou sérii. Což je velká škoda, protože Mass Effect universum toho má opravdu hodně, co může ještě nabídnout. Megalomanský rozsah Andromedy, související náklady, očekávání a odezva. Být to jiná hra, která nenavazuje na takovou trilogii, jakou je "ME", nebylo by to tak krušné. Vzhledem k okolnostem se však nelze divit, že Bioware nakračuje kolem dalšího "ME" projektu, jako myš kolem pasti se sýrem. Další lehce nadprůměrná hra, by byl jen další Epic Fail - pravděpodobně by kompletně odstavil celé universum, alespoň ve formě her.
Andromeda disponuje rozsáhlou paletou herních prvků, které uspokojí chtíč po akci. Nádherný prostor pro kombinace skillů, tentokrát napříč všemi třemi třídami.
A jednotlivé typy zbraní, které konečně odpovídají svému účelu (útočná puška neřeší vše, brokovnice získala pořádné uplatnění nablízko, a čepele se kterými vražedný biotik nadělá solidní masakr).
Jsou tu rozsáhlé světy, je tu mnoho úkolů, je tu mnoho NPC postav. No jo, ale NPC postavy nemají hloubku, ani rozumné interakce. Úkoly jsou ve většině případů triviální a nezajímavé. No a ty světy, ačkoli jejich rozsahu všechna čest, jsou vlastně prázdné. Vše mi to připomíná Sacred z roku 2004. Poměr mezi kvantitou a kvalitou není zdaleka vyrovnaný - a neustálý respawn to nezachrání. Mass Effect 2 dokázal, že kratší lineárnější mise, jsou úspěšnější, než rozsáhlé planety prvního dílu. Pro potenciální druhý díl Andromedy, bude zapotřebí tuto změnu zopakovat.
Bohužel, rozsah hry zdůraznil jednotlivé nedostatky. Díky některým aspektům hry, ztrácí Andromeda na svojí uvěřitelnosti. Hlavní postavy připomínají spíše hrdiny z teeneagerského seriálu, než vyzrálé osobnosti, které budou rozhodovat o osudu lidstva. Mocné síly Kettů pak připomínají hippies demonstrující proti jaderné elektrárně, když se neustále respawnují na stejných místech. Přece by stačilo poslat půlku flotily, aby zničila kolonii třeba na Eladenu. Člověk by očekával, že za obyvatelnou planetu budou bojovat ve větším měřítku. Je rozdíl mezi potyčkou na křižovatce, a frontálním bojem napříč celou planetou.
Andromeda nedostála tomu, co nasliboval trailer. Nová galaxie plná možností, je vlastně velice chudá. Naopak, její menší sestřička - Mléčná dráha, poskytla v předchozí trilogii změť informací a luxusní mytologii.
Všichni jsme si zvykli na filmové zpracování, epické dialogy, kvalitní "družiníky". Předchozí dva díly nás lineárně vedly, přesně vytyčenou stezkou a nikomu to nevadilo. Naopak to bylo příjemně funkční.
A proto další Andromeda nebude dostačující, pokud se nevrátí k cestě, kterou kráčel ME2 a ME3. Andromeda splnila požadavek správně akčního gameplaye. K dokonalosti jí ale chybí emotivní zápletky, kvalitní hluboké postavy a pár filmových klišé. Heleus Cluster je malá oblast, zbytek Andromedy to snad vykompenzuje.
Andromeda disponuje rozsáhlou paletou herních prvků, které uspokojí chtíč po akci. Nádherný prostor pro kombinace skillů, tentokrát napříč všemi třemi třídami.
A jednotlivé typy zbraní, které konečně odpovídají svému účelu (útočná puška neřeší vše, brokovnice získala pořádné uplatnění nablízko, a čepele se kterými vražedný biotik nadělá solidní masakr).
Jsou tu rozsáhlé světy, je tu mnoho úkolů, je tu mnoho NPC postav. No jo, ale NPC postavy nemají hloubku, ani rozumné interakce. Úkoly jsou ve většině případů triviální a nezajímavé. No a ty světy, ačkoli jejich rozsahu všechna čest, jsou vlastně prázdné. Vše mi to připomíná Sacred z roku 2004. Poměr mezi kvantitou a kvalitou není zdaleka vyrovnaný - a neustálý respawn to nezachrání. Mass Effect 2 dokázal, že kratší lineárnější mise, jsou úspěšnější, než rozsáhlé planety prvního dílu. Pro potenciální druhý díl Andromedy, bude zapotřebí tuto změnu zopakovat.
Bohužel, rozsah hry zdůraznil jednotlivé nedostatky. Díky některým aspektům hry, ztrácí Andromeda na svojí uvěřitelnosti. Hlavní postavy připomínají spíše hrdiny z teeneagerského seriálu, než vyzrálé osobnosti, které budou rozhodovat o osudu lidstva. Mocné síly Kettů pak připomínají hippies demonstrující proti jaderné elektrárně, když se neustále respawnují na stejných místech. Přece by stačilo poslat půlku flotily, aby zničila kolonii třeba na Eladenu. Člověk by očekával, že za obyvatelnou planetu budou bojovat ve větším měřítku. Je rozdíl mezi potyčkou na křižovatce, a frontálním bojem napříč celou planetou.
Andromeda nedostála tomu, co nasliboval trailer. Nová galaxie plná možností, je vlastně velice chudá. Naopak, její menší sestřička - Mléčná dráha, poskytla v předchozí trilogii změť informací a luxusní mytologii.
Všichni jsme si zvykli na filmové zpracování, epické dialogy, kvalitní "družiníky". Předchozí dva díly nás lineárně vedly, přesně vytyčenou stezkou a nikomu to nevadilo. Naopak to bylo příjemně funkční.
A proto další Andromeda nebude dostačující, pokud se nevrátí k cestě, kterou kráčel ME2 a ME3. Andromeda splnila požadavek správně akčního gameplaye. K dokonalosti jí ale chybí emotivní zápletky, kvalitní hluboké postavy a pár filmových klišé. Heleus Cluster je malá oblast, zbytek Andromedy to snad vykompenzuje.
Pro: Funkčí bojový systém, dynamika hry, pestrost vybavení
Proti: Neuvěřitelnost světa, slabé charaktery, kvantita na úkor kvality