Tak jsem se rozhodl při projíždění databází her oddychnout si od stříleček a vrátit se ke starým adventurám a moje volba padle hned na tu první slavnější, z herního pravěku roku 1984.
King's Quest je jedna z mnoha Sierráckých sérií, které jsem samozřejmě kdysi na 486 dohrál. Je přelomová, převratná a dá se říct že nastavila styl hraní žánru na spoustu let dopředu, než přišli Lucasové s modernějším ovládáním. Na svoji dobu to musela být absolutní bomba.
Jak se to ale hraje dnes? Inu zajímavě. Mám rád retro, věděl o psaných příkazech, ovládání šipkami, smrti na každém kroku i primitivní grafice. Jenže i tak je pekelně složité a přiznávám že jsem hrál podle návodu a na plný počet bodů. Už ty hry mám dávno dohrané, tak si to můžu dovolit. I tak je hra pekelně těžká a takové šplhání po stonku nebo chytání orla je brutální. Jindy by mě řešení nenapadlo ani za tisíc let (jméno gnóma, obr), přemýšlení co vlastně napsat by bylo rovněž brutální. Herní doba? S návodem slabé dvě hodinky, bez něj bych to hrál tak měsíc.
I přes výtky je to v podstatě kouzelná pohádková záležitost. Starý král umírá a po hrdinovi Grahamovi chce, aby přinesl tři magické artefakty - zrcadlo pravdy, štít neporazitelnosti a bezednou truhlici zlata, čímž dokáže, že je hoden se stát králem. A Graham čeká cesta, která ho zavede mezi spoustu pohádkových bytostí a lokací perníková chaloupka, troll na mostě, drak, Rampelník, Jack a fazolový stonek, leprechauni. Trošku zamrzí, že tu v podstatě není ani žádné intro nebo outro, jen král zaklepe bačkorama (doslova) a vy sednete na trůn.
Sérii mám rád, staré adventury miluju, chápu že je to milník, ale i tak je tohle už moc retro a víc než 70% prostě nedám. Adventura roku 1984.
King's Quest je jedna z mnoha Sierráckých sérií, které jsem samozřejmě kdysi na 486 dohrál. Je přelomová, převratná a dá se říct že nastavila styl hraní žánru na spoustu let dopředu, než přišli Lucasové s modernějším ovládáním. Na svoji dobu to musela být absolutní bomba.
Jak se to ale hraje dnes? Inu zajímavě. Mám rád retro, věděl o psaných příkazech, ovládání šipkami, smrti na každém kroku i primitivní grafice. Jenže i tak je pekelně složité a přiznávám že jsem hrál podle návodu a na plný počet bodů. Už ty hry mám dávno dohrané, tak si to můžu dovolit. I tak je hra pekelně těžká a takové šplhání po stonku nebo chytání orla je brutální. Jindy by mě řešení nenapadlo ani za tisíc let (jméno gnóma, obr), přemýšlení co vlastně napsat by bylo rovněž brutální. Herní doba? S návodem slabé dvě hodinky, bez něj bych to hrál tak měsíc.
I přes výtky je to v podstatě kouzelná pohádková záležitost. Starý král umírá a po hrdinovi Grahamovi chce, aby přinesl tři magické artefakty - zrcadlo pravdy, štít neporazitelnosti a bezednou truhlici zlata, čímž dokáže, že je hoden se stát králem. A Graham čeká cesta, která ho zavede mezi spoustu pohádkových bytostí a lokací perníková chaloupka, troll na mostě, drak, Rampelník, Jack a fazolový stonek, leprechauni. Trošku zamrzí, že tu v podstatě není ani žádné intro nebo outro, jen král zaklepe bačkorama (doslova) a vy sednete na trůn.
Sérii mám rád, staré adventury miluju, chápu že je to milník, ale i tak je tohle už moc retro a víc než 70% prostě nedám. Adventura roku 1984.
Pro: Začátek série a celého žánru adventur