Dvojku Kyrandie jsem dohrál v mládí stejně tolikrát jako první díl a nikdy mi nepřišla o horší než jednička. Je zkrátka jiná. Grafika se nezměnila, hudba je taková veselejší, příběh začíná typicky pohádkově - neznámými silami začíná Kyrandia kus po kuse mizet a tak se musí najít někdo, kdo tomu přijde na kloub. Brandon je králem, špinit si ruce nebude (je párkrát zmíněn) a tak se na výpravu vydává mladá kouzelnice Zanthia, která v prvním díle Brandonovi pomáhala s lektvary. Příběh graduje až do docela akčního souboje ve finále, v titulkách vidíte pár postaviček co dělají a kdo si počká po titulkách dočká se oživení Malcolma a pomrknutí na trojku
Zanthia je čarodějka, což znamená knihu kouzel a parádně udělaný cestovní kotlík. Bohužel z knihy kouzel někdo vytrhal většinu stránek a tak se kouzlení omezí na výrobu nápojů, jejichž ingredience musíte najít (a občas mezi těmi nesmyslnými jmény i identifikovat). Co se nezměnilo je příjemné ovládání jedním tlačítkem, bohužel se rovněž nezměnil omezený inventář (i když ne tak drasticky) a respawnující se předměty. Na druhou stranu jsem nenarazil na žádný dead end a navíc po každé kapitole všechny nepotřebné věci z inventáře zmizí. Pixelhunting bohužel zůstal.
Co musím pochválit je, že zmizela většina prázdných lokací z jedničky a tak na každé obrazovce je něco úkolového, nebo aspoň zajímavého. Co se ale bezesporu změnilo je ladění hry a tak se z celkem standartní pohádky stala ve dvojce ujetá šílenost ala Simon Sorcerer. On začátek v bažinách je ještě normální, řešíte normální věci, ale už druhá epizoda na venkově a městě před vás postaví třeba chobotnici skořápkářků, piráti oddávající se poezii či oživlého strašáka. Naprosto ujetá je Vulkánie kde v jednom z nejotravnějších úkolů co znám lovíte škeble, písečné dolary a hvězdice, abyste uspokojili tři dveřníky a nakonec se dovíte že máte skočit do sopky. A pak už to jede - dinosauři, němečtí horolezci, matka s uječeným dítětem nebo zamilovaný Yetti.
Inu co čekat od hry, kde je záporákem obří ruka (původ je vysvětlen) a hlavní hrdinka se v každé misi převlíká (ke konci se naštve a zvolí Rambo oblek :D) a vše komentuje ironickým a typicky ženským způsobem. Atmosféra je trošku slabší, styl vyprávění úplně jiný, ale hratelnost je o něco lepší díky větší koncentraci adventuření a menšímu bloudění. Bavilo mě to stejně jako první díl.
Zanthia je čarodějka, což znamená knihu kouzel a parádně udělaný cestovní kotlík. Bohužel z knihy kouzel někdo vytrhal většinu stránek a tak se kouzlení omezí na výrobu nápojů, jejichž ingredience musíte najít (a občas mezi těmi nesmyslnými jmény i identifikovat). Co se nezměnilo je příjemné ovládání jedním tlačítkem, bohužel se rovněž nezměnil omezený inventář (i když ne tak drasticky) a respawnující se předměty. Na druhou stranu jsem nenarazil na žádný dead end a navíc po každé kapitole všechny nepotřebné věci z inventáře zmizí. Pixelhunting bohužel zůstal.
Co musím pochválit je, že zmizela většina prázdných lokací z jedničky a tak na každé obrazovce je něco úkolového, nebo aspoň zajímavého. Co se ale bezesporu změnilo je ladění hry a tak se z celkem standartní pohádky stala ve dvojce ujetá šílenost ala Simon Sorcerer. On začátek v bažinách je ještě normální, řešíte normální věci, ale už druhá epizoda na venkově a městě před vás postaví třeba chobotnici skořápkářků, piráti oddávající se poezii či oživlého strašáka. Naprosto ujetá je Vulkánie kde v jednom z nejotravnějších úkolů co znám lovíte škeble, písečné dolary a hvězdice, abyste uspokojili tři dveřníky a nakonec se dovíte že máte skočit do sopky. A pak už to jede - dinosauři, němečtí horolezci, matka s uječeným dítětem nebo zamilovaný Yetti.
Inu co čekat od hry, kde je záporákem obří ruka (původ je vysvětlen) a hlavní hrdinka se v každé misi převlíká (ke konci se naštve a zvolí Rambo oblek :D) a vše komentuje ironickým a typicky ženským způsobem. Atmosféra je trošku slabší, styl vyprávění úplně jiný, ale hratelnost je o něco lepší díky větší koncentraci adventuření a menšímu bloudění. Bavilo mě to stejně jako první díl.
Pro: Ulítlý humor, šílené lokace a postavy, sympatická hrdinka, výroba kouzelných nápojů, míň prázdných lokací
Proti: Pro někoho úplně jiné než jednička, pixelhunting, omezený inventář a respawn předmětů.