Hodnoceno jako celek.
RE: Revelations 2 se mi jeví jako poměrně rozporuplné pokračování. Na jednu stranu přináší v celé sérii snad nejlepší (rozuměj, nejméně debilní) příběh, na stranu druhou tvůrci dost okatě vykrádají kde co. Od The Last of Us, přes Alana Wakea až po The Evil Within. Je fakt, že po stránce hratelnosti si to bere to dobré a likvidace roztodivných zmutovaných potvor na těch zhruba 12 hodin zabaví velmi dobře. Jako celek to ovšem působí trochu jako chudý příbuzný zmiňovaných her. Level design není špatný, naopak je docela zábavný, ale prostředí působí šedivě (asi jako 10 let stará hra pro PS3) a i přes atraktivní zasazení docela nezáživně. Že z grafiky vyloženě nepadám na hubu by mi ani nevadilo, kdyby tvůrci nešli na některých místech vyloženě do extrémů a nepoužívali nekvalitní 2D textury jako hranice mapy. Les ve formě otexturované placky jsem viděl naposledy v Colin McCrae Rally.
Je fajn, že hra obsahuje coop, ale nedokážu si moc představit, že bych to kooperativně dokázal hrát a nestihl se se spoluhráčem pohádat o hratelný charakter. Zatímco za hlavní postavy musí být hraní zábavné, do sidekicků, kteří neumí bojovat a nemají kdovíjak nápadité spešl skills, jsem se přepínal, jen když jsem musel. Střídání postav je v singlu fajn oživení, v mulťáku - kdybych měl celou dobu hrát za non-lethal charakter, kterej nic extra zajímavého neumí a ani jednou si nevystřelil, tak bych se po chvíli asi ukousal nudou. V singlu je zase naopak problém, že ta postava, kterou ovládá AI, je naprosto nepoužitelná. AI nestřílí, nehledá skryté itemy, neupozorňuje mě na nepřátele, nečistí mi cestu dál. Vlastně vůbec nic, k čemu je určena. Jen tupě čumí a čeká, až si hráč všechno obhlédne a vykydlí sám. K dobru ji ovšem musím přičíst, že se alespoň nezasekává a netrpí sebevražednými tendencemi.
Hrát to tedy nebo nehrát? Inu, pokud hráč očekává klasickou lehce hororovou řežbu s béčkovým příběhem, zklamán myslím nebude. Tvůrci hru dost poameričtili, hra je civilnější a už to není tak mongoloidně retardované a přestylizované. To já osobně určitě vítám, ale je možné, že to zarytého fandu série úplně nepotěší. Nicméně se to hraje mnohem příjemněji než předchozí díl a pokud překousnete zastaralý vizuál, tak to i svižně běží. Coop hodnotit nebudu, páč jsem ho nehrál, ale za sebe můžu říct, že bych to vzhledem k nevyvážené užitečnosti postav kooperativně ani hrát nechtěl.
RE: Revelations 2 se mi jeví jako poměrně rozporuplné pokračování. Na jednu stranu přináší v celé sérii snad nejlepší (rozuměj, nejméně debilní) příběh, na stranu druhou tvůrci dost okatě vykrádají kde co. Od The Last of Us, přes Alana Wakea až po The Evil Within. Je fakt, že po stránce hratelnosti si to bere to dobré a likvidace roztodivných zmutovaných potvor na těch zhruba 12 hodin zabaví velmi dobře. Jako celek to ovšem působí trochu jako chudý příbuzný zmiňovaných her. Level design není špatný, naopak je docela zábavný, ale prostředí působí šedivě (asi jako 10 let stará hra pro PS3) a i přes atraktivní zasazení docela nezáživně. Že z grafiky vyloženě nepadám na hubu by mi ani nevadilo, kdyby tvůrci nešli na některých místech vyloženě do extrémů a nepoužívali nekvalitní 2D textury jako hranice mapy. Les ve formě otexturované placky jsem viděl naposledy v Colin McCrae Rally.
Je fajn, že hra obsahuje coop, ale nedokážu si moc představit, že bych to kooperativně dokázal hrát a nestihl se se spoluhráčem pohádat o hratelný charakter. Zatímco za hlavní postavy musí být hraní zábavné, do sidekicků, kteří neumí bojovat a nemají kdovíjak nápadité spešl skills, jsem se přepínal, jen když jsem musel. Střídání postav je v singlu fajn oživení, v mulťáku - kdybych měl celou dobu hrát za non-lethal charakter, kterej nic extra zajímavého neumí a ani jednou si nevystřelil, tak bych se po chvíli asi ukousal nudou. V singlu je zase naopak problém, že ta postava, kterou ovládá AI, je naprosto nepoužitelná. AI nestřílí, nehledá skryté itemy, neupozorňuje mě na nepřátele, nečistí mi cestu dál. Vlastně vůbec nic, k čemu je určena. Jen tupě čumí a čeká, až si hráč všechno obhlédne a vykydlí sám. K dobru ji ovšem musím přičíst, že se alespoň nezasekává a netrpí sebevražednými tendencemi.
Hrát to tedy nebo nehrát? Inu, pokud hráč očekává klasickou lehce hororovou řežbu s béčkovým příběhem, zklamán myslím nebude. Tvůrci hru dost poameričtili, hra je civilnější a už to není tak mongoloidně retardované a přestylizované. To já osobně určitě vítám, ale je možné, že to zarytého fandu série úplně nepotěší. Nicméně se to hraje mnohem příjemněji než předchozí díl a pokud překousnete zastaralý vizuál, tak to i svižně běží. Coop hodnotit nebudu, páč jsem ho nehrál, ale za sebe můžu říct, že bych to vzhledem k nevyvážené užitečnosti postav kooperativně ani hrát nechtěl.
Pro: hratelnost, solidní příběh a postavy, atraktivní námět, místy atmosféra, příjemné ovládání, technicky zábavný design
Proti: graficky nenápaditý design (a často odfláklá grafika i jako taková), šedivé prostředí, až moc okatě to vykrádá jiné tituly, AI, jedno stupidní QTE ve 3. epizodě rapidně ovlivní konec hry