* HODNOCEN POUZE SINGLEPLAYER, CO-OP ANI MULTIPLAYER JSEM NEHRÁL*
Modern Warfare 2. Co k tomu říct. Kdybych nevěděl, že hraji jinou hru, myslel bych si, že jen pokračuju v prvních Modern Warfare. Graficky ani zvukově se to zásadně nezměnilo, jen ten příběh trošku poposkočil. 5 let od událostí prvního dílu se vracíme zpátky na moderní bojiště, kde se opět potkáme se starými známými Pricem a MacTavishem, doplněné jejich novými kolegy jak z řad SAS, tak z řad US Army Rangers. Zdůrazňuji kolegy, neboť se jich na Vaší obrazovce vystřídá během hry vícero.
Příběh se odehrává, jak jsem již zmínil, 5 let po konci prvního dílu, kdy je v Rusku Imran Zarkhaev oslavován jako národní hrdina a mučedník a v jeho stopách se snaží jít další, stejně potrhlý padouch, Vladimir Makarov, aby vrátil Rusko na výsluní. A jak to udělat lépe než vyvolat vojenský konflikt, ve kterém by Rusko ukázalo svou sílu.
To se mu podaří během dnes už legendární mise “No Russians“, ve kterém jeho banda, ve které jste v přestrojení i vy, vyvraždí celé moskevské letiště (pojmenované právě po Zarkhaevovi). Vy jste nasazen k nim právě proto, abyste ho dostali, jenže tento plán dostanu jednu velikou trhlinu, kdy to Makarov narafičí tak, aby to vypadalo, že za útokem stály Spojené státy.
Během několik málo okamžiků je vedena drtivá ruská invaze do spojených států, kde již přebíráte roli vy a bráníte města, bojujete ve Washingtonu D.C. o bílý dům, a hlavně se snažíte vymínit Rusáky zpátky na Sibiř. Válka mezi USA a Ruskem se právě rozběhla a je na Vás, abyste to zastavili a vysvětlili. Jenže nic není tak růžové, jak se jen zdá. A mohu jen prozradit, že v tomto díle se Vám to ještě nepovede. Více už k příběhu prozrazovat nebudu.
Ve hře je celkem 18 misí, ve kterých se podíváte vlastně po celém světě. Podíváte se např. do Ria de Janeira a jeho slumů, do Ruska, do mrazivé Arktidy, do krásné přírody Ázerbájdžánu, a hlavně na východní pobřeží USA, kde budete bojovat v malých městečcích o každý dům. Ačkoliv by se mohlo zdát, že bude příběh dlouhý, když se podíváme na tolik míst, opak je pravdou. Hra uběhla až neuvěřitelně rychle, a i když jsem hrál na třetí ze čtyř obtížností (a některé pasáže docela často opakoval), k závěrečným titulkům jsem se dostal už po necelých 5 a půl hodinách čistého herní času, což je skoro o 3 hodiny méně než u prvního dílu Modern Warfare. Docela zklamání, abych pravdu řekl.
Z mého pohledu byly některé mise opravdu lahůdka, v hodně misích byl kladen důraz na pomalý a tichý postup vpřed, což se mi moc líbilo, v některých zase rychlý postup vpřed, na druhou stranu se mi zase hodně misí nelíbilo vůbec, zejména mise na vystřílení celého letiště (která jde naštěstí před začátkem hry přeskočit). Abych pravdu řekl, tak polovina misí byla parádní, ta druhá ne tolik, některé byly doslova nudné.
Stejně jako v předchozím díle, i zde jste měli k dispozici velký počet ručních zbraní, včetně mnoha ne tolik známých kousků jako je odstřelovací puška Walther WA 2000, automatický Glock 18, lehké kulomety MG4 či L86 LSW nebo odstřelovací puška CheyTac Intervention. Na výběr toho bylo opravdu spoustu a myslím, že si každý přijde na své.
Hratelnostně se od minulého MW prakticky nic nezměnilo, jak jsem říkal, je to velmi podobné prvnímu dílu MW. Jedinými malými novinkami jsou tak například těžké štíty, za kterými se můžete krýt a které jsou opravdu nápomocné nebo optické zaměřovače s termovizí, které se hodí prakticky vždy.
Abych pravdu řekl, během hraní jsem nenarazil na žádné bugy ani glitche, ani jsem nenarazil na něco, co by mě vyloženě zklamalo a musel bych to uvést jako velký zápor. Možná bych vzal jako malé mínus možnost u sebe nést skoro 900 kusů střeliva, což je opravdu extrém i pro sérii Call of Duty a na realističnosti vůbec nepřidá. Ale to je jen taková drobnost.
Jediným tak větším mínusem jsou tudíž jen zmíněné nudné, a ne moc zábavné mise, kterých nebylo málo. Na druhou stranu to však vyvažují mise, které byly naopak hodně hodně dobré, celková hratelnost, obstojná grafická a zvuková stránka a také ty lokace po celém světe. Příběh je tak něco mezi, není špatný, ale je ukončen otevřeně, takže pro dokončení příběhu si musíte zahrát i třetí díl.
Závěrem už jen vyřknu hodnocení, 80%, což ho řadí po bok např. Advanced Warfare.
Ne vlastně, ještě než to ukončím, musím ještě něco uvést na pravou míru. AI je opravdu příšerná. Vaši spolubojovníci klidně stojí metr od nepřítele a nic nedělají. Stejně tak když stojí za vámi a když si myslíte, že Vám kryjí záda, tak se vlastně úplně pletete a rychle to zjistíte tím, že Vám hra načte poslední uloženou pozici. AI nepřátel mi tak hrozné nepřišlo, snaží se Vás po celou dobu prostě zabít a někdy jim to jde až moc dobře, skoro bych řekl víc než dobře. Nicméně, tohle už se na hodnocení nijak neprojeví, neboť je to neduh většiny her ze série Call of Duty.
Modern Warfare 2. Co k tomu říct. Kdybych nevěděl, že hraji jinou hru, myslel bych si, že jen pokračuju v prvních Modern Warfare. Graficky ani zvukově se to zásadně nezměnilo, jen ten příběh trošku poposkočil. 5 let od událostí prvního dílu se vracíme zpátky na moderní bojiště, kde se opět potkáme se starými známými Pricem a MacTavishem, doplněné jejich novými kolegy jak z řad SAS, tak z řad US Army Rangers. Zdůrazňuji kolegy, neboť se jich na Vaší obrazovce vystřídá během hry vícero.
Příběh se odehrává, jak jsem již zmínil, 5 let po konci prvního dílu, kdy je v Rusku Imran Zarkhaev oslavován jako národní hrdina a mučedník a v jeho stopách se snaží jít další, stejně potrhlý padouch, Vladimir Makarov, aby vrátil Rusko na výsluní. A jak to udělat lépe než vyvolat vojenský konflikt, ve kterém by Rusko ukázalo svou sílu.
To se mu podaří během dnes už legendární mise “No Russians“, ve kterém jeho banda, ve které jste v přestrojení i vy, vyvraždí celé moskevské letiště (pojmenované právě po Zarkhaevovi). Vy jste nasazen k nim právě proto, abyste ho dostali, jenže tento plán dostanu jednu velikou trhlinu, kdy to Makarov narafičí tak, aby to vypadalo, že za útokem stály Spojené státy.
Během několik málo okamžiků je vedena drtivá ruská invaze do spojených států, kde již přebíráte roli vy a bráníte města, bojujete ve Washingtonu D.C. o bílý dům, a hlavně se snažíte vymínit Rusáky zpátky na Sibiř. Válka mezi USA a Ruskem se právě rozběhla a je na Vás, abyste to zastavili a vysvětlili. Jenže nic není tak růžové, jak se jen zdá. A mohu jen prozradit, že v tomto díle se Vám to ještě nepovede. Více už k příběhu prozrazovat nebudu.
Ve hře je celkem 18 misí, ve kterých se podíváte vlastně po celém světě. Podíváte se např. do Ria de Janeira a jeho slumů, do Ruska, do mrazivé Arktidy, do krásné přírody Ázerbájdžánu, a hlavně na východní pobřeží USA, kde budete bojovat v malých městečcích o každý dům. Ačkoliv by se mohlo zdát, že bude příběh dlouhý, když se podíváme na tolik míst, opak je pravdou. Hra uběhla až neuvěřitelně rychle, a i když jsem hrál na třetí ze čtyř obtížností (a některé pasáže docela často opakoval), k závěrečným titulkům jsem se dostal už po necelých 5 a půl hodinách čistého herní času, což je skoro o 3 hodiny méně než u prvního dílu Modern Warfare. Docela zklamání, abych pravdu řekl.
Z mého pohledu byly některé mise opravdu lahůdka, v hodně misích byl kladen důraz na pomalý a tichý postup vpřed, což se mi moc líbilo, v některých zase rychlý postup vpřed, na druhou stranu se mi zase hodně misí nelíbilo vůbec, zejména mise na vystřílení celého letiště (která jde naštěstí před začátkem hry přeskočit). Abych pravdu řekl, tak polovina misí byla parádní, ta druhá ne tolik, některé byly doslova nudné.
Stejně jako v předchozím díle, i zde jste měli k dispozici velký počet ručních zbraní, včetně mnoha ne tolik známých kousků jako je odstřelovací puška Walther WA 2000, automatický Glock 18, lehké kulomety MG4 či L86 LSW nebo odstřelovací puška CheyTac Intervention. Na výběr toho bylo opravdu spoustu a myslím, že si každý přijde na své.
Hratelnostně se od minulého MW prakticky nic nezměnilo, jak jsem říkal, je to velmi podobné prvnímu dílu MW. Jedinými malými novinkami jsou tak například těžké štíty, za kterými se můžete krýt a které jsou opravdu nápomocné nebo optické zaměřovače s termovizí, které se hodí prakticky vždy.
Abych pravdu řekl, během hraní jsem nenarazil na žádné bugy ani glitche, ani jsem nenarazil na něco, co by mě vyloženě zklamalo a musel bych to uvést jako velký zápor. Možná bych vzal jako malé mínus možnost u sebe nést skoro 900 kusů střeliva, což je opravdu extrém i pro sérii Call of Duty a na realističnosti vůbec nepřidá. Ale to je jen taková drobnost.
Jediným tak větším mínusem jsou tudíž jen zmíněné nudné, a ne moc zábavné mise, kterých nebylo málo. Na druhou stranu to však vyvažují mise, které byly naopak hodně hodně dobré, celková hratelnost, obstojná grafická a zvuková stránka a také ty lokace po celém světe. Příběh je tak něco mezi, není špatný, ale je ukončen otevřeně, takže pro dokončení příběhu si musíte zahrát i třetí díl.
Závěrem už jen vyřknu hodnocení, 80%, což ho řadí po bok např. Advanced Warfare.
Ne vlastně, ještě než to ukončím, musím ještě něco uvést na pravou míru. AI je opravdu příšerná. Vaši spolubojovníci klidně stojí metr od nepřítele a nic nedělají. Stejně tak když stojí za vámi a když si myslíte, že Vám kryjí záda, tak se vlastně úplně pletete a rychle to zjistíte tím, že Vám hra načte poslední uloženou pozici. AI nepřátel mi tak hrozné nepřišlo, snaží se Vás po celou dobu prostě zabít a někdy jim to jde až moc dobře, skoro bych řekl víc než dobře. Nicméně, tohle už se na hodnocení nijak neprojeví, neboť je to neduh většiny her ze série Call of Duty.
Pro: + Zbraně (a hlavně neokoukané kousky) + Lokace misí po celém světě + Příběh je docela zajímavý … + Některé opravdu parádní mise + Návrat starých známých postav
Proti: - Herní doba - AI spolubojovníků - Příběh končí otevřeně - Některé vyloženě nudné mise