Pokračování hry, která se mi dost líbila, jsem nějak odsouval a nakonec na ni přišel čas až nyní (asi 2 roky po vydání?). Říkal jsem si, že si to dám tak nějak v celku, ovšem bohužel JENSENS STORIES nejsou součástí hlavní linky, což je mrzuté.
Audiovizuálně se hra může pochlubit skvělým kabátem, zde navazuje na kvality předchůdce. Zasazení děje do Prahy je zajímavá volba autorů a přestože pro čechy je to tak malinko zprzněná lokace, já osobně jsem se tímto spokojil. Shovívavě jsem přivřel oči nad mnoha nesoulady a naopak se mi zalíbilo, jakej feeling tato future-Praha má. Škoda jen, že tvůrci nezaměstnali alespoň jednoho schopnýho překladatele, kterej by texty zkontroloval. Překladač je tam až moc znát. I tak je jasný, že tvůrci byli v Praze a udělali si mnoho fotek na jejichž základě patrně zpracovali koncept i detaily - cedule, metro, SPZ atp.
Celej děj hry se v podstatě točí kolem bombovýho útoku na Růžičkovu stanici metra. Narozdíl od dílu předchozího (kdy se tento stav jakoby postupně vyvíjel) je hned od začátku Jensen jakýsi double-agent, kdy jednak spolupracuje s TF29, ale i hackerskou skupinou. Tato skutečnost mi trochu vadila a tak nějak se mi příčilo instalovat do TF29 odposlouchávací zařízení na straně jedné a na straně druhé se snažit o to, aby tajná základna v Praze zůstala skryta před cizími zraky.
Jindy zase prokazatelně objevím, že můj nadřízený přijímá rozkazy od Mandallyho (nebo tak nějak - známej z emailů prvního dílu, kdy se tento muž snažil zamlžit útok na SI), přesto dál Adam pokračuje v práci pro tuto evidentně korporacemi (byť částečně) ovládanou organizaci. No, bylo to trochu nelogické a ač se hra toto Jensenovo jednání snaží nakonec osvětlit, marně jsem se těšil na finální roztržku s TF29 (ve smyslu UNATCO DE1).
Novinky gameplaye
Hned po spuštění hry (mise Dubai) jsem zaplakal nad skutečností, že pád ze střechy (nebo letadla) mi neublíží, že skáču asi tři metry vzduchem, prorážím stěny pěstí a tak. Zkrátka mi "nakoupila" hra augmentace sama, což mě velmi namíchlo. Naštěstí hned první mise v Praze mě naučila augmentace odinstalovat, takže bylo vyhráno - nohy a pracky sem si vypnul. Pak to bylo super, jen hackování jsem si vylepšil a zbytek zainvestoval do radarů, šipeček a HUD hloupostí a ty jsem prachsprostě povypínal v menu.
První pochvala: Ano, HUD lze nyní ZCELA vypnout. Bez zaměřovače, bez šipky, I BEZ RADARU! Díky chlapci!
(Tedy i když jsem to vše poctivě povypínal a dal NEW GAME, hra si to zas místy úzkostlivě pozapínala musel jsem znovu vše zabít, ale pak jsem měl pokoj a mohl postupovat jako obyčejnej "naturák".)
Druhá pochvala: Ačkoliv ukrývání se za překážkou je bohužel stále z pohledu 3. osoby (aby člověk viděl, co se dějě před ním a přitom zůstal výhodně nespatřen) tak aspoň ty para-kotoulo-skoky byly nějak eliminovány a z úkrytu do úkrytu nyní Adam běží, což je mnohem realističtější a vypadá to uvěřitelně, zároveň to není tak rychlý a snadný.
Třetí pochvala: I tentokrát to vždy šlo nějak vyřešit bez augmentací. Když bylo nutný vyskočit 2,5 metru na střechu, byla tam prostě i jedna nenápadná popelnice v rohu, kterou šlo poponést / využít, jinde zase bedničky atp. Akorát jsem musel tahat s sebou granáty, abych si mohl popřípadě prorazit stěnu.
Ovšem tvůrci tentokrát nezpracovali kuši? Ostudné! Nebo jsem ji minul? :/
Celkově tedy můžu pochválit prostředí, feeling lokací (třeba UTULEK se povedl), celkovou ponurou atmosféru i obtížnost (stealth - bez radarů a HUDu). Tam, kde hra nedostačuje na předchůdce, je snad jen samotnej děj a ten přestože se snaží být zapeklitej a tajuplnej, je vlastně poměrně jednoduchej, a předvídatelnej. Marchenko se vlastně jakoby přizná už při prvním setkání. Taky délka, nevím, prostě jsem čekal, že po UK bude příběh pokračovat dál... PAGE industries?, nebo znovu Alpy?... a ono ne - konec. To mě trochu zklamalo. Znepřátelení TF29 se taky nekonalo, jak jsem tužebně očekával.
Taky krčím rameny nad "experimentálními augmetacemi". Ten quest mi vůbec neosvětlil, o čem to celý bylo. Nebo jsem minul nějakej další navazující quest, kterej by mi osvětlil, proč mě nadupali experimentálním něčím a pak ... o co že jim vlastně šlo?
Celkově je to kvalitní hra: Pohledná grafika, dobrá muzika, navazuje to hezky na díl předchozí. Údernost předchůdce tomu prostě ale nějak chybí. To však neznamená, že se nejedná o kvalitní titul, kterej fanouškům dílu Human revolution nelze jinak než doporučit. Jensen je totiž zpět a ve formě, ač mu lehce počíná šedivět brada - což šedivějícím hráčům může nakonec taky zaimponovat O:-).
90%
Audiovizuálně se hra může pochlubit skvělým kabátem, zde navazuje na kvality předchůdce. Zasazení děje do Prahy je zajímavá volba autorů a přestože pro čechy je to tak malinko zprzněná lokace, já osobně jsem se tímto spokojil. Shovívavě jsem přivřel oči nad mnoha nesoulady a naopak se mi zalíbilo, jakej feeling tato future-Praha má. Škoda jen, že tvůrci nezaměstnali alespoň jednoho schopnýho překladatele, kterej by texty zkontroloval. Překladač je tam až moc znát. I tak je jasný, že tvůrci byli v Praze a udělali si mnoho fotek na jejichž základě patrně zpracovali koncept i detaily - cedule, metro, SPZ atp.
Celej děj hry se v podstatě točí kolem bombovýho útoku na Růžičkovu stanici metra. Narozdíl od dílu předchozího (kdy se tento stav jakoby postupně vyvíjel) je hned od začátku Jensen jakýsi double-agent, kdy jednak spolupracuje s TF29, ale i hackerskou skupinou. Tato skutečnost mi trochu vadila a tak nějak se mi příčilo instalovat do TF29 odposlouchávací zařízení na straně jedné a na straně druhé se snažit o to, aby tajná základna v Praze zůstala skryta před cizími zraky.
Jindy zase prokazatelně objevím, že můj nadřízený přijímá rozkazy od Mandallyho (nebo tak nějak - známej z emailů prvního dílu, kdy se tento muž snažil zamlžit útok na SI), přesto dál Adam pokračuje v práci pro tuto evidentně korporacemi (byť částečně) ovládanou organizaci. No, bylo to trochu nelogické a ač se hra toto Jensenovo jednání snaží nakonec osvětlit, marně jsem se těšil na finální roztržku s TF29 (ve smyslu UNATCO DE1).
Novinky gameplaye
Hned po spuštění hry (mise Dubai) jsem zaplakal nad skutečností, že pád ze střechy (nebo letadla) mi neublíží, že skáču asi tři metry vzduchem, prorážím stěny pěstí a tak. Zkrátka mi "nakoupila" hra augmentace sama, což mě velmi namíchlo. Naštěstí hned první mise v Praze mě naučila augmentace odinstalovat, takže bylo vyhráno - nohy a pracky sem si vypnul. Pak to bylo super, jen hackování jsem si vylepšil a zbytek zainvestoval do radarů, šipeček a HUD hloupostí a ty jsem prachsprostě povypínal v menu.
První pochvala: Ano, HUD lze nyní ZCELA vypnout. Bez zaměřovače, bez šipky, I BEZ RADARU! Díky chlapci!
(Tedy i když jsem to vše poctivě povypínal a dal NEW GAME, hra si to zas místy úzkostlivě pozapínala musel jsem znovu vše zabít, ale pak jsem měl pokoj a mohl postupovat jako obyčejnej "naturák".)
Druhá pochvala: Ačkoliv ukrývání se za překážkou je bohužel stále z pohledu 3. osoby (aby člověk viděl, co se dějě před ním a přitom zůstal výhodně nespatřen) tak aspoň ty para-kotoulo-skoky byly nějak eliminovány a z úkrytu do úkrytu nyní Adam běží, což je mnohem realističtější a vypadá to uvěřitelně, zároveň to není tak rychlý a snadný.
Třetí pochvala: I tentokrát to vždy šlo nějak vyřešit bez augmentací. Když bylo nutný vyskočit 2,5 metru na střechu, byla tam prostě i jedna nenápadná popelnice v rohu, kterou šlo poponést / využít, jinde zase bedničky atp. Akorát jsem musel tahat s sebou granáty, abych si mohl popřípadě prorazit stěnu.
Ovšem tvůrci tentokrát nezpracovali kuši? Ostudné! Nebo jsem ji minul? :/
Celkově tedy můžu pochválit prostředí, feeling lokací (třeba UTULEK se povedl), celkovou ponurou atmosféru i obtížnost (stealth - bez radarů a HUDu). Tam, kde hra nedostačuje na předchůdce, je snad jen samotnej děj a ten přestože se snaží být zapeklitej a tajuplnej, je vlastně poměrně jednoduchej, a předvídatelnej. Marchenko se vlastně jakoby přizná už při prvním setkání. Taky délka, nevím, prostě jsem čekal, že po UK bude příběh pokračovat dál... PAGE industries?, nebo znovu Alpy?... a ono ne - konec. To mě trochu zklamalo. Znepřátelení TF29 se taky nekonalo, jak jsem tužebně očekával.
Taky krčím rameny nad "experimentálními augmetacemi". Ten quest mi vůbec neosvětlil, o čem to celý bylo. Nebo jsem minul nějakej další navazující quest, kterej by mi osvětlil, proč mě nadupali experimentálním něčím a pak ... o co že jim vlastně šlo?
Celkově je to kvalitní hra: Pohledná grafika, dobrá muzika, navazuje to hezky na díl předchozí. Údernost předchůdce tomu prostě ale nějak chybí. To však neznamená, že se nejedná o kvalitní titul, kterej fanouškům dílu Human revolution nelze jinak než doporučit. Jensen je totiž zpět a ve formě, ač mu lehce počíná šedivět brada - což šedivějícím hráčům může nakonec taky zaimponovat O:-).
90%
Pro: Deus Ex, tempo, volnost, více alternativ řešení, bez HUDu, audiovizuální zpracování, Praha.
Proti: Nemastnej příběh, na můj vkus je to krátký, "stories" nejsou implementovány do hlavní linky, absence kuše!