Datadisk NotR je jedna z mála her, která si svých 100% opravdu zaslouží.
Proč?
Zkrátka se vymyká. Gothic 2 jako základní hra, byl pro absolventa prvního dílu, pouhou formalitou. Znajíce postupy, rukopis piranha bytes - bylo možné již v první kapitole disponovat docela silnou postavou. Ostatně, takto lze postupovat v prvním díle. Splnění většiny vedlejších questů již v první kapitole, buildování postavy, hromadění movitého majetku. Střet s pokročilejšími nepřáteli tak limituje pouze zbroj a damage zbraně. I tak lze improvizovat a s trochou šikovnosti, likvidovat i nebezpečnější monstra.
A právě datadisk NotR tuto možnost ukončil. Nejenom, že přidal nové questy, lokace a zbraně... On přidal ten nepřijemný pocit, to že i když jsem na vysoké úrovni, tak že je stále čeho se bát, nebo alespoň obávat. Nejenom Jharkendar, který přinesl nové nepřátele a nutnost aplikovat nové postupy, ale i z Khorinidu se stala past. Je vtipné, jak jednoduše se uzavřelo několik lokací, jenom tím, že na křižovatku nebo do lesa, přibylo pár mocnějších monster. Z původně průchozího koridoru se stala sebevražedná stezka.
Typickým příkladem je úkol "Banditi v Jackově majáku", původně triviální záležitost, která při zvýšení rezistencí a dmg luků, přichází v úvahu nejdříve v třetí kapitole.
Osvěžující rozšíření, které udrží hráče až dokonce.
Proč?
Zkrátka se vymyká. Gothic 2 jako základní hra, byl pro absolventa prvního dílu, pouhou formalitou. Znajíce postupy, rukopis piranha bytes - bylo možné již v první kapitole disponovat docela silnou postavou. Ostatně, takto lze postupovat v prvním díle. Splnění většiny vedlejších questů již v první kapitole, buildování postavy, hromadění movitého majetku. Střet s pokročilejšími nepřáteli tak limituje pouze zbroj a damage zbraně. I tak lze improvizovat a s trochou šikovnosti, likvidovat i nebezpečnější monstra.
A právě datadisk NotR tuto možnost ukončil. Nejenom, že přidal nové questy, lokace a zbraně... On přidal ten nepřijemný pocit, to že i když jsem na vysoké úrovni, tak že je stále čeho se bát, nebo alespoň obávat. Nejenom Jharkendar, který přinesl nové nepřátele a nutnost aplikovat nové postupy, ale i z Khorinidu se stala past. Je vtipné, jak jednoduše se uzavřelo několik lokací, jenom tím, že na křižovatku nebo do lesa, přibylo pár mocnějších monster. Z původně průchozího koridoru se stala sebevražedná stezka.
Typickým příkladem je úkol "Banditi v Jackově majáku", původně triviální záležitost, která při zvýšení rezistencí a dmg luků, přichází v úvahu nejdříve v třetí kapitole.
Osvěžující rozšíření, které udrží hráče až dokonce.
Pro: Vyšší výzva, nový obsah a hlavně exotický Jharkendar
Proti: Počáteční zmatenost (postupy ze základní hry nefungují) -hráč pobíhá od ničeho k ničemu, ve snaze získat level up