Spider-Man by se dal jednoduše shrnout jako téměř dokonale vysoustružený produkt. Příběh není kdoví jak originální, ale v tomto připadě to nepovažuji za mínus (přeci jen určité hranice jsou dané). Ve skutečnosti je neurážející a příjemný, byť zvraty jsou snadno odhalitelné, protože jednotlivé figury jsou v komiksech (případně filmech) prostě jasně rozestavěné.
To co Spider-Mana jednoznačně šlechtí je gameplay; skvěle zpracovaný pohyb se do krve dostane rychle a "létání" nad zemí detailním Manhattanem je jedna radost. Spidey sice občas udělá jiný pohyb, než zamýšlíte, ale pocítil jsem to jen párkrát (zejména v aktivitách). Také soubojový systém je intuitivní, ale v zásadě příjemně komplexní, a každý si může najít svůj osobitý styl.
Samotné mise a vedlejší úkoly nejsou jednotvárné, potěší i to, že některé typy misí jsou obohaceny nějakým doposud atypickým prvkem třeba stealth pasáž s MJ, ve které hráč označuje nepřatele, které Spidey následně eliminuje.
Aktivit je ve hře požehnaně, jen škoda, že hra nutí některé aktivity vykonávat, pokud si chce hráč zlepšovat výbavu. Nejde mi samozřejmě o to, aby byla výbava "zadarmo", ale některé ingredience prostě získáte jen v případě konkrétních aktivit. Ty jsem pak za účelem vylepšení vykonával spíš z povinnosti. To je ale jen drobný mínus.
Větším mínusem jsou bossfighty. Nejde o to, že by byly přehnaně těžké, ony jsou hlavně zatraceně zdlouhavé. Na výšší obtížnost Vás hra navíc často potrestá i za jednu chybu smrtí (tedy i nutností sekvenci opakovat), a někdy se tak dostaví i frustrace. Přiznám se, že ke konci jsem vyměkl, a finálního bosse v DLC (tedy na konci 3 epizody města, které nikdy nespí) jsem vykostil na nejlehčí obtížnost, protože zdlouhavý souboj mě už dopředu odrazoval. Jsem si vědom, že je to ryze subjektivní. Nicméně, i když i běžné souboje končivaly smrtí, ta zdlouhavost bossfightů (hlavně v druhé polovině hry) mi velmi kontrastovala se svižným zbytkem hry.
I tahle vada na kráse však neni tak velká, abych se bál označit Spider-Mana za minimálně jednu z řemeslně nejvychytanějších her roku 2018 v rámci žánru.
To co Spider-Mana jednoznačně šlechtí je gameplay; skvěle zpracovaný pohyb se do krve dostane rychle a "létání" nad zemí detailním Manhattanem je jedna radost. Spidey sice občas udělá jiný pohyb, než zamýšlíte, ale pocítil jsem to jen párkrát (zejména v aktivitách). Také soubojový systém je intuitivní, ale v zásadě příjemně komplexní, a každý si může najít svůj osobitý styl.
Samotné mise a vedlejší úkoly nejsou jednotvárné, potěší i to, že některé typy misí jsou obohaceny nějakým doposud atypickým prvkem třeba stealth pasáž s MJ, ve které hráč označuje nepřatele, které Spidey následně eliminuje.
Aktivit je ve hře požehnaně, jen škoda, že hra nutí některé aktivity vykonávat, pokud si chce hráč zlepšovat výbavu. Nejde mi samozřejmě o to, aby byla výbava "zadarmo", ale některé ingredience prostě získáte jen v případě konkrétních aktivit. Ty jsem pak za účelem vylepšení vykonával spíš z povinnosti. To je ale jen drobný mínus.
Větším mínusem jsou bossfighty. Nejde o to, že by byly přehnaně těžké, ony jsou hlavně zatraceně zdlouhavé. Na výšší obtížnost Vás hra navíc často potrestá i za jednu chybu smrtí (tedy i nutností sekvenci opakovat), a někdy se tak dostaví i frustrace. Přiznám se, že ke konci jsem vyměkl, a finálního bosse v DLC (tedy na konci 3 epizody města, které nikdy nespí) jsem vykostil na nejlehčí obtížnost, protože zdlouhavý souboj mě už dopředu odrazoval. Jsem si vědom, že je to ryze subjektivní. Nicméně, i když i běžné souboje končivaly smrtí, ta zdlouhavost bossfightů (hlavně v druhé polovině hry) mi velmi kontrastovala se svižným zbytkem hry.
I tahle vada na kráse však neni tak velká, abych se bál označit Spider-Mana za minimálně jednu z řemeslně nejvychytanějších her roku 2018 v rámci žánru.
Pro: Doslova příjemný pohyb Manhattanem; soubojový systém; neoriginální, nicméně nenudící přiběh; lehké RPG prvky; hra za Petera; hromada aktivit...
Proti: ...,které však budete někdy plnit z povinnosti, pokud si chcete jen zlepšit vybavení; zdlouhavé (tedy i nudné a někdy frustrující) souboje s bossy