Jakožto fanoušek předchozích dílů jsem nevydržel a musel si trojku pořídit a rozehrát ihned po vydání. Bláhově jsem si myslel, že bych to mohl jako "matador" zvládnout na jeden zátah a splnit tak jednu kategorii Herní výzvy, ale to samozřejmě nevyšlo a jsem rád, že jsem to včas vzdal. Víc jak 7 hodin hrát hru v kuse už chce trénink, náladu a dostatek času a já neměl ani jedno :)
Když jsem hru tedy rozehrál, tak prvních asi 5 minut bylo vše stejné jako dřív, stejný vizuál, hrdina z nuzných poměrů, triviální úkoly typu donášky jídla apod. Po těch pár minutách však začaly vyplouvat na povrch změny. Mezi prvním a druhým dílem nebyly změny téměř žádné, tady jich bylo celkem dost, až jsem hraním nabral dojem, že už nehraju stejnou hru. Jako první mě uhodil do hlavy "respawn" takřka všeho, znovu se objevují vysbírané houby, kytky, pochytané ryby, zastřelená zvěř i pobitá monstra. Na jednu stranu tak odpadá neduh, kdy na zisk všech achievementů bylo potřeba prošmejdit a pixelhunt metodou prohledat kdejaký kout, aby se našla poslední houba, nebo schovaný sud, teď už stačí prostě jen chodit po světě a sbírat a lovit a bojovat a achievementy prostě naskáčou samy časem.
Další podstatnou změnou je neustálá potřeba lektvarů a kopců jídla a to takřka na každou akci. Shánění a výroba nejsou kdovíjak těžké, ale otravně působí neustálá nutnost na všechno klikat a to hned dvakrát, na započetí a ukončení akce (to už bylo i dříve, ale tady je to množství klikání násobně vyšší). Taky mě zaujalo, že už ani na ty nejtužší boje není potřeba najímat si vojáky a pořizovat si nějaké super zbraně, teď už hrdina zvládne zkosit králíka i pekelného démona sám a celkem v klidu (pokud je pořádně najeden :D) I příběh je dosti plytký a vleče se. Je úsměvné, že člověk zná finálního bosse už někdy od půlky hry, aby nakonec zjistil, že se s ním přímo neutká a on zhyne na nedostatek sil :D je to tvrdohlavec a nesympaťák.
Z mého komentáře se může zdát, že hra je velmi špatná, ale tak to není. Je dobrá, oproti velmi dobrým předchůdcům. Je možné, že mi nesedly změny a hráč bez znalosti jedničky a dvojky hru ocení víc. Chápu, že hru dělají jen 2 lidé, ale stejně, za 3 roky práce bych čekal něco lepšího. Pokud vznikne další díl, tak snad spíš naváže na starší díly než na tento.
Když jsem hru tedy rozehrál, tak prvních asi 5 minut bylo vše stejné jako dřív, stejný vizuál, hrdina z nuzných poměrů, triviální úkoly typu donášky jídla apod. Po těch pár minutách však začaly vyplouvat na povrch změny. Mezi prvním a druhým dílem nebyly změny téměř žádné, tady jich bylo celkem dost, až jsem hraním nabral dojem, že už nehraju stejnou hru. Jako první mě uhodil do hlavy "respawn" takřka všeho, znovu se objevují vysbírané houby, kytky, pochytané ryby, zastřelená zvěř i pobitá monstra. Na jednu stranu tak odpadá neduh, kdy na zisk všech achievementů bylo potřeba prošmejdit a pixelhunt metodou prohledat kdejaký kout, aby se našla poslední houba, nebo schovaný sud, teď už stačí prostě jen chodit po světě a sbírat a lovit a bojovat a achievementy prostě naskáčou samy časem.
Další podstatnou změnou je neustálá potřeba lektvarů a kopců jídla a to takřka na každou akci. Shánění a výroba nejsou kdovíjak těžké, ale otravně působí neustálá nutnost na všechno klikat a to hned dvakrát, na započetí a ukončení akce (to už bylo i dříve, ale tady je to množství klikání násobně vyšší). Taky mě zaujalo, že už ani na ty nejtužší boje není potřeba najímat si vojáky a pořizovat si nějaké super zbraně, teď už hrdina zvládne zkosit králíka i pekelného démona sám a celkem v klidu (pokud je pořádně najeden :D) I příběh je dosti plytký a vleče se. Je úsměvné, že člověk zná finálního bosse už někdy od půlky hry, aby nakonec zjistil, že se s ním přímo neutká a on zhyne na nedostatek sil :D je to tvrdohlavec a nesympaťák.
Z mého komentáře se může zdát, že hra je velmi špatná, ale tak to není. Je dobrá, oproti velmi dobrým předchůdcům. Je možné, že mi nesedly změny a hráč bez znalosti jedničky a dvojky hru ocení víc. Chápu, že hru dělají jen 2 lidé, ale stejně, za 3 roky práce bych čekal něco lepšího. Pokud vznikne další díl, tak snad spíš naváže na starší díly než na tento.
Pro: roztomilé, zčásti osvědčená hratelnost
Proti: novinky rozbijí osvědčenou hratelnost, příběh, záporák