O existenci filmů s Melem Gibsonem vím, ale nikdy jsem je neviděl. Nový Maxův film jsem taky zaregistroval, ale doposud nezhlédnul. Můj přístup ke hře tak nebyl ničím ovlivněn, těžko říct, jestli to je dobře, nebo špatně :)
Hned na počátku mě zaujalo, že všechno vypadá krásně (graficky), všude samej písek, oheň a kouř. Cutscény mají takřka filmový feeling. Hned jsem se skamarádil s potrhlým hrbatým mechanikem a ten mi pomáhal se stavbou nejlepšího auta a mezi tím mě seznamoval se zvráceným náboženstvím.
První 2 hodinky jsou spíše o seznamování se světem, Maxovými schopnostmi a možnostmi, které hra nabízí. Pak už dojde na věc, příběh by se měl pořádně rozjet, opak je ale pravdou. Nastává neustálé opakování několika činností, které trvá až do konce (tedy tyto činnosti končí asi 2 hodiny před koncem, kdy následuje posledních pár misí). Tohle nutné grindování asi nesedne úplně každému, ale já mám zřejmě štěstí a mě to ve hrách většinou celkem baví, asi bych taky nezvládnul opakovat vše po celý den, ale ty 2 hodiny denně, které jsem hře většinou věnoval, mně příjemně ubíhaly.
Nejradši jsem měl přepadávání konvojů, ze začátku to byla činnost klidně na 20 minut, protože můj Max i auto nebyli kdovíjak schopní, ale ke konci už to bylo otázkou okamžiku. Jako nejslabší jsem naopak shledal hledání min, to je pořád stejné a nutnost mít pro tuhle činnost jiné auto je jednoduše blbá. Ale to, že se miny hledají podle štěkání psa, je neotřelý prvek, to zas jo.
Podařilo se mi tedy splnit všechny tyhle minihry a vliv hlavního záporáka tak z mapy postupně zmizel. Je ale škoda, že jsem pak už neměl nutkání prohledávat každé místo na mapě kvůli šrotu, protože jsem v té době měl už všechno vylepšeno na maximum, surovin je prostě k dispozici moc, navíc když je člověk pravidelně zásoben z dobytých táborů.
Po vyčištění mapy pak přišel čas na závěrečné vyřízení účtů s osazenstvem Benzínova. Bohužel, nápaditost misí už nebyla kdovíjaká. A závěr mě vyloženě naštval, ale to je asi problém toho, že jsem nebyl schopen po celou dobu hraní se s Maxem ztotožnit. Jeho vinou tak zemřeli 3 kladné osoby a dokonce bylo zničeno i auto, který jsem 40 hodin piplal, jako wtf, já to sakra nedělal pro legraci. Nejlepší z toho byla záchrana malý holky jenom kvůli tomu, aby byla za 10 minut mrtvá, to je fakt cool teda. A zavraždění Chumbucketa je na válečnej soud. Nemám problém, když na konci hrdina, nebo jeho přátelé zemřou, ale musí to mít nějakej smysl. Max je tak asi nejhorší kladnou herní postavou za kterou jsem hrál. A to je vlastně klad, není nic horšího než stereotyp :)
Od hry jsem nečekal žádná dalekosáhlá poselství, nebo hluboký příběh, chtěl jsem příjemnou akci, neokoukané lokace a nějaké to dovádění s autem a toho všeho se mi bohatě dostalo. Přesto je Mad Max jen dobrá hra, nemá smysl ji oslavovat, nebo zatracovat tečka.
Hned na počátku mě zaujalo, že všechno vypadá krásně (graficky), všude samej písek, oheň a kouř. Cutscény mají takřka filmový feeling. Hned jsem se skamarádil s potrhlým hrbatým mechanikem a ten mi pomáhal se stavbou nejlepšího auta a mezi tím mě seznamoval se zvráceným náboženstvím.
První 2 hodinky jsou spíše o seznamování se světem, Maxovými schopnostmi a možnostmi, které hra nabízí. Pak už dojde na věc, příběh by se měl pořádně rozjet, opak je ale pravdou. Nastává neustálé opakování několika činností, které trvá až do konce (tedy tyto činnosti končí asi 2 hodiny před koncem, kdy následuje posledních pár misí). Tohle nutné grindování asi nesedne úplně každému, ale já mám zřejmě štěstí a mě to ve hrách většinou celkem baví, asi bych taky nezvládnul opakovat vše po celý den, ale ty 2 hodiny denně, které jsem hře většinou věnoval, mně příjemně ubíhaly.
Nejradši jsem měl přepadávání konvojů, ze začátku to byla činnost klidně na 20 minut, protože můj Max i auto nebyli kdovíjak schopní, ale ke konci už to bylo otázkou okamžiku. Jako nejslabší jsem naopak shledal hledání min, to je pořád stejné a nutnost mít pro tuhle činnost jiné auto je jednoduše blbá. Ale to, že se miny hledají podle štěkání psa, je neotřelý prvek, to zas jo.
Podařilo se mi tedy splnit všechny tyhle minihry a vliv hlavního záporáka tak z mapy postupně zmizel. Je ale škoda, že jsem pak už neměl nutkání prohledávat každé místo na mapě kvůli šrotu, protože jsem v té době měl už všechno vylepšeno na maximum, surovin je prostě k dispozici moc, navíc když je člověk pravidelně zásoben z dobytých táborů.
Po vyčištění mapy pak přišel čas na závěrečné vyřízení účtů s osazenstvem Benzínova. Bohužel, nápaditost misí už nebyla kdovíjaká. A závěr mě vyloženě naštval, ale to je asi problém toho, že jsem nebyl schopen po celou dobu hraní se s Maxem ztotožnit. Jeho vinou tak zemřeli 3 kladné osoby a dokonce bylo zničeno i auto, který jsem 40 hodin piplal, jako wtf, já to sakra nedělal pro legraci. Nejlepší z toho byla záchrana malý holky jenom kvůli tomu, aby byla za 10 minut mrtvá, to je fakt cool teda. A zavraždění Chumbucketa je na válečnej soud. Nemám problém, když na konci hrdina, nebo jeho přátelé zemřou, ale musí to mít nějakej smysl. Max je tak asi nejhorší kladnou herní postavou za kterou jsem hrál. A to je vlastně klad, není nic horšího než stereotyp :)
Od hry jsem nečekal žádná dalekosáhlá poselství, nebo hluboký příběh, chtěl jsem příjemnou akci, neokoukané lokace a nějaké to dovádění s autem a toho všeho se mi bohatě dostalo. Přesto je Mad Max jen dobrá hra, nemá smysl ji oslavovat, nebo zatracovat tečka.
Pro: Max je blázen, konvoje, auto
Proti: Max je blázen, moc surovin