Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Red Dead Redemption 2

  • PS4 100
Určitě to znáte, viděli jste hodně filmů, četli spoustu knih a hráli hromadu her. Občas si pomyslíte, že už vás snad nemůže nic překvapit, bavit či naplnit tak, jako kdysi. No a pak R* vydá hru, na kterou se dva roky od jejího oznámení těšíte snad víc, než jste se kdy na jakou hru těšili. Těšíte se moc, ale přesto v mysli máte stín pochybností, že jedničku stejně nepřekonají, obzvlášť když se jedná o prequel (ty přece většinou nestojí za moc, že?). O 100 hodin později a tak půl litru slz lehčí si říkáte: "Tak oni to zase dokázali, překonali sami sebe a i všechny ostatní".

Začnu světem: Jedná se totiž o naprosto nejživěji působící virtuální hřiště, ve kterém se toho děje tolik, že nebudete zprvu vědět co dřív. Od zasněžených vrcholků hor, přes travnaté pláně, husté lesy, zatuchlé bažiny, vyprahlé pouště až po životem kypící města, osady a farmy. A tyto variabilní lokace na sebe navíc navazují úplně přirozeně a logicky. Naštěstí se však nejedná jen o kulisu, tak jak to v ostatních open-world hrách často bývá. Vypsat zde, co všechno ve hře jde dělat by zabralo hodně místa a navíc to už udělali jiní. V podstatě cokoli si představíte, že byste chtěli na divokém západě dělat, to dělat lze a nejedná se jen o nesmyslnou výplň a natahování herní doby, protože vás do nich nikdo nenutí.

Navíc to všechno vypadá skvostně. Tolik screenshotů jsem v žádně jiné hře nenatípal a o grafice řeknu jen to, že hezčí hru s otevřeným světem tuhle generaci už pravděpodobně neuvidíme. Jasně že sem tam natrefíte na ne úplně high-res texturu/objekt, ale to se dá u open-world her čekat a nejde o nic, co by nějak poskvrnilo celkový dojem.

Zvuková stránka hry taktéž nezaostává. Fauna zní velice přesvědčivě a když např. v horách zaslechnete z dálky řev medvěda grizzlyho, budete se mít sakra na pozoru, aby z vás nebyla jeho večeře. Také zdejší lidští obyvatelé mají navíc ten správný "buranský" přízvuk, kterému občas není rozumět. Dále ozvučení výstřelů zbraní a následných zásahů vašich nepřátel či náhodných kolemjdoucích zní tak nějak správně kečupovitě (já vím, ale jiné slovo mě nenapadá) jako ve filmech od Tarantina :)

Dále hudba: Ta je objektivně naprosto dokonalá a já se jí nemůžu nabažit. Však taky doprovází psaní mého komentáře. Veškeré dění, ať už bloudění světem, v misích a nebo písničky u táboráku (ty mi btw trochu připomínají Black Flag) se skvěle poslouchají a dosáhnou cíleného efektu, kdy vám např. napumpují krev v žilách při přestřelkách nebo vženou slzy do očí v klíčových momentech příběhu.

No a teď ten příběh: Četl jsem názory lidí, kteří si stěžovali na pomalé tempo a předvídatelnost hlavní linky. S tím mohu souhlasit jen částečně. 1) R* před vydáním samotné hry varovali, že nemáme od RDRII čekat to samé, co od GTA a že tempo je pomalé, právě proto, že se jedná o WESTERN! 2) Předvídatelnost od prequelu? Kdo by to byl řekl, že? To že se jedná o prequel ale nikterak nesnižuje jeho působivost, ba naopak. Hráč stejně jako Arthur ví, že starým dobrým časům je konec a že nemůže vzdorovat stále více se rozrůstající civilizaci. Navíc to, že se jedná o prequel znamená, že se do hry mohou pustit i ti, kterým díl první unikl. Já, jelikož jsem první RDR hrál jsem věděl kam se děj bude ubírat. Vadilo mi to? Ani trochu. Kdyby mi to vadilo, tak bych ji nedohrál už 3x (já vím, já vím :D) a potřetí dokonce na 100% kompletace, kdy se přehraje unikátní cut-scéna, při níž jsem zamáčkl ještě poslední slzu. Těch slz bylo dohromady fakt hodně, jak už jsem psal výše a vůbec se nestydím to přiznat. Takhle do kolen mě za cca 20 let, co hry hraji ještě nic nedostalo a za to Rockstaru opravdu moc děkuji. Pro mě, jako milovníka westernů byl už první díl splněný sen a díl druhý je ještě lepší.

Pro: Dojemný příběh o rodině, loajalitě a bratrství, postavy, svět, hudba, grafika atd.

Proti: Lineárnější mise, sem tam glitch

+17 +18 −1