Herní výzva 2019 – Čapkův odkaz
První průchod hrou nebo možná první variantu příběhu mám za sebou. Jak asi víte tak každé rozhodnutí má menší či větší vliv na životy hrdinů. Když srovnám Heavy Rain, Beyond Two Souls a Detroit tak se mi nejvíc líbil právě poslední zmiňovaný.
Příběh se odehrává v budoucnosti, kde vedle lidí existují androidi. Ti fungují jako chůvy, asistenti nebo údržbáři. Může robot cítit nějaké emoce? Má mít stejná práva jako lidé? A nemůžou být pro lidstvo hrozbou?
Jako hráč máte k dispozici tři hratelné postavy, které se mezi sebou střídají (většinou po kapitolách). Connor spolupracuje s policií. Kara je chůva malé Alice a nakonec je tu Marcus, který slouží u invalidního stárnoucího malíře. Jsou tu malé volby a pak takové, které můžou usmrtit někoho dalšího nebo přímo vás. Podle toho jak reagujete se na vás mění názory dalších postav. Také si průzkumem lokací můžete odemknout nějaké nové dialogové volby, které můžou zásadně ovlivnit průběh hry. Může se stát, že jedna z hlavních postav umře a v takovém případě hra nekončí, ale přijdete o část hry. Já takhle před koncem nechal umřít Marcuse.
Po lokacích chodíte, můžete si přepnout pohled kamery, ale neovlivníte rychlost chůze. Ta se případně změní automaticky v určitých momentech. Můžete pomocí R2 skenovat prostředí a zkoumat různé předměty nebo udělat nějakou akci. Také vás čeká plno QTE momentů (lze navolit obtížnost). Trochu mi vadilo když jsem chtěl otočit kamerou a zároveň se provedla nějaká akce. Například jsem otáčel kamerou abych dobře viděl a Connor tím pohybem vybral jednu ze tří košil. Jinak se mi líbilo využití ovladače (pohyb nahoru a dolů, naklánění). Hry vypadá skvěle a emocemi nabitý příběh hraje na city.
První průchod hrou nebo možná první variantu příběhu mám za sebou. Jak asi víte tak každé rozhodnutí má menší či větší vliv na životy hrdinů. Když srovnám Heavy Rain, Beyond Two Souls a Detroit tak se mi nejvíc líbil právě poslední zmiňovaný.
Příběh se odehrává v budoucnosti, kde vedle lidí existují androidi. Ti fungují jako chůvy, asistenti nebo údržbáři. Může robot cítit nějaké emoce? Má mít stejná práva jako lidé? A nemůžou být pro lidstvo hrozbou?
Jako hráč máte k dispozici tři hratelné postavy, které se mezi sebou střídají (většinou po kapitolách). Connor spolupracuje s policií. Kara je chůva malé Alice a nakonec je tu Marcus, který slouží u invalidního stárnoucího malíře. Jsou tu malé volby a pak takové, které můžou usmrtit někoho dalšího nebo přímo vás. Podle toho jak reagujete se na vás mění názory dalších postav. Také si průzkumem lokací můžete odemknout nějaké nové dialogové volby, které můžou zásadně ovlivnit průběh hry. Může se stát, že jedna z hlavních postav umře a v takovém případě hra nekončí, ale přijdete o část hry. Já takhle před koncem nechal umřít Marcuse.
Po lokacích chodíte, můžete si přepnout pohled kamery, ale neovlivníte rychlost chůze. Ta se případně změní automaticky v určitých momentech. Můžete pomocí R2 skenovat prostředí a zkoumat různé předměty nebo udělat nějakou akci. Také vás čeká plno QTE momentů (lze navolit obtížnost). Trochu mi vadilo když jsem chtěl otočit kamerou a zároveň se provedla nějaká akce. Například jsem otáčel kamerou abych dobře viděl a Connor tím pohybem vybral jednu ze tří košil. Jinak se mi líbilo využití ovladače (pohyb nahoru a dolů, naklánění). Hry vypadá skvěle a emocemi nabitý příběh hraje na city.
Pro: scénář, volby mají dopad
Proti: otáčení kamerou provedlo i jinou akci