Takže, abych začal tento větší komentář, musím použít známou a neotřelou fázi: Tak tentokrát jsem to vážně nečekal. Nemyslel jsem si, že budu tento díl vůbec hrát, přeci jen nejsem kdovíjaký fanda do Sci-fi, nicméně po Advanced Warfare (dále AW) jsem tomu dal šanci. Po tříleté pauze je to znovu díl od Infinity Ward, kteří to na rozdíl od Treyarchu umí … no byl jsem lehce překvapen, jak jsem to začal hrát. První mise a hned první zklamání … byla to nuda, fakt jsem počítal s tím, že to vypnu a odinstaluju … jenže jsem se mýlil, a to docela dost … první mise je vlastně takový úvod do příběhu a to pravé začíná až později (a k tomu se také až později dostanu).
Takže po pár desítkách minut jsem si už v duchu říkal, že pro AW tento díl nebude konkurencí. Říkal jsem si to ještě pár dalších desítek minut, poté jsem už však konečně pochopil, o čem to vše je a hra mě doslova připoutala k židli a jel jsem, jel jsem vlastně až do konce, který však přišel bohužel, jak je to u série CoD zvykem, na mě až příliš brzy. Přesneji už po cca 8 hodinách.
Nečekal jsem, že mě Sci-fi hra, a ještě k tomu ze série CoD dokáže takto zaujmout. V tuto chvíli, pár desítek minut po dohrání kampaně, mohu s klidným svědomím říct, že je tohle pro mě druhé nejlepší Call of Duty co se týče singleplayerové kampaně (za nepřekonatelným prvním Modern Warfare). Opravdu jsem nečekal takový zážitek, příběh tak emotivní, že i během závěrečných titulků posloucháte a přemýšlíte, co se to vlastně stalo. Nemohu si pomoci, ale ten konec opravdu nebyl jeden z těch nejšťastnějších. Tak, teď se přesuneme k tradičnímu rozboru hry.
Příběh se odehrává v neurčené (vzdálené) budoucnosti, kdy na planetě zemi docházejí suroviny a lidé jsou tak nuceni těžit suroviny po celé sluneční soustavě. K tomu se navíc přidá nebezpečí v podobě vzbouřenců, kteří se snaží podmanit si planetu zemi a zejména nerostné bohatství vesmíru.
V této budoucnosti se již však (na rozdíl od ostatních titulů série CoD) neodehrávají (ve většině případů) boje na naší planetě, nýbrž ve vesmíru. Jmenujete se Nick Reyes a nešťastnou náhodou se stanete velitelem jedné z poslední vesmírných lodí, které mají Spojené národy planety Země k dispozici. Váš úkol je jasný; pomocí různých tajných misí, sabotáží nebo přímých útoků porazit skupinu vzbouřenců a nastolit v naší galaxii mír. Jestli se Vám to povede, to už je jen na Vás.
Původně jsem chtěl hru lehce srovnávat s AW, nicméně po chvíli jsem pochopil, že je dělaná jinak. AW na to šel víceméně přímočaře, jedna mise následovala další, mezi nimiž byly cutscény. Zde je to více podobné třetímu dílu Black Ops, jelikož zde hra funguje na principu, že jste velitelem lodi a na můstku si vždy vybíráte z několika nabízených misí. Mise jsou hlavní a vedlejší. Infiltrace na nepřátelskou loď a splnění úkolu a vesmírné souboje pomocí malých stíhaček, které pilotujete, přičemž cílem je vždy zničit nepřátelské lodě, jsou mise vedlejší, které víceméně jen vyplňují ty hlavní, příběhové. Navíc, podobně jako v Black Ops 3, se vždy po dokončení mise můžete procházet po lodi, navštívit kapitánskou kajutu či briefingovou místnose a další jiné prostory. Taktéž si před misí můžete navolit, které zbraně chcete do mise vzít. Zbraní je ve hře dost, na chuť si přijdou víceméně všichni. Jsou tu jak zbraně klasické, které střílí kulky, tak i zbraně energetické, které střílí výboje, nicméně fungují víceméně na stejném principu. A samozřejmě nechybí ani specialitky jako raketomet, laserová zbraň či pulzní zbraň. Zbraně jdou taktéž upravovat a vylepšovat, takže si každý může zbraň upravit dle libosti.
Jak jsem již tedy zmínil na začátku, hra se víceméně kompletně odehrává ve vesmíru a v interiéru vesmírných lodí a základen. Graficky to tudíž nebylo tolik náročné na zpracování, jako když se příběh odehrává na zemi. Abych pravdu řekl, hra jela v pořádku stabilně na 60FPS, vypadá docela pěkně a zní pěkně. Nemám, co bych u grafické stránky vyzdvihl nebo zkritizoval, je to prostě taková CoD klasika jako vždy, i když si myslím, že starší Advanced Warfare vypadalo ještě o něco lépe.
Jako je to u mě obvyklé, ke konci ještě musím zmínit pár chybiček, na které jsem narazil, které se však mohou lišit PC od PC (konzole nemám, nemohu hodnotit).
Prvním z problémů, s kterým jsem se setkal, byl zvuk. Během misí i cutscén se zvuk velmi často lagoval, vypadával, sekal a opravdu to nebylo příjemné. Nicméně po chvíli guglování jsem zjistil, že jednoduchý a účinný fix je přepnout hru do Borderless režimu. A světe div se, fungovalo to.
Druhým, trošku obdobným problémem, nicméně na opačné straně barikády, bylo pomalé načítání textur, kdy někdo trvalo opravdu dlouho, než se načetly ostré textury, někdy se nenačetly například vůbec (to se mi stalo naštěstí jen jednou).
Nicméně po vyřešení problému se zvukem a vlastně ignorací problému s texturami jsem, hodně překvapivě, na této hře žádnou zásadní chybu nenašel. Jediné, co trochu štvalo, je klasický styl od IW, kdy nestačí zmáčknout F pro potvrzení akce, ale musí se držet asi 2 sekundy, dokud si konečně neuvědomíte, co vlastně děláte za akci. Po AW to bylo docela nepříjemné zjištění.
Ke konci bych chtěl ještě zmínit, že se mi líbilo, že byla většina hlavních postav (nebo dokonce všechny) vymodelovány detailně podle reálných postav, přičemž mezi asi nejznámější patří Kit Harington (známý z Game of Thrones).
Navíc, mě jako zapáleného automobilové fanouška potěšilo cameo Lewise Hamiltona jako lodního mechanika Carla Hamiltona. A abych pravdu řekl, nadaboval ho opravdu povedeně.
Nechtěl jsem, opravdu nechtěl, psát takto dlouhý komentář a je mi stejně jasné, že většina z Vás k této větě vlastně nikdy nedojde, ale nedalo mi to. Chtěl jsem se podělit o vše, co se mi ještě nestačilo vykouřit z hlavy.
A hlavně, jak jsem již řekl, pro mne je to druhý nejlepší díl CoD série po první Modern Warfare a to si myslím delší komentář zaslouží. Hodnotím pěknými 85%.
Takže po pár desítkách minut jsem si už v duchu říkal, že pro AW tento díl nebude konkurencí. Říkal jsem si to ještě pár dalších desítek minut, poté jsem už však konečně pochopil, o čem to vše je a hra mě doslova připoutala k židli a jel jsem, jel jsem vlastně až do konce, který však přišel bohužel, jak je to u série CoD zvykem, na mě až příliš brzy. Přesneji už po cca 8 hodinách.
Nečekal jsem, že mě Sci-fi hra, a ještě k tomu ze série CoD dokáže takto zaujmout. V tuto chvíli, pár desítek minut po dohrání kampaně, mohu s klidným svědomím říct, že je tohle pro mě druhé nejlepší Call of Duty co se týče singleplayerové kampaně (za nepřekonatelným prvním Modern Warfare). Opravdu jsem nečekal takový zážitek, příběh tak emotivní, že i během závěrečných titulků posloucháte a přemýšlíte, co se to vlastně stalo. Nemohu si pomoci, ale ten konec opravdu nebyl jeden z těch nejšťastnějších. Tak, teď se přesuneme k tradičnímu rozboru hry.
Příběh se odehrává v neurčené (vzdálené) budoucnosti, kdy na planetě zemi docházejí suroviny a lidé jsou tak nuceni těžit suroviny po celé sluneční soustavě. K tomu se navíc přidá nebezpečí v podobě vzbouřenců, kteří se snaží podmanit si planetu zemi a zejména nerostné bohatství vesmíru.
V této budoucnosti se již však (na rozdíl od ostatních titulů série CoD) neodehrávají (ve většině případů) boje na naší planetě, nýbrž ve vesmíru. Jmenujete se Nick Reyes a nešťastnou náhodou se stanete velitelem jedné z poslední vesmírných lodí, které mají Spojené národy planety Země k dispozici. Váš úkol je jasný; pomocí různých tajných misí, sabotáží nebo přímých útoků porazit skupinu vzbouřenců a nastolit v naší galaxii mír. Jestli se Vám to povede, to už je jen na Vás.
Původně jsem chtěl hru lehce srovnávat s AW, nicméně po chvíli jsem pochopil, že je dělaná jinak. AW na to šel víceméně přímočaře, jedna mise následovala další, mezi nimiž byly cutscény. Zde je to více podobné třetímu dílu Black Ops, jelikož zde hra funguje na principu, že jste velitelem lodi a na můstku si vždy vybíráte z několika nabízených misí. Mise jsou hlavní a vedlejší. Infiltrace na nepřátelskou loď a splnění úkolu a vesmírné souboje pomocí malých stíhaček, které pilotujete, přičemž cílem je vždy zničit nepřátelské lodě, jsou mise vedlejší, které víceméně jen vyplňují ty hlavní, příběhové. Navíc, podobně jako v Black Ops 3, se vždy po dokončení mise můžete procházet po lodi, navštívit kapitánskou kajutu či briefingovou místnose a další jiné prostory. Taktéž si před misí můžete navolit, které zbraně chcete do mise vzít. Zbraní je ve hře dost, na chuť si přijdou víceméně všichni. Jsou tu jak zbraně klasické, které střílí kulky, tak i zbraně energetické, které střílí výboje, nicméně fungují víceméně na stejném principu. A samozřejmě nechybí ani specialitky jako raketomet, laserová zbraň či pulzní zbraň. Zbraně jdou taktéž upravovat a vylepšovat, takže si každý může zbraň upravit dle libosti.
Jak jsem již tedy zmínil na začátku, hra se víceméně kompletně odehrává ve vesmíru a v interiéru vesmírných lodí a základen. Graficky to tudíž nebylo tolik náročné na zpracování, jako když se příběh odehrává na zemi. Abych pravdu řekl, hra jela v pořádku stabilně na 60FPS, vypadá docela pěkně a zní pěkně. Nemám, co bych u grafické stránky vyzdvihl nebo zkritizoval, je to prostě taková CoD klasika jako vždy, i když si myslím, že starší Advanced Warfare vypadalo ještě o něco lépe.
Jako je to u mě obvyklé, ke konci ještě musím zmínit pár chybiček, na které jsem narazil, které se však mohou lišit PC od PC (konzole nemám, nemohu hodnotit).
Prvním z problémů, s kterým jsem se setkal, byl zvuk. Během misí i cutscén se zvuk velmi často lagoval, vypadával, sekal a opravdu to nebylo příjemné. Nicméně po chvíli guglování jsem zjistil, že jednoduchý a účinný fix je přepnout hru do Borderless režimu. A světe div se, fungovalo to.
Druhým, trošku obdobným problémem, nicméně na opačné straně barikády, bylo pomalé načítání textur, kdy někdo trvalo opravdu dlouho, než se načetly ostré textury, někdy se nenačetly například vůbec (to se mi stalo naštěstí jen jednou).
Nicméně po vyřešení problému se zvukem a vlastně ignorací problému s texturami jsem, hodně překvapivě, na této hře žádnou zásadní chybu nenašel. Jediné, co trochu štvalo, je klasický styl od IW, kdy nestačí zmáčknout F pro potvrzení akce, ale musí se držet asi 2 sekundy, dokud si konečně neuvědomíte, co vlastně děláte za akci. Po AW to bylo docela nepříjemné zjištění.
Ke konci bych chtěl ještě zmínit, že se mi líbilo, že byla většina hlavních postav (nebo dokonce všechny) vymodelovány detailně podle reálných postav, přičemž mezi asi nejznámější patří Kit Harington (známý z Game of Thrones).
Navíc, mě jako zapáleného automobilové fanouška potěšilo cameo Lewise Hamiltona jako lodního mechanika Carla Hamiltona. A abych pravdu řekl, nadaboval ho opravdu povedeně.
Nechtěl jsem, opravdu nechtěl, psát takto dlouhý komentář a je mi stejně jasné, že většina z Vás k této větě vlastně nikdy nedojde, ale nedalo mi to. Chtěl jsem se podělit o vše, co se mi ještě nestačilo vykouřit z hlavy.
A hlavně, jak jsem již řekl, pro mne je to druhý nejlepší díl CoD série po první Modern Warfare a to si myslím delší komentář zaslouží. Hodnotím pěknými 85%.
Pro: Parádní mise, vesmírné letecké souboje, zbraně a jejich customizace, postavy a jejich zpracování, emotivní až filmový příběh ...
Proti: ... na konci až moc srdceryvný, Grafické a zvukové bugy, herní doba