Od hry, která tu má přes 80%, jsem čekala, že bude mít dobrý příběh a dobrý scénář. Zřejmě i proto, že po výborném minulém díle s originální survival zápletkou, jsem doufala, že by příběhy Lary Croft mohly dospět a stát se realističtějšími a komplikovanějšími. Spletla jsem se.
Rise of Tomb Raider má krásnou grafiku postav, především mimika tváří je skvělá, hádanky v hrobkách nejsou špatné a bavilo mě převlékat Laru, i když její šatník neskýtá zrovna moc zábavné modely a není jich mnoho. Polovina šatů se navíc nedá ani obléct, než nasbíráte příslušné suroviny. Bohužel to jsou jediné kladné věci, které mě bezprostředně po dohrátí Rise of Tomb Raider napadají.
- Příběh je slátanina, která svou snahou o hledání mocného artefaktu tak trochu vykrádá Assassin's Creed. Trinity navíc připomínají Templáře z AC, je to pradávná sekta, chce mít moc nad lidmi, však to znáte... ;-) Nebavilo mě to sledovat a bylo jasné, že Lara zabrání záporákům, aby se k artefaktu dostali, takže mě ani nic v závěru nepřekvapilo. Tohle scénáristi, předpokládám, vymýšleli tak pět minut.
- Postavy jsou černobílé a nezajímavé, snad kromě Jacoba (s typicky ruským jménem :D) a tak trochu Any. Jinak i Lara je otravná holka bez osobnosti, Jonaha snad nikdo ani nelitoval, když ho Konstantin zabil a tak nějak všichni mi tam byli ukradení. Dál jsem to hrála hlavně proto, že jsem tak nějak čekala, jestli Lara nebude mít něco s Jacobem, do kterého mi připadalo, že je zamilovaná. Nakonec se scénáristé ale rozhodli, že to by na ni bylo až moc lidské a zábavné, tak raději přihodili více vojáků, členů armády Nemrtvých, výbuchů, střelby a soubojů s vrtulníky.
- Prostředí je nejen uzavřené, dost často omezené jen na malé úseky, kde může Lara projít, ale je hlavně velmi ošklivé. Kdo se těšil, stejně jako já, na zdobné hrobky a chrámy, dostane se mu především "malebného" prostředí ruských gulagů plné špíny, zrezavělých plechů, vyvrácených pletivových oplocení a oprýskaných stěn. (Pokud se náhodou dostanete do jeskyní, všimněte si, jak je to uvnitř stále ta samá jeskyně. :D)
- Mapa je příšerná. Nedá se na ní označit ani bod, ke kterému byste měli mířit, a pokud se rozhodnete plnit vedlejší úkol, ta pitomá šipka kompasu ukazuje stejně jenom hlavní misi, takže musíte každou chvíli nahlížet do zjednodušeně nakreslené mapy, abyste zjistili, zda jdete správně.
Lara miliardkrát umře jenom proto, že jste o pár milimetrů neskočili přesně, zmáčkli jste tlačítko příliš pozdě atd. Nábojů a šípů je málo, ale když se snažíte sbírat suroviny na jejich výrobu, inventář je pořád plný. I když se poctivě vracíte okrádat zabité nepřátele a sbíráte všechno kolem sebe, inventář ani po zvětšení nedostačuje v situacích, kdy jste v přímém konfliktu s vojáky. Stealth řešení situací není v 70% možné, protože postavy dost často stojí u sebe, a jakmile někoho z nich zastřelíte šípem (schválně, abyste byli tiší), ostatní po vás hned jdou. A pak rychle dochází veškeré náboje a natahovat tětivu na několik střel na nepřátele, kteří se k vám hrnou ze všech stran, a většinou jsou už u vás, není úplně nejlepší řešení.
Všechno jakoby se vlastně snažilo hráči Rise of the Tomb Raider hru znepříjemnit a zkomplikovat. Chcete otevřený svět? Ha! Tak my vám dáme uzavřená prostředí se špatnými náhledy! Chcete objevovat chrámy a zdobné hrobky? Tak za trest budete chodit většinu hry po depresivním polorozpadlém gulagu a jako bonus můžete navštívit uranové doly (jako fakt, jsou tam jako jedna z "hrobek"). Chcete, aby byl Tomb Raider o překonávání překážek a objevování nových míst? Tak budete vraždit stovky přiblblých vojáků a za chvilku si budete připadat, že hrajete nějakou válečnou hru. Chcete dobrý soubojový systém? Tak útočník nepůjde uzamknout, náboje budou pořád docházet, a když natrefíte na jejich sklizeň, tak nepůjdou brát, protože jich prý máte dost! Chcete řešit vedlejší úkoly? Tak my uděláme tak retardovanou mapu, že se v ní nevyznáte a nepůjde na ní označit žádnej bod! Chcete dobrý, vyspělý, originální příběh, který vás strhne? Tak my jsme narychlo splácali další frašku o magorech, co hledaj artefakt (chcete-li Kámen mudrců), aby mohli žít věčně a ovládnout svět. Co s tím asi Lara Croft udělá? Jak to asi skončí? :O
Mě osobně to bylo jedno, ale byla jsem ráda, že to střílení a vybuchování, které se, nevím proč, jmenuje Rise of Tomb Raider, a ne Call of Duty, už konečně skončilo. Naštěstí je hra velmi krátká, netrvalo mi ani týden ji dohrát, plus jsem už mezitím i navštívila pět z děvíti hrobek a hrála některé vedlejší úkoly.
Tomb Raidery hraju od třetího dílu, tehdy ještě na Play Stationu 1, a bohužel musím konstatovat, že úroveň příběhu se po slibném minulém díle, dostala zas někam skoro až k Legend a Anniversary. Jak vidím, tak většině lidí zde se ale tenhle díl líbil, takže má očekávání něčeho, co by se dobře hrálo a ještě mělo hlubší a originálnější příběh, jsou zřejmě přehnaná. Mělo mi stačit skákání s cepínem na ledovce a střílení nepřátel napalmovými šípy. Jenže nestačilo.
60%
Rise of Tomb Raider má krásnou grafiku postav, především mimika tváří je skvělá, hádanky v hrobkách nejsou špatné a bavilo mě převlékat Laru, i když její šatník neskýtá zrovna moc zábavné modely a není jich mnoho. Polovina šatů se navíc nedá ani obléct, než nasbíráte příslušné suroviny. Bohužel to jsou jediné kladné věci, které mě bezprostředně po dohrátí Rise of Tomb Raider napadají.
- Příběh je slátanina, která svou snahou o hledání mocného artefaktu tak trochu vykrádá Assassin's Creed. Trinity navíc připomínají Templáře z AC, je to pradávná sekta, chce mít moc nad lidmi, však to znáte... ;-) Nebavilo mě to sledovat a bylo jasné, že Lara zabrání záporákům, aby se k artefaktu dostali, takže mě ani nic v závěru nepřekvapilo. Tohle scénáristi, předpokládám, vymýšleli tak pět minut.
- Postavy jsou černobílé a nezajímavé, snad kromě Jacoba (s typicky ruským jménem :D) a tak trochu Any. Jinak i Lara je otravná holka bez osobnosti, Jonaha snad nikdo ani nelitoval, když ho Konstantin zabil a tak nějak všichni mi tam byli ukradení. Dál jsem to hrála hlavně proto, že jsem tak nějak čekala, jestli Lara nebude mít něco s Jacobem, do kterého mi připadalo, že je zamilovaná. Nakonec se scénáristé ale rozhodli, že to by na ni bylo až moc lidské a zábavné, tak raději přihodili více vojáků, členů armády Nemrtvých, výbuchů, střelby a soubojů s vrtulníky.
- Prostředí je nejen uzavřené, dost často omezené jen na malé úseky, kde může Lara projít, ale je hlavně velmi ošklivé. Kdo se těšil, stejně jako já, na zdobné hrobky a chrámy, dostane se mu především "malebného" prostředí ruských gulagů plné špíny, zrezavělých plechů, vyvrácených pletivových oplocení a oprýskaných stěn. (Pokud se náhodou dostanete do jeskyní, všimněte si, jak je to uvnitř stále ta samá jeskyně. :D)
- Mapa je příšerná. Nedá se na ní označit ani bod, ke kterému byste měli mířit, a pokud se rozhodnete plnit vedlejší úkol, ta pitomá šipka kompasu ukazuje stejně jenom hlavní misi, takže musíte každou chvíli nahlížet do zjednodušeně nakreslené mapy, abyste zjistili, zda jdete správně.
Lara miliardkrát umře jenom proto, že jste o pár milimetrů neskočili přesně, zmáčkli jste tlačítko příliš pozdě atd. Nábojů a šípů je málo, ale když se snažíte sbírat suroviny na jejich výrobu, inventář je pořád plný. I když se poctivě vracíte okrádat zabité nepřátele a sbíráte všechno kolem sebe, inventář ani po zvětšení nedostačuje v situacích, kdy jste v přímém konfliktu s vojáky. Stealth řešení situací není v 70% možné, protože postavy dost často stojí u sebe, a jakmile někoho z nich zastřelíte šípem (schválně, abyste byli tiší), ostatní po vás hned jdou. A pak rychle dochází veškeré náboje a natahovat tětivu na několik střel na nepřátele, kteří se k vám hrnou ze všech stran, a většinou jsou už u vás, není úplně nejlepší řešení.
Všechno jakoby se vlastně snažilo hráči Rise of the Tomb Raider hru znepříjemnit a zkomplikovat. Chcete otevřený svět? Ha! Tak my vám dáme uzavřená prostředí se špatnými náhledy! Chcete objevovat chrámy a zdobné hrobky? Tak za trest budete chodit většinu hry po depresivním polorozpadlém gulagu a jako bonus můžete navštívit uranové doly (jako fakt, jsou tam jako jedna z "hrobek"). Chcete, aby byl Tomb Raider o překonávání překážek a objevování nových míst? Tak budete vraždit stovky přiblblých vojáků a za chvilku si budete připadat, že hrajete nějakou válečnou hru. Chcete dobrý soubojový systém? Tak útočník nepůjde uzamknout, náboje budou pořád docházet, a když natrefíte na jejich sklizeň, tak nepůjdou brát, protože jich prý máte dost! Chcete řešit vedlejší úkoly? Tak my uděláme tak retardovanou mapu, že se v ní nevyznáte a nepůjde na ní označit žádnej bod! Chcete dobrý, vyspělý, originální příběh, který vás strhne? Tak my jsme narychlo splácali další frašku o magorech, co hledaj artefakt (chcete-li Kámen mudrců), aby mohli žít věčně a ovládnout svět. Co s tím asi Lara Croft udělá? Jak to asi skončí? :O
Mě osobně to bylo jedno, ale byla jsem ráda, že to střílení a vybuchování, které se, nevím proč, jmenuje Rise of Tomb Raider, a ne Call of Duty, už konečně skončilo. Naštěstí je hra velmi krátká, netrvalo mi ani týden ji dohrát, plus jsem už mezitím i navštívila pět z děvíti hrobek a hrála některé vedlejší úkoly.
Tomb Raidery hraju od třetího dílu, tehdy ještě na Play Stationu 1, a bohužel musím konstatovat, že úroveň příběhu se po slibném minulém díle, dostala zas někam skoro až k Legend a Anniversary. Jak vidím, tak většině lidí zde se ale tenhle díl líbil, takže má očekávání něčeho, co by se dobře hrálo a ještě mělo hlubší a originálnější příběh, jsou zřejmě přehnaná. Mělo mi stačit skákání s cepínem na ledovce a střílení nepřátel napalmovými šípy. Jenže nestačilo.
60%
Pro: grafika postav, mimika obličejů, hádanky v hrobkách, možnost Laru převlékat
Proti: hloupý příběh, černobílé postavy, nesympatické Lařino chování, průměrné dialogy, uzavřený svět, špatný soubojový systém, nepohodlná hratelnost, ošklivé prostředí, opakující se lokace, hordy nepřátel i při lehké obtížnosti a dementní souboj s vrtulníky